Taalunie publicatieserver
Spiegel

Publicaties Top 10
Publicaties
<<    451 resultaten, getoond worden 101-200    >>

Titel van het werkstuk Auteur(s) Publicatiedatum Niveau en doelgroep Schoolvak of profiel Pagina's
Een aanzet tot een geïntegreerd Leerplan Literatuur
- Lily Coenen
1995-01-01 13 3 79-87
Emotionele reacties op poëzie als uitgangspunt voor didactisch handelen
- Cor Geljon
- Dick Schram
1995-01-01 13 3 59-77
Reader response criticism in de literatuurlessen Nederlands
- Joop Dirksen
1995-01-01 13 3 45-58
De leerling is aan de beurt! Een onderzoek naar de beleving van het literatuuronderwijs.
- Corine van Donkersgoed
- Helma van Lierop-Debrauwer
1995-01-01 13 3 33-44
Strategieën bij het lezen van literatuur
- Els Andringa
1995-01-01 13 3 7-32
Redactioneel
- Redactie
1995-01-01 13 3 1-6
Over de auteurs
1995-01-01 13 2 79-80
Mededelingen
1995-01-01 13 2 77-78
Uren met Ton van der Geest
- Hans Hoeken
1995-01-01 13 2 71-76
Een èchte synthese?
- Harry Bekkering
1995-01-01 13 2 65-69
Drama en moedertaalonderwijs
- Jacques de Vroomen
1995-01-01 13 2 49-64
Begrijpe wie kan! Over onbegripsproblemen bij leerlingen en hoe ermee omgaan…
- Kris Van den Branden
1995-01-01 13 2 31-47
Vroeg beginnen is in. Over de rol van taal in gezinsgerichte stimuleringsprogramma's.
- Jeanne Kurvers
- Ton Vallen
1995-01-01 13 2 7-30
Redactioneel
- Redactie
1995-01-01 13 2 1-5
Over de auteurs
1995-01-01 13 1 99-101
Mededeling
1995-01-01 13 1 97
Schets of schilderij? Tweede-taalverwerving en tweede-taalonderwijs van Appel en Vermeer
- Katinka de Croon
- Machteld Verhelst
1995-01-01 13 1 91-96
Een bespreking van 'Taalpeiling yn Fryslân. Onderzoek naar de beheersing van het Fries en het Nederlands aan het einde van de basisschool.'
- Nanne Osinga
1995-01-01 13 1 83-89
"Als zij gaat redeneeren komt er toch geen mensch aan 't woord" (Davids en Van Tol)
- Luuk Lagerwerf
1995-01-01 13 1 77-82
Schoolsucces en taalvaardigheid. Kanttekeningen bij een veelgebruikte theorie.
- Maarten Koch
1995-01-01 13 1 61-75
Een domeinbepaling voor mondelinge taalvaardigheid in de bovenbouw havo en vwo
- Amos van Gelderen
- Ron Oostdam
1995-01-01 13 1 41-59
Het VVKSO-leerplan Nederlands in Vlaanderen
- Hugo de Jonghe
1995-01-01 13 1 25-40
Hoe wordt dat gezegd in het Vlaams? Een case-study over moedertaalonderwijs in een meertalige klas.
- Griet Ramaut
1995-01-01 13 1 9-23
Redactioneel
- Redactie
1995-01-01 13 1 1-8
Over de auteurs
1994-01-01 12 3 109-110
Het beoordelen van spreekvaardigheid
- Edith Vissers
1994-01-01 12 3 97-108
Beweging in de impasse
- Helge Bonset
1994-01-01 12 3 89-96
Eenvoudigweg 'taal'?
- Wolfgang Herrlitz
1994-01-01 12 3 77-87
De bevordering van leesgedrag en -attitude
- Erik van Schooten
1994-01-01 12 3 61-75
Effect van lessen in leesbevordering
- Annemieke van de Kamp
- Cor Aarnoutse
1994-01-01 12 3 43-60
Verscheidenheid in eenheid en eenheid verscheidenheid. Twaalf docenten Nederlands over hun literatuuronderwijs in de bovenbouw van havo en vwo.
