Vindplaatsen
Registreer
Inloggen
Taalunie publicatieserver
Spiegel
Publicaties
Top 10
Publicaties
<<
451 resultaten, getoond worden 301-400
>>
Titel van het werkstuk
Auteur(s)
Publicatiedatum
Niveau en doelgroep
Schoolvak of profiel
Pagina's
Effecten van communicatief en regulier taalonderwijs op IBO-leerlingen
-
Ton Mooij
1988-01-01
06
3
7-30
Redactioneel
-
Redactie
1988-01-01
06
3
3-6
Over de auteurs
1988-01-01
06
2
113-115
Aankondigingen
1988-01-01
06
2
111-112
Bijval in somberheid
-
Leo Langeveld
1988-01-01
06
2
109-110
De VVM: een vereniging van Vlaamse Moedertaaldidactici
-
Hugo de Jonghe
1988-01-01
06
2
105-108
Een eerste systematische bibliografie van empirisch MTO-onderzoek; een bespreking
-
J.S. ten Brinke
1988-01-01
06
2
101-104
Onderzoek en ontwikkeling in het project "Taalvaardigheid in de Basisschool"
-
Leo Lentz
-
Hans van Tuijl
1988-01-01
06
2
87-100
Nijmeegs onderzoek naar problemen van docenten in "leerlinggericht" literatuuronderwijs. II. Resultaten
-
Wam de Moor
-
Martin Thijssen
1988-01-01
06
2
49-86
Leergang of leerplan? Een dilemma voor het onderwijs in begrijpend lezen
-
Marjan Werts
1988-01-01
06
2
35-48
Het afleiden van oorzaak-gevolgrelaties
-
R.K.J. Sessink
-
C.A.J. Aarnoutse
1988-01-01
06
2
9-34
Redactioneel
-
Redactie
1988-01-01
06
2
3-8
Over de auteurs
1988-01-01
06
1
101-102
Basisvorming, gelijke kansen en differentiatie; een boekbespreking
-
Hans Hulshof
1988-01-01
06
1
93-100
(Onderzoek van) het onderwijs in de mondelinge taalvaardigheid; een verslag van de Oracy Convention te Norwich 1987
-
Resy Delnoy
-
Marjan Werts
1988-01-01
06
1
79-92
Nijmeegs onderzoek naar problemen van docenten in "leerlinggericht" literatuuronderwijs
-
Wam de Moor
-
Martin Thijssen
1988-01-01
06
1
47-78
De rol van onderzoek in curriculumontwikkeling
-
Gert Rijlaarsdam
1988-01-01
06
1
33-46
Eisen aan taalvaardigheid in de les
-
Martien de Boer
1988-01-01
06
1
9-32
Redactioneel
-
Redactie
1988-01-01
06
1
3-8
Over de auteurs
1987-01-01
05
3
103-104
We kunnen beter de horloges gelijk zetten
-
Cees Bolle
1987-01-01
05
3
97-102
Wat is de beste taalmethode voor de basisschool?
-
Johan C. van Bruggen
1987-01-01
05
3
83-96
Degelijk vakwerk
-
Johan Eimers
-
Hans Wegman
1987-01-01
05
3
61-82
Onderwijsleerprocessen in het vak Nederlands in een lto-ito-school
-
Ton Mooij
-
Dorothé Oudenhoven
-
Marja Davidse
1987-01-01
05
3
41-60
Kenmerken van schoolse en naschoolse schrijftaken: een onderzoek
-
Tanja Janssen
1987-01-01
05
3
11-40
Redactioneel
-
Redactie
1987-01-01
05
3
7-10
Hildo Wesdorp: Ter nagedachtenis
1987-01-01
05
3
3-6
Over de auteurs
1987-01-01
05
2
129-131
Een "werkelijk puur onkundig buitenstaander" (Jansen 1985, 22) adviseerde de WRR over moedertaalonderwijs en basisvorming
-
Jan Sturm
1987-01-01
05
2
119-127
We enjoyed it IMENsely: een internationale week over moedertaalonderwijs
-
Jan Sturm
1987-01-01
05
2
109-118
Fries in het voortgezet onderwijs; over het project Learplannen en learmiddels foar Frysk yn it fuortset ûnderwiis
-
Tjitte Wierdsma
-
Alex Riemersma
1987-01-01
05
