Taalunie publicatieserver
Spiegel

Publicaties Top 10
Publicaties
<<    451 resultaten, getoond worden 101-200    >>

Titel van het werkstuk Auteur(s) Publicatiedatum Niveau en doelgroep Schoolvak of profiel Pagina's
Onderzoek en onderwijs van Nederlands als tweede taal; het niet-academische nut van twee proefschriften
- Anne Vermeer
1986-01-01 04 1 99-106
Over-Lezen: een opmerkelijk boek
- Bernard Schut
1986-01-01 04 1 89-98
Een getuigenis van een tijdgenoot
- Dana Constandse
1986-01-01 04 1 81-88
Historische teksten in het literatuuronderwijs; verslag van een symposium
- Birgit Durlinger
1986-01-01 04 1 69-80
Leerstof voor tekstopbouw in methoden Nederlands voor het mavo, havo en vwo
- R.J. Oostdam
- K. de Glopper
1986-01-01 04 1 31-68
Omgaan met teksten in de les Nederlands; interim-verslag van een case-study op het gebied van onderwijsinnovatie
- Theo Rensman
1986-01-01 04 1 7-30
Redactioneel
- Redactie
1986-01-01 04 1 3-6
Over de auteurs
1987-01-01 05 3 103-104
We kunnen beter de horloges gelijk zetten
- Cees Bolle
1987-01-01 05 3 97-102
Wat is de beste taalmethode voor de basisschool?
- Johan C. van Bruggen
1987-01-01 05 3 83-96
Degelijk vakwerk
- Johan Eimers
- Hans Wegman
1987-01-01 05 3 61-82
Onderwijsleerprocessen in het vak Nederlands in een lto-ito-school
- Ton Mooij
- Dorothé Oudenhoven
- Marja Davidse
1987-01-01 05 3 41-60
Kenmerken van schoolse en naschoolse schrijftaken: een onderzoek
- Tanja Janssen
1987-01-01 05 3 11-40
Redactioneel
- Redactie
1987-01-01 05 3 7-10
Hildo Wesdorp: Ter nagedachtenis
1987-01-01 05 3 3-6
Over de auteurs
1987-01-01 05 2 129-131
Een "werkelijk puur onkundig buitenstaander" (Jansen 1985, 22) adviseerde de WRR over moedertaalonderwijs en basisvorming
- Jan Sturm
1987-01-01 05 2 119-127
We enjoyed it IMENsely: een internationale week over moedertaalonderwijs
- Jan Sturm
1987-01-01 05 2 109-118
Fries in het voortgezet onderwijs; over het project Learplannen en learmiddels foar Frysk yn it fuortset ûnderwiis
- Tjitte Wierdsma
- Alex Riemersma
1987-01-01 05 2 93-107
Computer-ondersteund schrijfonderwijs: het ontwikkelen van een schrijfomgeving
- Th. van der Geest
1987-01-01 05 2 77-91
Gericht Schrijven mavo/lbo geëvalueerd
- H. Franssen
- J. Verbeek
1987-01-01 05 2 55-75
Een spiegelcurriculum voor communicatief taalonderwijs: een veldaanvraag nader beschouwd
- Dana Constandse
- Jan Franken
- Kees de Glopper
- Ton Hendrix
- Bart van der Leeuw
- Willem van Roosmalen
- Jan Sturm
1987-01-01 05 2 9-53
Redactioneel
- Redactie
1987-01-01 05 2 3-7
Over de auteurs
1987-01-01 05 1 99-100
Over kwaliteit en kwaliteiten van teksten
- Kees de Glopper
1987-01-01 05 1 95-98
Het elfde wereldcongres van de International Reading Association (IRA); een verslag van een congresbezoek
- Rob Schoonen
1987-01-01 05 1 81-94
Een werkwinkel over het gebruik van persoonlijke documenten in onderwijsonderzoek: een bibliografisch verslag
- Jan Sturm
1987-01-01 05 1 65-80
Leraren Nederlands werken het meest planmatig
- Hans van Tuijl
1987-01-01 05 1 55-64
Schrijfonderzoek onder het mes
- Kees de Glopper
1987-01-01 05 1 43-54
Geheugenkennis en moedertaalonderwijs; een handelingsanalyse
- W. van Peer
1987-01-01 05 1 29-42
Drama: retoriek en praktijk - een kwestie van status?
- Piet Hein van de Ven
- Jacques de Vroomen
1987-01-01 05 1 7-28
Redactioneel
- Redactie
1987-01-01 05 1 3-6
Over de auteurs
1988-01-01 06 3 81-82
Wat kunnen we hier nu van leren?