- Tanja Janssen
1994-01-01 12 3 7-42
Redactioneel
- Redactie
1994-01-01 12 3 1-6
Auteurs
1994-01-01 12 2 107-108
Ingekomen publikaties
1994-01-01 12 2 105
Rentmeesterschap in het onderwijs. Bevindingen en perspectieven van een prentenboekprojekt.
- Piet Mooren
1994-01-01 12 2 79-104
Teksttypen - tekstsoorten: tekstwetenschappelijke opmerkingen over de bruikbaarheid van teksttypologieën
- Wilbert Spooren
1994-01-01 12 2 59-78
'Wij gaan volksaardig d.i. nationaal worden'; een voorstudie naar moedertaalonderwijs en nationaal bewustzijn. Deel 2: Moedertaalonderwijs en nationaal bewustzijn in vakdidactische citaten uit de 20e eeuw.
- Sjaak Kroon
- Jan Sturm
1994-01-01 12 2 31-57
Talige bronnen van itembias voor allochtone leerlingen in de Eindtoets Basisonderwijs
- Henny Uiterwijk
- Ton Vallen
1994-01-01 12 2 9-29
Redactioneel
- Redactie
1994-01-01 12 2 1-7
Auteurs
1994-01-01 12 1 95-96
Ingekomen publikaties
1994-01-01 12 1 93
Fundamenteel onbruikbaar
- Helge Bonset
1994-01-01 12 1 87-92
Taalvaardigheid: meer tijd of meer integratie? Een Vlaamse beschouwing bij de kritiek van Bonset.
- Hugo de Jonghe
1994-01-01 12 1 83-86
De metaforische gereedschapsbak
- Wolfgang Herrlitz
1994-01-01 12 1 77-82
'Wij gaan volksaardig d.i. nationaal worden'; een voorstudie naar moedertaalonderwijs en nationaal bewustzijn. Deel 1: Over 'Naatje van de Dam' en volksbeschaving.
- Sjaak Kroon
- Jan Sturm
1994-01-01 12 1 53-75
Dyslexie, een schets van de problematiek
- Peter van Vugt
1994-01-01 12 1 41-51
Leesgewoonten en leesmotivaties van 8- tot 14-jarigen: een vergelijkend onderzoek bij autochtone en allochtone kinderen in Vlaanderen
- Griet Ramaut
1994-01-01 12 1 23-39
Het geminachte kind: Jeugdliteratuur in de bovenbouw van havo en vwo
- Helma van Lierop-Debrauwer
1994-01-01 12 1 9-21
Redactioneel
- Redactie
1994-01-01 12 1 1-7
Auteurs
1993-01-01 11 3 81
Nederlands in V.O.-2: tijd voor Taalvaardigheid!
- Helge Bonset
1993-01-01 11 3 73-79
Leiden overzichten tot inzichten?
- Mark van Bavel
1993-01-01 11 3 61-71
Voorbeelden taalbeleid in basisscholen met meertalige leerlingen
- Piet Litjens
1993-01-01 11 3 35-60
De impasse in het onderwijs in de mondelinge vaardigheden
- Henk Lammers
1993-01-01 11 3 9-33
Redactioneel
- Redactie
1993-01-01 11 3 1-7
Over de auteurs
1993-01-01 11 2 115-116
Wie is er bang voor een preek voor de eigen parochie?
- Mark van Bavel
1993-01-01 11 2 105-114
Schrijven met SPIRIT
- Els van der Pool
1993-01-01 11 2 95-103
De leerling, de leraar en de tekst: op zoek naar een evenwichtig literatuuronderwijs
- Helma van Lierop-Debrauwer
1993-01-01 11 2 87-94
Schrijven met een tekstverwerker
- Dirk Caluwé
1993-01-01 11 2 79-85
De maakbaarheid van communicatief moedertaalonderwijs: recepten voor de kerndoelen Nederlands in de basisvorming
- Theo Witte
1993-01-01 11 2 57-77
Schoolse taalfuncties in het basisonderwijs
- Ilse Humblet
1993-01-01 11 2 31-55
Van suiker tot saccharide: Over vaktalige communicatie in de klas.