2
93-107
Computer-ondersteund schrijfonderwijs: het ontwikkelen van een schrijfomgeving
-
Th. van der Geest
1987-01-01
05
2
77-91
Gericht Schrijven mavo/lbo geëvalueerd
-
H. Franssen
-
J. Verbeek
1987-01-01
05
2
55-75
Een spiegelcurriculum voor communicatief taalonderwijs: een veldaanvraag nader beschouwd
-
Dana Constandse
-
Jan Franken
-
Kees de Glopper
-
Ton Hendrix
-
Bart van der Leeuw
-
Willem van Roosmalen
-
Jan Sturm
1987-01-01
05
2
9-53
Redactioneel
-
Redactie
1987-01-01
05
2
3-7
Over de auteurs
1987-01-01
05
1
99-100
Over kwaliteit en kwaliteiten van teksten
-
Kees de Glopper
1987-01-01
05
1
95-98
Het elfde wereldcongres van de International Reading Association (IRA); een verslag van een congresbezoek
-
Rob Schoonen
1987-01-01
05
1
81-94
Een werkwinkel over het gebruik van persoonlijke documenten in onderwijsonderzoek: een bibliografisch verslag
-
Jan Sturm
1987-01-01
05
1
65-80
Leraren Nederlands werken het meest planmatig
-
Hans van Tuijl
1987-01-01
05
1
55-64
Schrijfonderzoek onder het mes
-
Kees de Glopper
1987-01-01
05
1
43-54
Geheugenkennis en moedertaalonderwijs; een handelingsanalyse
-
W. van Peer
1987-01-01
05
1
29-42
Drama: retoriek en praktijk - een kwestie van status?
-
Piet Hein van de Ven
-
Jacques de Vroomen
1987-01-01
05
1
7-28
Redactioneel
-
Redactie
1987-01-01
05
1
3-6
Over de auteurs
1986-01-01
04
3-4
95-97
Vakdidactiek een onderwijskundige subdiscipline
-
P. Roest
1986-01-01
04
3-4
91-94
Commentaar op de acht reacties
-
J.S. ten Brinke
1986-01-01
04
3-4
85-90
Samenvatting van de gevoerde discussie
-
Helge Bonset
1986-01-01
04
3-4
81-84
Korte reactie van de laatste reageerder
-
Hildo Wesdorp
1986-01-01
04
3-4
77-80
Zoek het ook extra muros
-
Albert Kamer
1986-01-01
04
3-4
71-76
Vuile handen maken
-
Sander van Gangelen
-
Peter Dekkers
1986-01-01
04
3-4
65-70
Moedertaaldidactiek als wetenschap; enkele strategische overwegingen
-
Bernard Schut
1986-01-01
04
3-4
55-64
Vakdidactisch onderzoek na zeventien jaar; een plaatsbepaling
-
Ad Welschen
1986-01-01
04
3-4
37-54
Moedertaaldidactiek; een praktijkperspectief
-
Lodewijk de Groot
1986-01-01
04
3-4
31-36
Steven als professionele hogepriester der Nederlandse moedertaaldidactiek: een reactie in illuminatieve citaten en stellingen
-
Jan Sturm
1986-01-01
04
3-4
25-30
Moedertaaldidactiek als wetenschap
-
Frans Daems
1986-01-01
04
3-4
17-24
Beleidslijnen voor moedertaaldidactisch onderzoek
-
J.S. ten Brinke
1986-01-01
04
3-4
5-16
Redactioneel
-
Redactie
1986-01-01
04
3-4
3-4
Over de auteurs
1986-01-01
04
3
93-94
Theseus op de SCO of het Procrustusbed van het Peilingsonderzoek
-
Jan Sturm
1986-01-01
04
3
87-92
Nederlands in de heterogene brugklas; een bespreking
-
Ton Mooy
1986-01-01
04
3
83-86
Semiotiek en literatuuronderwijs
-
Aart van Zoest
1986-01-01
04
3
59-82
Waarnemingsactiviteiten en taalvaardigheid; een empirisch-theoretische studie
-
W. van Peer
-
T. Prins
1986-01-01
04
3
33-58
Schrijfadviezen van en voor leerlingen
-
Rob Schoonen
-
Kees de Glopper
1986-01-01
04
3
7-32
Redactioneel
1986-01-01
04
3
3-6
