Taalunie publicatieserver
Spiegel

Publicaties Top 10
Publicaties
<<    451 resultaten, getoond worden 301-400    >>

Titel van het werkstuk Auteur(s) Publicatiedatum Niveau en doelgroep Schoolvak of profiel Pagina's
Effecten van communicatief en regulier taalonderwijs op IBO-leerlingen
- Ton Mooij
1988-01-01 06 3 7-30
Redactioneel
- Redactie
1988-01-01 06 3 3-6
Over de auteurs
1988-01-01 06 2 113-115
Aankondigingen
1988-01-01 06 2 111-112
Bijval in somberheid
- Leo Langeveld
1988-01-01 06 2 109-110
De VVM: een vereniging van Vlaamse Moedertaaldidactici
- Hugo de Jonghe
1988-01-01 06 2 105-108
Een eerste systematische bibliografie van empirisch MTO-onderzoek; een bespreking
- J.S. ten Brinke
1988-01-01 06 2 101-104
Onderzoek en ontwikkeling in het project "Taalvaardigheid in de Basisschool"
- Leo Lentz
- Hans van Tuijl
1988-01-01 06 2 87-100
Nijmeegs onderzoek naar problemen van docenten in "leerlinggericht" literatuuronderwijs. II. Resultaten
- Wam de Moor
- Martin Thijssen
1988-01-01 06 2 49-86
Leergang of leerplan? Een dilemma voor het onderwijs in begrijpend lezen
- Marjan Werts
1988-01-01 06 2 35-48
Het afleiden van oorzaak-gevolgrelaties
- R.K.J. Sessink
- C.A.J. Aarnoutse
1988-01-01 06 2 9-34
Redactioneel
- Redactie
1988-01-01 06 2 3-8
Over de auteurs
1988-01-01 06 1 101-102
Basisvorming, gelijke kansen en differentiatie; een boekbespreking
- Hans Hulshof
1988-01-01 06 1 93-100
(Onderzoek van) het onderwijs in de mondelinge taalvaardigheid; een verslag van de Oracy Convention te Norwich 1987
- Resy Delnoy
- Marjan Werts
1988-01-01 06 1 79-92
Nijmeegs onderzoek naar problemen van docenten in "leerlinggericht" literatuuronderwijs
- Wam de Moor
- Martin Thijssen
1988-01-01 06 1 47-78
De rol van onderzoek in curriculumontwikkeling
- Gert Rijlaarsdam
1988-01-01 06 1 33-46
Eisen aan taalvaardigheid in de les
- Martien de Boer
1988-01-01 06 1 9-32
Redactioneel
- Redactie
1988-01-01 06 1 3-8
Over de auteurs
1987-01-01 05 3 103-104
We kunnen beter de horloges gelijk zetten
- Cees Bolle
1987-01-01 05 3 97-102
Wat is de beste taalmethode voor de basisschool?
- Johan C. van Bruggen
1987-01-01 05 3 83-96
Degelijk vakwerk
- Johan Eimers
- Hans Wegman
1987-01-01 05 3 61-82
Onderwijsleerprocessen in het vak Nederlands in een lto-ito-school
- Ton Mooij
- Dorothé Oudenhoven
- Marja Davidse
1987-01-01 05 3 41-60
Kenmerken van schoolse en naschoolse schrijftaken: een onderzoek
- Tanja Janssen
1987-01-01 05 3 11-40
Redactioneel
- Redactie
1987-01-01 05 3 7-10
Hildo Wesdorp: Ter nagedachtenis
1987-01-01 05 3 3-6
Over de auteurs
1987-01-01 05 2 129-131
Een "werkelijk puur onkundig buitenstaander" (Jansen 1985, 22) adviseerde de WRR over moedertaalonderwijs en basisvorming
- Jan Sturm
1987-01-01 05 2 119-127
We enjoyed it IMENsely: een internationale week over moedertaalonderwijs
- Jan Sturm
1987-01-01 05 2 109-118
Fries in het voortgezet onderwijs; over het project Learplannen en learmiddels foar Frysk yn it fuortset ûnderwiis
- Tjitte Wierdsma
- Alex Riemersma
1987-01-01 05 2 93-107