- Rita Rymenans
- Veerle Geudens
1993-01-01 11 2 7-30
Redactioneel
- Redactie
1993-01-01 11 2 1-6
Over de auteurs
1993-01-01 11 1 105-106
Ingekomen publikaties
1993-01-01 11 1 103
Mededelingen
1993-01-01 11 1 97-101
Tweetalig tweede-taalonderwijs aan volwassenen
- Anne Kerkhoff
1993-01-01 11 1 87-96
Om positie te kunnen kiezen heb je een kader nodig
- Theun Meestringa
1993-01-01 11 1 79-86
Honderd meter in elf seconden?
- Helge Bonset
1993-01-01 11 1 71-77
Cijfers en cijferschalen
- Bert Meuffels
1993-01-01 11 1 49-69
Multilinguale Schülerschaft in monolingualen Schulen: Gründe für die fällige Erneuerung der sprachlichen Bildung.
- Ingrid Gogolin
1993-01-01 11 1 31-48
Strategisch georiënteerd moedertaalonderwijs
- Ron Oostdam
- Gert Rijlaarsdam
1993-01-01 11 1 9-30
Redactioneel
- Redactie
1993-01-01 11 1 1-8
Over de auteurs
1992-01-01 10 3 87-88
Ingekomen publikaties
1992-01-01 10 3 85
Mededelingen
1992-01-01 10 3 81-83
LIO's als LAO's: Nederlandse 'Student Teachers as Researchers'?
- Jan Sturm
1992-01-01 10 3 67-80
Snuffelen in "een bijna geheel nieuw boek"
- Peter Dekkers
1992-01-01 10 3 57-66
Metalinguïstisch bewustzijn bij geletterd worden
- Lut van Damme
1992-01-01 10 3 29-56
Functionele taalvaardigheid van Vlaamse achttienjarigen
- Rita Rymenans
- Gino Leroy
- Frans Daems
1992-01-01 10 3 7-28
Redactioneel
- Jan Sturm
1992-01-01 10 3 1-6
Over de auteurs
1992-01-01 10 2 121-122
Mededelingen. De Maatschap Onderzoek Moedertaalonderwijs.
- Helge Bonset
1992-01-01 10 2 117-119
Ingekomen publicaties
1992-01-01 10 2 115
Effectmeting van schrijfonderwijs: bewondering en verwondering
- Uriël Schuurs
1992-01-01 10 2 103-114
Verkenners met druiventros
- Albert Kamer
1992-01-01 10 2 93-102
Vanuit de vliering naar vernieuwing in het moedertaalonderwijs gekeken.
- Wolfgang Herrlitz
1992-01-01 10 2 79-92
Literaire competentie: werkbaar kader voor het literatuuronderwijs of nieuw containerbegrip?
- Lily Coenen
1992-01-01 10 2 55-78
Basisvorming Nederlands en Nederlands als Tweede Taal: werken aan een LAT-relatie
- Hilde Hacquebord
1992-01-01 10 2 37-53
Alfabetisering van volwassenen
- Kees Hammink
1992-01-01 10 2 27-35
De bijdragen van zinsopbouwonderwijs aan stelvaardigheid: analyse van een leergang
- Jannemieke van de Gein
1992-01-01 10 2 13-25
Redactioneel
- Redactie
1992-01-01 10 2 1-11
Over de auteurs
1992-01-01 10 1 163-166
LIO-onderzoek: ook in Vlaanderen?
- Hugo de Jonghe
1992-01-01 10 1 159-161
Een onderzoekende blik op onderzoek door aanstaande leraren
- Steven ten Brinke
1992-01-01 10 1 153-157
Reflectie en Onderzoek in de lerarenopleiding. Work in progress aan de Rijksuniversiteit van Gent.
- Ronald Soetaert
1992-01-01 10 1 143-152
Het studie-onderdeel Onderzoek in het curriculum van de Universitaire Lerarenopleiding Zuid-Holland
- Hans Hulshof
1992-01-01 10 1 135-141
Het leeronderzoek op de VU: van reflecteren op didactisch handelen naar dienstverlening aan de stageschool
- Cor Geljon
1992-01-01 10 1 127-134
Het onderzoek in het curriculum van de tweede fase lerarenopleiding van de Katholieke Universiteit Nijmegen.
- Theo Bergen
1992-01-01 10 1 119-126

<<    451 resultaten, getoond worden 101-200    >>