Vindplaatsen
Registreer
Inloggen
Taalunie publicatieserver
Spiegel
Publicaties
Top 10
Publicaties
<< 451 resultaten, getoond worden 1-100
>>
Titel van het werkstuk
Auteur(s)
Publicatiedatum
Niveau en doelgroep
Schoolvak of profiel
Pagina's
Adressen van de auteurs
2001-01-01
17
3-4
165-166
Ingekomen publicaties
2001-01-01
17
3-4
163
De digitale klas; over (in-)efficiëntie van het inzetten van multimediale software in het tweede-taalonderwijs.
-
Heleen Strating
-
Anne Vermeer
2001-01-01
17
3-4
151-162
Is het een aa of een a? Leren spellen op een multiculturele basisschool.
-
Jeff Bezemer
2001-01-01
17
3-4
127-149
Learning grammatical structures for revision of form and meaning; A classroom experiment.
-
Amos van Gelderen
-
Ron Oostdam
2001-01-01
17
3-4
105-125
Veeltaligheid in de klas: een uitdaging voor beleid en praktijk
-
Ton Vallen
2001-01-01
17
3-4
79-104
Effecten van strategietraining op leesvaardigheid in moedertaal en vreemde taal
-
Peter Bimmel
-
Huub van den Bergh
-
Ron Oostdam
2001-01-01
17
3-4
55-78
Een zoeklicht voor de begeleiding van de literaire ontwikkeling. Verslag van een oriënterend onderzoek naar een kennisbasis voor het literatuuronderwijs in het studiehuis.
-
Theo Witte
2001-01-01
17
3-4
31-54
Interactief taalonderwijs: balans tussen constructief en instructief leren.
-
Ludo Verhoeven
-
Cor Aarnoutse
2001-01-01
17
3-4
9-29
Redactioneel. Een vlootschouw.
-
Redactie
2001-01-01
17
3-4
1-8
Adressen van de auteurs
2001-01-01
17
1-2
173
Ingekomen publicaties
2001-01-01
17
1-2
171
Schrijfonderwijs stelt nog steeds teleur!
-
Amos van Gelderen
2001-01-01
17
1-2
161-169
Communicatief-educatieve varianten - een verkenning.
-
Piet-Hein van de Ven
2001-01-01
17
1-2
135-159
Negotiating Different Conceptions about Reading and Teaching Literature in a Preservice Literature Class
-
Jane Agee
2001-01-01
17
1-2
95-134
Knooppunten en keuzevrijheid in het tweede-taalonderwijs
-
Ineke van de Craats
2001-01-01
17
1-2
83-94
Hoofddoeken, hoezo moet dat? Over multiculturaliteit en multiperspectiviteit in het basisonderwijs.
-
Mylène Hanson
-
Marianne Boogaard
2001-01-01
17
1-2
67-81
'De taal is gansch het volk': een zoektocht naar de oorsprong en het gebruik van een sententia.
-
Sjaak Kroon
-
Jan Sturm
2001-01-01
17
1-2
25-65
Mensch - Nation - Menschheit. Eine europäische Anmerkung zur Bildung des Menschengeschlechts.
-
Hubert Ivo
2001-01-01
17
1-2
9-24
Redactioneel. Grenzen overschrijden
2001-01-01
17
1-2
1-8
Ingekomen publicaties
1998-01-01
16
3
89
Over de auteurs
1998-01-01
16
3
87
Literatuuronderwijs: nieuwe gegevens, nieuwe vragen.
-
Piet-Hein van de Ven
1998-01-01
16
3
71-85
De kunst van effectief strategie-onderwijs
-
Hilde Hacquebord
1998-01-01
16
3
63-69
Klaar? Af! En Zebra.
-
Ineke van de Craats
1998-01-01
16
3
51-62
Verbreding van kwaliteit, van aanbod en van publiek? Over het centrale beleidsprobleem in 'Cultuur als confrontatie'.
-
Hugo Verdaasdonk
1998-01-01
16
3
45-50
Domweg gelukkig met gedichten. Over het gebruik van multimedia bij het fictie-onderwijs.
-
Willy Weijdema
1998-01-01
16
3
29-43
OETC: haalbaar en zinvol op Vlaamse scholen? Een actie-onderzoek naar de optimalisering van OETC.
-
Kaat Delrue
-
Griet Ramaut
1998-01-01
16
3
9-28
Redactioneel. Redactiewerk per briefkaart.
-
Redactie
1998-01-01
16
3
1-8
Over de auteurs
1998-01-01
16
2
85
Summaries in English
1998-01-01
16
2
83
Lesgeven in meertalige klassen: probleem of uitdaging?