Over de auteurs
1986-01-01
04
2
111-112
Nederlands in het middelbaar beroepsonderwijs
-
Liesbeth Hooijberg
1986-01-01
04
2
107-110
Lesideeën: een bijdrage aan de innovatie van het moedertaalonderwijs
-
Truus van den Heuvel
1986-01-01
04
2
101-106
Een multidisciplinaire benadering van jeugdliteratuur
-
Josien Anker
1986-01-01
04
2
97-100
Taalonderwijs (instru-)mentaal benaderd
-
Kees Sluis
1986-01-01
04
2
77-96
Reflectie in het onderwijs
-
Amos van Gelderen
1986-01-01
04
2
67-76
Omgaan met teksten in de les Nederlands; interim-verslag van een case-study op het gebied van onderwijsinnovatie (vervolg)
-
Theo Rensman
1986-01-01
04
2
43-66
Leren onderzoeken, leren van onderzoek: letterkunde-onderwijs op de VHBO
-
Piet van Pinxteren
-
Jan Sturm
-
Anja Swennen
1986-01-01
04
2
7-42
Redactioneel
-
Redactie
1986-01-01
04
2
3-6
Over de auteurs
1986-01-01
04
1
107-108
Onderzoek en onderwijs van Nederlands als tweede taal; het niet-academische nut van twee proefschriften
-
Anne Vermeer
1986-01-01
04
1
99-106
Over-Lezen: een opmerkelijk boek
-
Bernard Schut
1986-01-01
04
1
89-98
Een getuigenis van een tijdgenoot
-
Dana Constandse
1986-01-01
04
1
81-88
Historische teksten in het literatuuronderwijs; verslag van een symposium
-
Birgit Durlinger
1986-01-01
04
1
69-80
Leerstof voor tekstopbouw in methoden Nederlands voor het mavo, havo en vwo
-
R.J. Oostdam
-
K. de Glopper
1986-01-01
04
1
31-68
Omgaan met teksten in de les Nederlands; interim-verslag van een case-study op het gebied van onderwijsinnovatie
-
Theo Rensman
1986-01-01
04
1
7-30
Redactioneel
-
Redactie
1986-01-01
04
1
3-6
Over de auteurs
1985-01-01
03
3
99-100
Bericht
-
Werkgroep "Kinder- en jeugdliteratuur multidisciplinair"
1985-01-01
03
3
97-98
Communicatie-onderwijs bestaat wel?
-
Helge Bonset
1985-01-01
03
3
85-96
Twee literatuurdidactische studies met een leerlinggerichte tendens
-
Wam de Moor
1985-01-01
03
3
57-84
Begrijpend lezen op de basisschool; een teleurgestelde reactie op een proefschrift
-
Marjan Werts
1985-01-01
03
3
47-56
Een geschiedschrijving van moedertaalonderwijs II
-
Piet Hein van de Ven
1985-01-01
03
3
27-46
De één-één-lessen in de Utrechtse opleiding Nederlands
-
Dana Constandse
1985-01-01
03
3
7-26
Redactioneel
-
Redactie
1985-01-01
03
3
3-6
Over de auteurs
1985-01-01
03
2
107-108
Wegwijzer gewogen
-
Liesbeth Hooijberg
-
Hans Verweij
1985-01-01
03
2
95-106
Vijf auteurs over kleuters, kleuteronderwijs en taal
-
Rudy Beernink
1985-01-01
03
2
81-93
Moedertaalonderwijs in internationaal perspectief: het IMEN
-
Jan Sturm
1985-01-01
03
2
57-79
De moedertaaldidactiek als wetenschappelijk bedrijf; haar werkterrein en haar disciplinair karakter
-
J.S. ten Brinke
1985-01-01
03
2
35-55
Een geschiedenis van moedertaalonderwijs I
-
Piet Hein van de Ven
1985-01-01
03
2
7-33
Redactioneel
-
Redactie
1985-01-01
03
2
3-5
Over de auteurs
1985-01-01
03
1
95-96
De technische richtlijnen in schema
1985-01-01
03
1
93-94
Moedertaalonderwijs of Onderwijs Nederlands?
-
Sjaak Kroon
1985-01-01
03
1
87-92
<<
451 resultaten, getoond worden 301-400
>>