Computer-ondersteund schrijfonderwijs: het ontwikkelen van een schrijfomgeving
- Th. van der Geest
1987-01-01 05 2 77-91
Gericht Schrijven mavo/lbo geëvalueerd
- H. Franssen
- J. Verbeek
1987-01-01 05 2 55-75
Een spiegelcurriculum voor communicatief taalonderwijs: een veldaanvraag nader beschouwd
- Dana Constandse
- Jan Franken
- Kees de Glopper
- Ton Hendrix
- Bart van der Leeuw
- Willem van Roosmalen
- Jan Sturm
1987-01-01 05 2 9-53
Redactioneel
- Redactie
1987-01-01 05 2 3-7
Over de auteurs
1987-01-01 05 1 99-100
Over kwaliteit en kwaliteiten van teksten
- Kees de Glopper
1987-01-01 05 1 95-98
Het elfde wereldcongres van de International Reading Association (IRA); een verslag van een congresbezoek
- Rob Schoonen
1987-01-01 05 1 81-94
Een werkwinkel over het gebruik van persoonlijke documenten in onderwijsonderzoek: een bibliografisch verslag
- Jan Sturm
1987-01-01 05 1 65-80
Leraren Nederlands werken het meest planmatig
- Hans van Tuijl
1987-01-01 05 1 55-64
Schrijfonderzoek onder het mes
- Kees de Glopper
1987-01-01 05 1 43-54
Geheugenkennis en moedertaalonderwijs; een handelingsanalyse
- W. van Peer
1987-01-01 05 1 29-42
Drama: retoriek en praktijk - een kwestie van status?
- Piet Hein van de Ven
- Jacques de Vroomen
1987-01-01 05 1 7-28
Redactioneel
- Redactie
1987-01-01 05 1 3-6
Over de auteurs
1986-01-01 04 3-4 95-97
Vakdidactiek een onderwijskundige subdiscipline
- P. Roest
1986-01-01 04 3-4 91-94
Commentaar op de acht reacties
- J.S. ten Brinke
1986-01-01 04 3-4 85-90
Samenvatting van de gevoerde discussie
- Helge Bonset
1986-01-01 04 3-4 81-84
Korte reactie van de laatste reageerder
- Hildo Wesdorp
1986-01-01 04 3-4 77-80
Zoek het ook extra muros
- Albert Kamer
1986-01-01 04 3-4 71-76
Vuile handen maken
- Sander van Gangelen
- Peter Dekkers
1986-01-01 04 3-4 65-70
Moedertaaldidactiek als wetenschap; enkele strategische overwegingen
- Bernard Schut
1986-01-01 04 3-4 55-64
Vakdidactisch onderzoek na zeventien jaar; een plaatsbepaling
- Ad Welschen
1986-01-01 04 3-4 37-54
Moedertaaldidactiek; een praktijkperspectief
- Lodewijk de Groot
1986-01-01 04 3-4 31-36
Steven als professionele hogepriester der Nederlandse moedertaaldidactiek: een reactie in illuminatieve citaten en stellingen
- Jan Sturm
1986-01-01 04 3-4 25-30
Moedertaaldidactiek als wetenschap
- Frans Daems
1986-01-01 04 3-4 17-24
Beleidslijnen voor moedertaaldidactisch onderzoek
- J.S. ten Brinke
1986-01-01 04 3-4 5-16
Redactioneel
- Redactie
1986-01-01 04 3-4 3-4
Over de auteurs
1986-01-01 04 3 93-94
Theseus op de SCO of het Procrustusbed van het Peilingsonderzoek
- Jan Sturm
1986-01-01 04 3 87-92
Nederlands in de heterogene brugklas; een bespreking
- Ton Mooy
1986-01-01 04 3 83-86
Semiotiek en literatuuronderwijs
- Aart van Zoest
1986-01-01 04 3 59-82
Waarnemingsactiviteiten en taalvaardigheid; een empirisch-theoretische studie
- W. van Peer
- T. Prins
1986-01-01 04 3 33-58
Schrijfadviezen van en voor leerlingen
- Rob Schoonen
- Kees de Glopper
1986-01-01 04 3 7-32
Redactioneel
1986-01-01 04 3 3-6
Over de auteurs