-
Korrie van Helvert
1998-01-01
16
2
75-82
Over duidelijke taal gesproken. Nederlands als tweede taal en goed onderwijs.
-
Yvette Smits
-
Koen van Gorp
1998-01-01
16
2
63-73
Versta je wat je leest? Sociaal-emotionele ontwikkeling bij bovenbouwleerlingen in het voortgezet onderwijs in relatie tot hun houding tegenover het lezen van literatuur.
-
Walter Schlundt Bodien
-
Fransje Nelck-da Silva Rosa
1998-01-01
16
2
43-62
Verschillen in leesvaardigheid in eerste en tweede taal
-
Uriël Schuurs
1998-01-01
16
2
27-41
Naar een typologie van taalonderwijs
-
Koen Jaspaert
-
Sjaak Kroon
1998-01-01
16
2
9-26
Redactioneel. Een onwaardeerlijke taak?
-
Redactie
1998-01-01
16
2
1-7
Ingekomen publicaties
1998-01-01
16
1
99
Over de auteurs
1998-01-01
16
1
97
Summaries in English
1998-01-01
16
1
95
Kunstmatig lezen of literaire socialisatie?
-
Piet-Hein van de Ven
1998-01-01
16
1
83-93
Leerlingen in de basisvorming over fictie en fictie-onderwijs
-
Erik van Schooten
-
Ron Oostdam
1998-01-01
16
1
47-82
Beurtwisseling en (het succes van) communicatieve werkvormen in het taalonderwijs: een gevalstudie
-
Jo van den Hauwe
1998-01-01
16
1
27-45
'Snel en zonder fouten': interactie bij de afname van gestandaardiseerde leestests
-
Boris Mets
1998-01-01
16
1
9-26
Redactioneel. 'Een van de grootste zorgen': Reflecteren over de relatie tussen het schoolvak Nederlands en de schoolvakverwante academische discipline.
-
Redactie
1998-01-01
16
1
1-7
Ingekomen publicaties
1997-01-01
15
3
121
Over de auteurs
1997-01-01
15
3
119-120
Summaries in English
1997-01-01
15
3
117-118
'Second Language Vocabulary Acquisition': direct en indirect woordenschatonderwijs in evenwicht
-
Machteld Verhelst
1997-01-01
15
3
109-115
Woorden maken wijzer
-
Marianne Verhallen
1997-01-01
15
3
101-108
Woorden schieten tekort. Kanttekeningen bij woordenschatonderwijs binnen een basisleergang Nederlands als tweede taal
-
Folkert Kuiken
1997-01-01
15
3
91-99
Woordenschat voor het praktijkonderwijs
-
Lies Alons
-
Elwine Halewijn
-
Yolande Timman
1997-01-01
15
3
83-89
De school aan het woord. Een onderzoek naar de lexicale samenstelling van het taalaanbod op de basisschool in Vlaanderen en Nederland.
-
Walter Schrooten
1997-01-01
15
3
61-80
Mnemosyne en de woorden. Of: onthouden leerlingen de woorden die ze krijgen aangeboden?
-
René Appel
-
Anne Vermeer
1997-01-01
15
3
42-59
Het afleiden van woordbetekenissen uit context: een poging deze vaardigheden te trainen.
-
Maartje van Daalen-Kapteijns
-
Kees de Glopper
-
Carolien Schouten-van Parreren
1997-01-01
15
3
9-41
Redactioneel. Woordenschat in het onderwijs Nederlands voor autochtone en allochtone leerlingen.
-
Redactie
1997-01-01
15
3
1-8
Ingekomen publicaties
1997-01-01
15
2
99
Over de auteurs
1997-01-01
15
2
97-98
Summaries in English
1997-01-01
15
2
95-96
Inzicht in kwaliteit, graag!
-
Goedele Duran
1997-01-01
15
2
87-93
Kind in zicht. Communicatievaardigheden om kind meer centraal te stellen.
-
Resi Damhuis
1997-01-01
15
2
81-85
De processie van Echternach en de kerndoelen voor het basisonderwijs
-
Rudy Beernink
-
Bram Donkers
1997-01-01
15
2
69-80
Het wonder wijzen. Taalbeschouwing in de basisschool.
-
Koen van Gorp
1997-01-01
15
2
41-68
Taalbeschouwing in moderne taalmethoden; een gedetailleerde classificatie van leerstof
-
Merlijn Jacobs
-
Amos van Gelderen
1997-01-01
15
2
9-40
Redactioneel. Nederlands als vernieuwend vak?