- Helge Bonset
1988-01-01 06 3 73-80
Computergestuurd spellingonderwijs voor de basisschool
- J. van der Linden
- E.M.H. Assink
1988-01-01 06 3 55-72
Effecten van effectieve en cognitieve lesmethoden op de receptie van verhalen over de Tweede Wereldoorlog
- Dick Schram
- Cor Geljon
1988-01-01 06 3 31-54
Effecten van communicatief en regulier taalonderwijs op IBO-leerlingen
- Ton Mooij
1988-01-01 06 3 7-30
Redactioneel
- Redactie
1988-01-01 06 3 3-6
Over de auteurs
1988-01-01 06 2 113-115
Aankondigingen
1988-01-01 06 2 111-112
Bijval in somberheid
- Leo Langeveld
1988-01-01 06 2 109-110
De VVM: een vereniging van Vlaamse Moedertaaldidactici
- Hugo de Jonghe
1988-01-01 06 2 105-108
Een eerste systematische bibliografie van empirisch MTO-onderzoek; een bespreking
- J.S. ten Brinke
1988-01-01 06 2 101-104
Onderzoek en ontwikkeling in het project "Taalvaardigheid in de Basisschool"
- Leo Lentz
- Hans van Tuijl
1988-01-01 06 2 87-100
Nijmeegs onderzoek naar problemen van docenten in "leerlinggericht" literatuuronderwijs. II. Resultaten
- Wam de Moor
- Martin Thijssen
1988-01-01 06 2 49-86
Leergang of leerplan? Een dilemma voor het onderwijs in begrijpend lezen
- Marjan Werts
1988-01-01 06 2 35-48
Het afleiden van oorzaak-gevolgrelaties
- R.K.J. Sessink
- C.A.J. Aarnoutse
1988-01-01 06 2 9-34
Redactioneel
- Redactie
1988-01-01 06 2 3-8
Over de auteurs
1988-01-01 06 1 101-102
Basisvorming, gelijke kansen en differentiatie; een boekbespreking
- Hans Hulshof
1988-01-01 06 1 93-100
(Onderzoek van) het onderwijs in de mondelinge taalvaardigheid; een verslag van de Oracy Convention te Norwich 1987
- Resy Delnoy
- Marjan Werts
1988-01-01 06 1 79-92
Nijmeegs onderzoek naar problemen van docenten in "leerlinggericht" literatuuronderwijs
- Wam de Moor
- Martin Thijssen
1988-01-01 06 1 47-78
De rol van onderzoek in curriculumontwikkeling
- Gert Rijlaarsdam
1988-01-01 06 1 33-46
Eisen aan taalvaardigheid in de les
- Martien de Boer
1988-01-01 06 1 9-32
Redactioneel
- Redactie
1988-01-01 06 1 3-8
Over de auteurs
1989-01-01 07 3 105-106
Literatuuronderwijs en canon: de klok is er, maar waar hangt de klepel?
- Armand van Assche
1989-01-01 07 3 101-104
Schrijfblok, een praktische handleiding
- Johan Eimers
1989-01-01 07 3 93-100
Onderzoek voor een aio verklaard
- Kees de Glopper
1989-01-01 07 3 85-91
Schrijfonderwijs en schrijfvaardigheid in kaart gebracht?
- Daniël Janssen
1989-01-01 07 3 75-84
Analyse van fouten bij hardop lezen
- M.J.C. Mommers
- B.M.H. Aarntzen
1989-01-01 07 3 57-74
Periodiek peilingsonderzoek in het voortgezet onderwijs en eindtermen voor de basisvorming
- Huub van den Berg
- Hans Kuhlemeier
1989-01-01 07 3 31-56
'Analyseren en terugkoppelen': opvattingen over het gebruik van computers bij reteaching zinsontleden; een verslag van een open interviewonderzoek onder vijf moedertaaldocenten
- Erik Blankesteijn
- Maarten van Rooij
- Jan Sturm
1989-01-01 07 3 9-29
Redactioneel
- Redactie
1989-01-01 07 3 3-8
Over de auteurs
1989-01-01 07 2 101-102
Over eindtermen en basisvorming
- Kees de Glopper
1989-01-01 07 2 99-100
De kern van het vak. Bespreking van G.C.W. Rijlaarsdam, 'Basisvorming Nederlands'.
