Vindplaatsen
Registreer
Inloggen
Taalunie publicatieserver
Spiegel
Publicaties
Top 10
Publicaties
<<
451 resultaten, getoond worden 101-200
>>
Titel van het werkstuk
Auteur(s)
Publicatiedatum
Niveau en doelgroep
Schoolvak of profiel
Pagina's
Onderzoek en onderwijs van Nederlands als tweede taal; het niet-academische nut van twee proefschriften
-
Anne Vermeer
1986-01-01
04
1
99-106
Over-Lezen: een opmerkelijk boek
-
Bernard Schut
1986-01-01
04
1
89-98
Een getuigenis van een tijdgenoot
-
Dana Constandse
1986-01-01
04
1
81-88
Historische teksten in het literatuuronderwijs; verslag van een symposium
-
Birgit Durlinger
1986-01-01
04
1
69-80
Leerstof voor tekstopbouw in methoden Nederlands voor het mavo, havo en vwo
-
R.J. Oostdam
-
K. de Glopper
1986-01-01
04
1
31-68
Omgaan met teksten in de les Nederlands; interim-verslag van een case-study op het gebied van onderwijsinnovatie
-
Theo Rensman
1986-01-01
04
1
7-30
Redactioneel
-
Redactie
1986-01-01
04
1
3-6
Over de auteurs
1987-01-01
05
3
103-104
We kunnen beter de horloges gelijk zetten
-
Cees Bolle
1987-01-01
05
3
97-102
Wat is de beste taalmethode voor de basisschool?
-
Johan C. van Bruggen
1987-01-01
05
3
83-96
Degelijk vakwerk
-
Johan Eimers
-
Hans Wegman
1987-01-01
05
3
61-82
Onderwijsleerprocessen in het vak Nederlands in een lto-ito-school
-
Ton Mooij
-
Dorothé Oudenhoven
-
Marja Davidse
1987-01-01
05
3
41-60
Kenmerken van schoolse en naschoolse schrijftaken: een onderzoek
-
Tanja Janssen
1987-01-01
05
3
11-40
Redactioneel
-
Redactie
1987-01-01
05
3
7-10
Hildo Wesdorp: Ter nagedachtenis
1987-01-01
05
3
3-6
Over de auteurs
1987-01-01
05
2
129-131
Een "werkelijk puur onkundig buitenstaander" (Jansen 1985, 22) adviseerde de WRR over moedertaalonderwijs en basisvorming
-
Jan Sturm
1987-01-01
05
2
119-127
We enjoyed it IMENsely: een internationale week over moedertaalonderwijs
-
Jan Sturm
1987-01-01
05
2
109-118
Fries in het voortgezet onderwijs; over het project Learplannen en learmiddels foar Frysk yn it fuortset ûnderwiis
-
Tjitte Wierdsma
-
Alex Riemersma
1987-01-01
05
2
93-107
Computer-ondersteund schrijfonderwijs: het ontwikkelen van een schrijfomgeving
-
Th. van der Geest
1987-01-01
05
2
77-91
Gericht Schrijven mavo/lbo geëvalueerd
-
H. Franssen
-
J. Verbeek
1987-01-01
05
2
55-75
Een spiegelcurriculum voor communicatief taalonderwijs: een veldaanvraag nader beschouwd
-
Dana Constandse
-
Jan Franken
-
Kees de Glopper
-
Ton Hendrix
-
Bart van der Leeuw
-
Willem van Roosmalen
-
Jan Sturm
1987-01-01
05
2
9-53
Redactioneel
-
Redactie
1987-01-01
05
2
3-7
Over de auteurs
1987-01-01
05
1
99-100
Over kwaliteit en kwaliteiten van teksten
-
Kees de Glopper
1987-01-01
05
1
95-98
Het elfde wereldcongres van de International Reading Association (IRA); een verslag van een congresbezoek
-
Rob Schoonen
1987-01-01
05
1
81-94
Een werkwinkel over het gebruik van persoonlijke documenten in onderwijsonderzoek: een bibliografisch verslag
-
Jan Sturm
1987-01-01
05
1
65-80
Leraren Nederlands werken het meest planmatig
-
Hans van Tuijl
1987-01-01
05
1
55-64
Schrijfonderzoek onder het mes
-
Kees de Glopper
1987-01-01
05
1
43-54
Geheugenkennis en moedertaalonderwijs; een handelingsanalyse
-
W. van Peer
1987-01-01
05
1
29-42
Drama: retoriek en praktijk - een kwestie van status?
-
Piet Hein van de Ven
-
Jacques de Vroomen
1987-01-01
05
1
7-28
Redactioneel
-
Redactie
1987-01-01
05
1
3-6
Over de auteurs
1988-01-01
06
3
81-82
Wat kunnen we hier nu van leren?
