Vindplaatsen
Registreer
Inloggen
Taalunie publicatieserver
Spiegel
Publicaties
Top 10
Publicaties
<<
451 resultaten, getoond worden 101-200
>>
Titel van het werkstuk
Auteur(s)
Publicatiedatum
Niveau en doelgroep
Schoolvak of profiel
Pagina's
Een aanzet tot een geïntegreerd Leerplan Literatuur
-
Lily Coenen
1995-01-01
13
3
79-87
Emotionele reacties op poëzie als uitgangspunt voor didactisch handelen
-
Cor Geljon
-
Dick Schram
1995-01-01
13
3
59-77
Reader response criticism in de literatuurlessen Nederlands
-
Joop Dirksen
1995-01-01
13
3
45-58
De leerling is aan de beurt! Een onderzoek naar de beleving van het literatuuronderwijs.
-
Corine van Donkersgoed
-
Helma van Lierop-Debrauwer
1995-01-01
13
3
33-44
Strategieën bij het lezen van literatuur
-
Els Andringa
1995-01-01
13
3
7-32
Redactioneel
-
Redactie
1995-01-01
13
3
1-6
Over de auteurs
1995-01-01
13
2
79-80
Mededelingen
1995-01-01
13
2
77-78
Uren met Ton van der Geest
-
Hans Hoeken
1995-01-01
13
2
71-76
Een èchte synthese?
-
Harry Bekkering
1995-01-01
13
2
65-69
Drama en moedertaalonderwijs
-
Jacques de Vroomen
1995-01-01
13
2
49-64
Begrijpe wie kan! Over onbegripsproblemen bij leerlingen en hoe ermee omgaan…
-
Kris Van den Branden
1995-01-01
13
2
31-47
Vroeg beginnen is in. Over de rol van taal in gezinsgerichte stimuleringsprogramma's.
-
Jeanne Kurvers
-
Ton Vallen
1995-01-01
13
2
7-30
Redactioneel
-
Redactie
1995-01-01
13
2
1-5
Over de auteurs
1995-01-01
13
1
99-101
Mededeling
1995-01-01
13
1
97
Schets of schilderij? Tweede-taalverwerving en tweede-taalonderwijs van Appel en Vermeer
-
Katinka de Croon
-
Machteld Verhelst
1995-01-01
13
1
91-96
Een bespreking van 'Taalpeiling yn Fryslân. Onderzoek naar de beheersing van het Fries en het Nederlands aan het einde van de basisschool.'
-
Nanne Osinga
1995-01-01
13
1
83-89
"Als zij gaat redeneeren komt er toch geen mensch aan 't woord" (Davids en Van Tol)
-
Luuk Lagerwerf
1995-01-01
13
1
77-82
Schoolsucces en taalvaardigheid. Kanttekeningen bij een veelgebruikte theorie.
-
Maarten Koch
1995-01-01
13
1
61-75
Een domeinbepaling voor mondelinge taalvaardigheid in de bovenbouw havo en vwo
-
Amos van Gelderen
-
Ron Oostdam
1995-01-01
13
1
41-59
Het VVKSO-leerplan Nederlands in Vlaanderen
-
Hugo de Jonghe
1995-01-01
13
1
25-40
Hoe wordt dat gezegd in het Vlaams? Een case-study over moedertaalonderwijs in een meertalige klas.
-
Griet Ramaut
1995-01-01
13
1
9-23
Redactioneel
-
Redactie
1995-01-01
13
1
1-8
Over de auteurs
1994-01-01
12
3
109-110
Het beoordelen van spreekvaardigheid
-
Edith Vissers
1994-01-01
12
3
97-108
Beweging in de impasse
-
Helge Bonset
1994-01-01
12
3
89-96
Eenvoudigweg 'taal'?
-
Wolfgang Herrlitz
1994-01-01
12
3
77-87
De bevordering van leesgedrag en -attitude
-
Erik van Schooten
1994-01-01
12
3
61-75
Effect van lessen in leesbevordering
-
Annemieke van de Kamp
-
Cor Aarnoutse
1994-01-01
12
3
43-60
Verscheidenheid in eenheid en eenheid verscheidenheid. Twaalf docenten Nederlands over hun literatuuronderwijs in de bovenbouw van havo en vwo.