-
Redactie
1997-01-01
15
2
1-7
Over de auteurs
1997-01-01
15
1
113-114
Summaries in English
1997-01-01
15
1
111-112
Ingekomen publicaties
1997-01-01
15
1
109
Is een spellinglijst een geschikt onderdeel van een nieuwe spellingdidactiek?
-
Patricia de Rooij
-
Cor Aarnoutse
1997-01-01
15
1
91-108
'De tenen rijzen je te berge'. Tekstrevisie op micro-niveau door allochtone en autochtone leerlingen in het voortgezet onderwijs.
-
Korrie van Helvert
-
Judith ter Hofstede
1997-01-01
15
1
69-89
Fictie-onderwijs in de basisvorming: attitudes van docenten en vormgeving van het onderwijs
-
Erik van Schooten
-
Ron Oostdam
1997-01-01
15
1
31-67
De reductie van het lezen? Over het meten van tijd aan lezen besteed, effecten van vrij lezen en het nut van leesbevordering.
-
Piet Mooren
1997-01-01
15
1
9-30
Redactioneel. 'Daar zal weening zijn en knersing der tanden' (Mattheüs 25:30)
-
Redactie
1997-01-01
15
1
1-7
Over de auteurs
1996-01-01
14
3
91
Ingekomen publicaties
1996-01-01
14
3
89
Op zoek naar het kind in de interactie
-
Koen Van Gorp
1996-01-01
14
3
79-88
De Nederlandse benadering van literatuurgeschiedenis
-
Hugo Verdaasdonk
1996-01-01
14
3
73-77
'Peer tutoring' in het leesonderwijs: verslag van het eerste experimentele jaar van Stap Door!
-
Ruben Fukkink
1996-01-01
14
3
47-71
'Zonder taal ben je nergens'; Nederlands als tweede taal op de basisschool.
-
René Appel
1996-01-01
14
3
27-46
Der alte Kontinent und seine vielen Sprachen. Versuch, den Begriff der 'sprachlichen Bildung' europäisch zu denken.
-
Hubert Ivo
1996-01-01
14
3
7-25
Redactioneel. Vrouwe Grammatica.
-
Redactie
1996-01-01
14
3
1-5
Over de auteurs
1996-01-01
14
2
93-94
Ingekomen publicaties
1996-01-01
14
2
91-92
Over schrijvers geschreven
-
Kris Van den Branden
1996-01-01
14
2
85-90
Elf jaar veldaanvragen van onderzoek op het gebied van het moedertaalonderwijs: een evaluatie
-
Ru Klein
1996-01-01
14
2
71-83
Verbetering van het onderwijs Nederlands: een plan van aanpak
-
Ludo Verhoeven
-
Cor Aarnoutse
1996-01-01
14
2
53-69
Alfabetiseringsonderwijs aan allochtone volwassenen. Een reactie op Sandra.
-
Jeanne Kurvers
1996-01-01
14
2
39-52
Reading and writing culture and nation: Theorizing the teaching of discourse in Sweden and the United States
-
Beth Ann Rothermel
1996-01-01
14
2
9-38
Redactioneel. Profeet van het postmodernisme?
-
Redactie
1996-01-01
14
2
1-8
Over de auteurs
1996-01-01
14
1
93
Ingekomen publicaties
1996-01-01
14
1
91
Hoe het meten van schrijfvaardigheid goed voorbereid kan worden
-
Henny Uiterwijk
1996-01-01
14
1
83-89
Docent als drempelverlager
-
Korrie van Helvert
1996-01-01
14
1
73-81
Een analfabeet is geen groot kind: de rol van tekstbetekenis en verklankingsregels bij het leren lezen door volwassenen
-
Dominiek Sandra
1996-01-01
14
1
55-72
Davut, Canan en de schildpad: over (taal)onderwijs in een meertalige klas
-
Sjaak Kroon
-
Jan Sturm
1996-01-01
14
1
27-53
Retoriek en literatuuronderwijs in Vlaanderen in de 19de eeuw
-
Johan van Iseghem
1996-01-01
14
1
7-25
Redactioneel
-
Redactie
1996-01-01
14
1
1-5
Over de auteurs
1995-01-01
13
3
107
Voor een klapzoen van Europa, driewerf houzee?
-
Mark van Bavel
1995-01-01
13
3
95-105
Wereldliteratuur op z'n Hollands
-
Jaap Goedegebuure
1995-01-01
13
3
89-94
<< 451 resultaten, getoond worden 1-100
>>