-
Helge Bonset
1988-01-01
06
3
73-80
Computergestuurd spellingonderwijs voor de basisschool
-
J. van der Linden
-
E.M.H. Assink
1988-01-01
06
3
55-72
Effecten van effectieve en cognitieve lesmethoden op de receptie van verhalen over de Tweede Wereldoorlog
-
Dick Schram
-
Cor Geljon
1988-01-01
06
3
31-54
Effecten van communicatief en regulier taalonderwijs op IBO-leerlingen
-
Ton Mooij
1988-01-01
06
3
7-30
Redactioneel
-
Redactie
1988-01-01
06
3
3-6
Over de auteurs
1988-01-01
06
2
113-115
Aankondigingen
1988-01-01
06
2
111-112
Bijval in somberheid
-
Leo Langeveld
1988-01-01
06
2
109-110
De VVM: een vereniging van Vlaamse Moedertaaldidactici
-
Hugo de Jonghe
1988-01-01
06
2
105-108
Een eerste systematische bibliografie van empirisch MTO-onderzoek; een bespreking
-
J.S. ten Brinke
1988-01-01
06
2
101-104
Onderzoek en ontwikkeling in het project "Taalvaardigheid in de Basisschool"
-
Leo Lentz
-
Hans van Tuijl
1988-01-01
06
2
87-100
Nijmeegs onderzoek naar problemen van docenten in "leerlinggericht" literatuuronderwijs. II. Resultaten
-
Wam de Moor
-
Martin Thijssen
1988-01-01
06
2
49-86
Leergang of leerplan? Een dilemma voor het onderwijs in begrijpend lezen
-
Marjan Werts
1988-01-01
06
2
35-48
Het afleiden van oorzaak-gevolgrelaties
-
R.K.J. Sessink
-
C.A.J. Aarnoutse
1988-01-01
06
2
9-34
Redactioneel
-
Redactie
1988-01-01
06
2
3-8
Over de auteurs
1988-01-01
06
1
101-102
Basisvorming, gelijke kansen en differentiatie; een boekbespreking
-
Hans Hulshof
1988-01-01
06
1
93-100
(Onderzoek van) het onderwijs in de mondelinge taalvaardigheid; een verslag van de Oracy Convention te Norwich 1987
-
Resy Delnoy
-
Marjan Werts
1988-01-01
06
1
79-92
Nijmeegs onderzoek naar problemen van docenten in "leerlinggericht" literatuuronderwijs
-
Wam de Moor
-
Martin Thijssen
1988-01-01
06
1
47-78
De rol van onderzoek in curriculumontwikkeling
-
Gert Rijlaarsdam
1988-01-01
06
1
33-46
Eisen aan taalvaardigheid in de les
-
Martien de Boer
1988-01-01
06
1
9-32
Redactioneel
-
Redactie
1988-01-01
06
1
3-8
Over de auteurs
1989-01-01
07
3
105-106
Literatuuronderwijs en canon: de klok is er, maar waar hangt de klepel?
-
Armand van Assche
1989-01-01
07
3
101-104
Schrijfblok, een praktische handleiding
-
Johan Eimers
1989-01-01
07
3
93-100
Onderzoek voor een aio verklaard
-
Kees de Glopper
1989-01-01
07
3
85-91
Schrijfonderwijs en schrijfvaardigheid in kaart gebracht?
-
Daniël Janssen
1989-01-01
07
3
75-84
Analyse van fouten bij hardop lezen
-
M.J.C. Mommers
-
B.M.H. Aarntzen
1989-01-01
07
3
57-74
Periodiek peilingsonderzoek in het voortgezet onderwijs en eindtermen voor de basisvorming
-
Huub van den Berg
-
Hans Kuhlemeier
1989-01-01
07
3
31-56
'Analyseren en terugkoppelen': opvattingen over het gebruik van computers bij reteaching zinsontleden; een verslag van een open interviewonderzoek onder vijf moedertaaldocenten
-
Erik Blankesteijn
-
Maarten van Rooij
-
Jan Sturm
1989-01-01
07
3
9-29
Redactioneel
-
Redactie
1989-01-01
07
3
3-8
Over de auteurs
1989-01-01
07
2
101-102
Over eindtermen en basisvorming
-
Kees de Glopper
1989-01-01
07
2
99-100
De kern van het vak. Bespreking van G.C.W. Rijlaarsdam, 'Basisvorming Nederlands'.