-
Tanja Janssen
1994-01-01
12
3
7-42
Redactioneel
-
Redactie
1994-01-01
12
3
1-6
Auteurs
1994-01-01
12
2
107-108
Ingekomen publikaties
1994-01-01
12
2
105
Rentmeesterschap in het onderwijs. Bevindingen en perspectieven van een prentenboekprojekt.
-
Piet Mooren
1994-01-01
12
2
79-104
Teksttypen - tekstsoorten: tekstwetenschappelijke opmerkingen over de bruikbaarheid van teksttypologieën
-
Wilbert Spooren
1994-01-01
12
2
59-78
'Wij gaan volksaardig d.i. nationaal worden'; een voorstudie naar moedertaalonderwijs en nationaal bewustzijn. Deel 2: Moedertaalonderwijs en nationaal bewustzijn in vakdidactische citaten uit de 20e eeuw.
-
Sjaak Kroon
-
Jan Sturm
1994-01-01
12
2
31-57
Talige bronnen van itembias voor allochtone leerlingen in de Eindtoets Basisonderwijs
-
Henny Uiterwijk
-
Ton Vallen
1994-01-01
12
2
9-29
Redactioneel
-
Redactie
1994-01-01
12
2
1-7
Auteurs
1994-01-01
12
1
95-96
Ingekomen publikaties
1994-01-01
12
1
93
Fundamenteel onbruikbaar
-
Helge Bonset
1994-01-01
12
1
87-92
Taalvaardigheid: meer tijd of meer integratie? Een Vlaamse beschouwing bij de kritiek van Bonset.
-
Hugo de Jonghe
1994-01-01
12
1
83-86
De metaforische gereedschapsbak
-
Wolfgang Herrlitz
1994-01-01
12
1
77-82
'Wij gaan volksaardig d.i. nationaal worden'; een voorstudie naar moedertaalonderwijs en nationaal bewustzijn. Deel 1: Over 'Naatje van de Dam' en volksbeschaving.
-
Sjaak Kroon
-
Jan Sturm
1994-01-01
12
1
53-75
Dyslexie, een schets van de problematiek
-
Peter van Vugt
1994-01-01
12
1
41-51
Leesgewoonten en leesmotivaties van 8- tot 14-jarigen: een vergelijkend onderzoek bij autochtone en allochtone kinderen in Vlaanderen
-
Griet Ramaut
1994-01-01
12
1
23-39
Het geminachte kind: Jeugdliteratuur in de bovenbouw van havo en vwo
-
Helma van Lierop-Debrauwer
1994-01-01
12
1
9-21
Redactioneel
-
Redactie
1994-01-01
12
1
1-7
Auteurs
1993-01-01
11
3
81
Nederlands in V.O.-2: tijd voor Taalvaardigheid!
-
Helge Bonset
1993-01-01
11
3
73-79
Leiden overzichten tot inzichten?
-
Mark van Bavel
1993-01-01
11
3
61-71
Voorbeelden taalbeleid in basisscholen met meertalige leerlingen
-
Piet Litjens
1993-01-01
11
3
35-60
De impasse in het onderwijs in de mondelinge vaardigheden
-
Henk Lammers
1993-01-01
11
3
9-33
Redactioneel
-
Redactie
1993-01-01
11
3
1-7
Over de auteurs
1993-01-01
11
2
115-116
Wie is er bang voor een preek voor de eigen parochie?
-
Mark van Bavel
1993-01-01
11
2
105-114
Schrijven met SPIRIT
-
Els van der Pool
1993-01-01
11
2
95-103
De leerling, de leraar en de tekst: op zoek naar een evenwichtig literatuuronderwijs
-
Helma van Lierop-Debrauwer
1993-01-01
11
2
87-94
Schrijven met een tekstverwerker
-
Dirk Caluwé
1993-01-01
11
2
79-85
De maakbaarheid van communicatief moedertaalonderwijs: recepten voor de kerndoelen Nederlands in de basisvorming
-
Theo Witte
1993-01-01
11
2
57-77
Schoolse taalfuncties in het basisonderwijs
-
Ilse Humblet
1993-01-01
11
2
31-55
Van suiker tot saccharide: Over vaktalige communicatie in de klas.