1986-01-01 04 2 111-112
Nederlands in het middelbaar beroepsonderwijs
- Liesbeth Hooijberg
1986-01-01 04 2 107-110
Lesideeën: een bijdrage aan de innovatie van het moedertaalonderwijs
- Truus van den Heuvel
1986-01-01 04 2 101-106
Een multidisciplinaire benadering van jeugdliteratuur
- Josien Anker
1986-01-01 04 2 97-100
Taalonderwijs (instru-)mentaal benaderd
- Kees Sluis
1986-01-01 04 2 77-96
Reflectie in het onderwijs
- Amos van Gelderen
1986-01-01 04 2 67-76
Omgaan met teksten in de les Nederlands; interim-verslag van een case-study op het gebied van onderwijsinnovatie (vervolg)
- Theo Rensman
1986-01-01 04 2 43-66
Leren onderzoeken, leren van onderzoek: letterkunde-onderwijs op de VHBO
- Piet van Pinxteren
- Jan Sturm
- Anja Swennen
1986-01-01 04 2 7-42
Redactioneel
- Redactie
1986-01-01 04 2 3-6
Over de auteurs
1986-01-01 04 1 107-108
Onderzoek en onderwijs van Nederlands als tweede taal; het niet-academische nut van twee proefschriften
- Anne Vermeer
1986-01-01 04 1 99-106
Over-Lezen: een opmerkelijk boek
- Bernard Schut
1986-01-01 04 1 89-98
Een getuigenis van een tijdgenoot
- Dana Constandse
1986-01-01 04 1 81-88
Historische teksten in het literatuuronderwijs; verslag van een symposium
- Birgit Durlinger
1986-01-01 04 1 69-80
Leerstof voor tekstopbouw in methoden Nederlands voor het mavo, havo en vwo
- R.J. Oostdam
- K. de Glopper
1986-01-01 04 1 31-68
Omgaan met teksten in de les Nederlands; interim-verslag van een case-study op het gebied van onderwijsinnovatie
- Theo Rensman
1986-01-01 04 1 7-30
Redactioneel
- Redactie
1986-01-01 04 1 3-6
Over de auteurs
1985-01-01 03 3 99-100
Bericht
- Werkgroep "Kinder- en jeugdliteratuur multidisciplinair"
1985-01-01 03 3 97-98
Communicatie-onderwijs bestaat wel?
- Helge Bonset
1985-01-01 03 3 85-96
Twee literatuurdidactische studies met een leerlinggerichte tendens
- Wam de Moor
1985-01-01 03 3 57-84
Begrijpend lezen op de basisschool; een teleurgestelde reactie op een proefschrift
- Marjan Werts
1985-01-01 03 3 47-56
Een geschiedschrijving van moedertaalonderwijs II
- Piet Hein van de Ven
1985-01-01 03 3 27-46
De één-één-lessen in de Utrechtse opleiding Nederlands
- Dana Constandse
1985-01-01 03 3 7-26
Redactioneel
- Redactie
1985-01-01 03 3 3-6
Over de auteurs
1985-01-01 03 2 107-108
Wegwijzer gewogen
- Liesbeth Hooijberg
- Hans Verweij
1985-01-01 03 2 95-106
Vijf auteurs over kleuters, kleuteronderwijs en taal
- Rudy Beernink
1985-01-01 03 2 81-93
Moedertaalonderwijs in internationaal perspectief: het IMEN
- Jan Sturm
1985-01-01 03 2 57-79
De moedertaaldidactiek als wetenschappelijk bedrijf; haar werkterrein en haar disciplinair karakter
- J.S. ten Brinke
1985-01-01 03 2 35-55
Een geschiedenis van moedertaalonderwijs I
- Piet Hein van de Ven
1985-01-01 03 2 7-33
Redactioneel
- Redactie
1985-01-01 03 2 3-5
Over de auteurs
1985-01-01 03 1 95-96
De technische richtlijnen in schema
1985-01-01 03 1 93-94
Moedertaalonderwijs of Onderwijs Nederlands?
- Sjaak Kroon
1985-01-01 03 1 87-92

<<    451 resultaten, getoond worden 301-400    >>