-
Helge Bonset
1989-01-01
07
2
93-97
Binnen een bepaald tijdsbestek: een interview-onderzoek bij twee moedertaaldocenten naar opvattingen over moduleren
-
Joke Wooldrik
-
Jan Sturm
1989-01-01
07
2
75-91
Eindtermen Nederlands en onderzoek
-
Gert Rijlaarsdam
1989-01-01
07
2
65-73
Consequenties van de voorlopige eindtermen basisvorming in het voortgezet onderwijs voor een universitaire lerarenopleiding
-
Wil van der Veur
1989-01-01
07
2
57-64
Consequenties van Eindtermen Basisvorming voor de tweedegraads lerarenopleidingen Nederlands
-
Johan Eimers
1989-01-01
07
2
49-55
Eindtermen in de maak
-
Willem van Roosmalen
-
Jan Verbeek
1989-01-01
07
2
37-47
Lerarenopleiders over literatuurdidactiek
-
Nicole Rowan
-
Bart Vandecasteele
1989-01-01
07
2
23-36
Literatuurdidactiek in de knel?
-
Marianne Overmaat
-
Tanja Janssen
1989-01-01
07
2
11-21
Redactioneel
-
Redactie
1989-01-01
07
2
3-9
Over de auteurs
1989-01-01
07
1
97-98
Moedertaalonderwijs en (de invoering van) basisvorming: Hoe staat het met de vrijheid van richting en inrichting?
-
Jan Sturm
1989-01-01
07
1
87-96
Functioneel aanvankelijk leesonderwijs in de spiegel; een boekbespreking
-
M.J.C. Mommers
1989-01-01
07
1
75-86
Historische aspecten van literatuuronderwijs en de crisis in de humaniora; impressies van en rond een conferentie.
-
Piet Hein van de Ven
1989-01-01
07
1
57-74
Het schrijfcurriculum in de Utrechtse tweedegraads deeltijdopleiding Nederlands
-
Lex Boezeman
1989-01-01
07
1
47-56
Spelling en schoolsucces
-
Jan Pieter van Oudenhoven
1989-01-01
07
1
35-45
Verbale interactie in de klas; beurtverdeling en interactiebereidheid in het eerste leerjaar van de lagere school
-
Rita Rymenans
1989-01-01
07
1
9-33
Redactioneel
-
Redactie
1989-01-01
07
1
3-6
Over de auteurs
1990-01-01
08
3
133-134
Ingekomen publikaties
1990-01-01
08
3
131
Voortgang kan vooruitgang worden. Over de voorlopige voorstellen van de Commissie Vernieuwing Eindexamenprogramma's Nederlands.
-
Albert Kamer
1990-01-01
08
3
123-129
Nederlands in het individueel beroepsonderwijs onzocht
-
Ton Mooij
1990-01-01
08
3
119-122
Functionele taalvaardigheid en communicatief taalonderwijs.
-
Leo Lentz
-
Huub van den Bergh
1990-01-01
08
3
111-117
De vorm van tekstbegripvragen en schrijfopdrachten. Een bespreking van: H. van den Bergh. Examens geëxamineerd.
-
Rob van Krieken
1990-01-01
08
3
103-110
Literatuuronderwijs en basisvorming: de leerling centraal. Gesprekken over literatuuronderwijs in Scandinavië.
-
Resy Delnoy
-
Piet-Hein van de Ven
1990-01-01
08
3
89-102
Schrijfvaardigheid en schooleffectiviteit
-
Kees de Glopper
1990-01-01
08
3
71-88
Mommers' wijsheid: over de interpretatie van de resultaten van een onderzoek naar functioneel aanvankelijk leesonderwijs
-
Ton van der Geest
1990-01-01
08
3
59-69
Taalbeheersing en taalbeschouwing in het CVEN-voortgangsverslag onder een didactische loep uit Vlaanderen
-
Hugo de Jonghe
1990-01-01
08
3
47-58
Een nieuw examenprogramma Nederlands: Een opgave voor Neerlandici!
-
Henk Kreeft
1990-01-01
08
3
31-45
Hoe beklimt men de Eiger van de Hohe Literatur? Een verslag over de ontwikkeling van eindtermen voor het literatuuronderwijs Nederlands
-
Wam de Moor
1990-01-01
08
3
11-30
Redactioneel
-
Redactie
1990-01-01
08
3
3-10
Over de auteurs
1990-01-01
08
2
95-96
Ingekomen publicaties
1990-01-01
08
2
93
Het allochtone kind van de rekening?
-
Ton Vallen
1990-01-01
08
2
87-91
Taalvaardigheid in de basisschool: een aardige grabbelton
-
Henk Blok
1990-01-01
08
2
81-85
<<
451 resultaten, getoond worden 101-200
>>