- Helge Bonset
1989-01-01 07 2 93-97
Binnen een bepaald tijdsbestek: een interview-onderzoek bij twee moedertaaldocenten naar opvattingen over moduleren
- Joke Wooldrik
- Jan Sturm
1989-01-01 07 2 75-91
Eindtermen Nederlands en onderzoek
- Gert Rijlaarsdam
1989-01-01 07 2 65-73
Consequenties van de voorlopige eindtermen basisvorming in het voortgezet onderwijs voor een universitaire lerarenopleiding
- Wil van der Veur
1989-01-01 07 2 57-64
Consequenties van Eindtermen Basisvorming voor de tweedegraads lerarenopleidingen Nederlands
- Johan Eimers
1989-01-01 07 2 49-55
Eindtermen in de maak
- Willem van Roosmalen
- Jan Verbeek
1989-01-01 07 2 37-47
Lerarenopleiders over literatuurdidactiek
- Nicole Rowan
- Bart Vandecasteele
1989-01-01 07 2 23-36
Literatuurdidactiek in de knel?
- Marianne Overmaat
- Tanja Janssen
1989-01-01 07 2 11-21
Redactioneel
- Redactie
1989-01-01 07 2 3-9
Over de auteurs
1989-01-01 07 1 97-98
Moedertaalonderwijs en (de invoering van) basisvorming: Hoe staat het met de vrijheid van richting en inrichting?
- Jan Sturm
1989-01-01 07 1 87-96
Functioneel aanvankelijk leesonderwijs in de spiegel; een boekbespreking
- M.J.C. Mommers
1989-01-01 07 1 75-86
Historische aspecten van literatuuronderwijs en de crisis in de humaniora; impressies van en rond een conferentie.
- Piet Hein van de Ven
1989-01-01 07 1 57-74
Het schrijfcurriculum in de Utrechtse tweedegraads deeltijdopleiding Nederlands
- Lex Boezeman
1989-01-01 07 1 47-56
Spelling en schoolsucces
- Jan Pieter van Oudenhoven
1989-01-01 07 1 35-45
Verbale interactie in de klas; beurtverdeling en interactiebereidheid in het eerste leerjaar van de lagere school
- Rita Rymenans
1989-01-01 07 1 9-33
Redactioneel
- Redactie
1989-01-01 07 1 3-6
Over de auteurs
1990-01-01 08 3 133-134
Ingekomen publikaties
1990-01-01 08 3 131
Voortgang kan vooruitgang worden. Over de voorlopige voorstellen van de Commissie Vernieuwing Eindexamenprogramma's Nederlands.
- Albert Kamer
1990-01-01 08 3 123-129
Nederlands in het individueel beroepsonderwijs onzocht
- Ton Mooij
1990-01-01 08 3 119-122
Functionele taalvaardigheid en communicatief taalonderwijs.
- Leo Lentz
- Huub van den Bergh
1990-01-01 08 3 111-117
De vorm van tekstbegripvragen en schrijfopdrachten. Een bespreking van: H. van den Bergh. Examens geëxamineerd.
- Rob van Krieken
1990-01-01 08 3 103-110
Literatuuronderwijs en basisvorming: de leerling centraal. Gesprekken over literatuuronderwijs in Scandinavië.
- Resy Delnoy
- Piet-Hein van de Ven
1990-01-01 08 3 89-102
Schrijfvaardigheid en schooleffectiviteit
- Kees de Glopper
1990-01-01 08 3 71-88
Mommers' wijsheid: over de interpretatie van de resultaten van een onderzoek naar functioneel aanvankelijk leesonderwijs
- Ton van der Geest
1990-01-01 08 3 59-69
Taalbeheersing en taalbeschouwing in het CVEN-voortgangsverslag onder een didactische loep uit Vlaanderen
- Hugo de Jonghe
1990-01-01 08 3 47-58
Een nieuw examenprogramma Nederlands: Een opgave voor Neerlandici!
- Henk Kreeft
1990-01-01 08 3 31-45
Hoe beklimt men de Eiger van de Hohe Literatur? Een verslag over de ontwikkeling van eindtermen voor het literatuuronderwijs Nederlands
- Wam de Moor
1990-01-01 08 3 11-30
Redactioneel
- Redactie
1990-01-01 08 3 3-10
Over de auteurs
1990-01-01 08 2 95-96
Ingekomen publicaties
1990-01-01 08 2 93
Het allochtone kind van de rekening?
- Ton Vallen
1990-01-01 08 2 87-91
Taalvaardigheid in de basisschool: een aardige grabbelton
- Henk Blok
1990-01-01 08 2 81-85

<<    451 resultaten, getoond worden 101-200    >>