-
Rita Rymenans
-
Veerle Geudens
1993-01-01
11
2
7-30
Redactioneel
-
Redactie
1993-01-01
11
2
1-6
Over de auteurs
1993-01-01
11
1
105-106
Ingekomen publikaties
1993-01-01
11
1
103
Mededelingen
1993-01-01
11
1
97-101
Tweetalig tweede-taalonderwijs aan volwassenen
-
Anne Kerkhoff
1993-01-01
11
1
87-96
Om positie te kunnen kiezen heb je een kader nodig
-
Theun Meestringa
1993-01-01
11
1
79-86
Honderd meter in elf seconden?
-
Helge Bonset
1993-01-01
11
1
71-77
Cijfers en cijferschalen
-
Bert Meuffels
1993-01-01
11
1
49-69
Multilinguale Schülerschaft in monolingualen Schulen: Gründe für die fällige Erneuerung der sprachlichen Bildung.
-
Ingrid Gogolin
1993-01-01
11
1
31-48
Strategisch georiënteerd moedertaalonderwijs
-
Ron Oostdam
-
Gert Rijlaarsdam
1993-01-01
11
1
9-30
Redactioneel
-
Redactie
1993-01-01
11
1
1-8
Over de auteurs
1992-01-01
10
3
87-88
Ingekomen publikaties
1992-01-01
10
3
85
Mededelingen
1992-01-01
10
3
81-83
LIO's als LAO's: Nederlandse 'Student Teachers as Researchers'?
-
Jan Sturm
1992-01-01
10
3
67-80
Snuffelen in "een bijna geheel nieuw boek"
-
Peter Dekkers
1992-01-01
10
3
57-66
Metalinguïstisch bewustzijn bij geletterd worden
-
Lut van Damme
1992-01-01
10
3
29-56
Functionele taalvaardigheid van Vlaamse achttienjarigen
-
Rita Rymenans
-
Gino Leroy
-
Frans Daems
1992-01-01
10
3
7-28
Redactioneel
-
Jan Sturm
1992-01-01
10
3
1-6
Over de auteurs
1992-01-01
10
2
121-122
Mededelingen. De Maatschap Onderzoek Moedertaalonderwijs.
-
Helge Bonset
1992-01-01
10
2
117-119
Ingekomen publicaties
1992-01-01
10
2
115
Effectmeting van schrijfonderwijs: bewondering en verwondering
-
Uriël Schuurs
1992-01-01
10
2
103-114
Verkenners met druiventros
-
Albert Kamer
1992-01-01
10
2
93-102
Vanuit de vliering naar vernieuwing in het moedertaalonderwijs gekeken.
-
Wolfgang Herrlitz
1992-01-01
10
2
79-92
Literaire competentie: werkbaar kader voor het literatuuronderwijs of nieuw containerbegrip?
-
Lily Coenen
1992-01-01
10
2
55-78
Basisvorming Nederlands en Nederlands als Tweede Taal: werken aan een LAT-relatie
-
Hilde Hacquebord
1992-01-01
10
2
37-53
Alfabetisering van volwassenen
-
Kees Hammink
1992-01-01
10
2
27-35
De bijdragen van zinsopbouwonderwijs aan stelvaardigheid: analyse van een leergang
-
Jannemieke van de Gein
1992-01-01
10
2
13-25
Redactioneel
-
Redactie
1992-01-01
10
2
1-11
Over de auteurs
1992-01-01
10
1
163-166
LIO-onderzoek: ook in Vlaanderen?
-
Hugo de Jonghe
1992-01-01
10
1
159-161
Een onderzoekende blik op onderzoek door aanstaande leraren
-
Steven ten Brinke
1992-01-01
10
1
153-157
Reflectie en Onderzoek in de lerarenopleiding. Work in progress aan de Rijksuniversiteit van Gent.
-
Ronald Soetaert
1992-01-01
10
1
143-152
Het studie-onderdeel Onderzoek in het curriculum van de Universitaire Lerarenopleiding Zuid-Holland
-
Hans Hulshof
1992-01-01
10
1
135-141
Het leeronderzoek op de VU: van reflecteren op didactisch handelen naar dienstverlening aan de stageschool
-
Cor Geljon
1992-01-01
10
1
127-134
Het onderzoek in het curriculum van de tweede fase lerarenopleiding van de Katholieke Universiteit Nijmegen.
-
Theo Bergen
1992-01-01
10
1
119-126
<<
451 resultaten, getoond worden 101-200
>>