De slachtoffers konden het niet zeggen. Zou dat ook iets met taalonderwijs te maken hebben?
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
421-430 |
Bombardementen in taal en media
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
411-420 |
Wie is er bang voor meertaligheid?
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
407-410 |
Als er geen standaardtaal meer is, wat doen we dan met ons taalonderwijs?
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
393-406 |
Grof geschud
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
391-392 |
Competentieleren in het vak Nederlands: een denkoefening.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
379-390 |
Zelfstandig leren in het talenonderwijs
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
359-378 |
Leren leren en het vak Nederlands: koele minnaars?
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
349-358 |
Kortsluiting en aansluiting tussen leer- en instructiestrategieën
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
341-348 |
Nieuwe vormen van leren
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
337-340 |
Horizontaal en verticaal: een interactieve taalzaakvakles heeft het allemaal.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
325-336 |
De lat hoog voor vakonderwijs: taalbeleid in de klas via taalgerichte vakdidactiek.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
307-324 |
Elke leraar is leraar Nederlands… De rol van taal bij onderwijs en leren.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
299-306 |
De Babylonische spraakverwarring voorbij. Een visie op een integraal (taal)beleid.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
285-298 |
Stappen op weg naar een taalbeleid op school
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
271-284 |
Taalbeleid. Taalgericht vakonderwijs.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
267-270 |
Taalleerproblemen in het secundair onderwijs
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
253-266 |
Omgaan met taalleerproblemen
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
251-252 |
Schrijfdossier of schrijfportfolio?
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
243-250 |
Starten met leerlingportfolio's in het taalonderwijs
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
227-242 |
Taal anders evalueren in de klas
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
209-226 |
Anders evalueren
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
207-208 |
Theater voor de eerste graad: kijken en beleven.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
197-206 |
Retoriek is chic. Max Havelaar en 'Rede tot de hoofden van Lebak' revisited.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
181-196 |
Ontwikkeling van literaire competentie
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
163-180 |
Literatuur
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
161-162 |
Taalbeschouwing. Aha! Een zin-loze aanpak!
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
149-160 |
Een curriculum taalbeschouwing
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
141-148 |
Taalbeschouwing
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
139-140 |
Gelaards, gespoord en geletterd! Werk maken van functionele geletterdheid in de hele school.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
119-138 |
Lezen, dat doe je niet alleen! Differentiatie in een taakgerichte leesaanpak.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
93-118 |
Leesonderwijs in Vlaanderen: van 'hoera!' naar 'aha!'.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
75-92 |
Leesvaardigheid
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
73-74 |
Schrijven en leren schrijven
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
59-72 |
Van schrijfonderzoek naar schrijfonderwijs
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
41-48 |
Schrijfvaardigheid
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
39-40 |
Contouren van een didactiek van de mondelinge vaardigheden
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
17-38 |
Mondelinge vaardigheden
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
15-16 |
De laatste der Mohikanen. Bij het einde van VONK.
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
9-14 |
Vooraf
|
|
2011-07-01 |
40 |
5 |
3-6 |
Ingeblikt
|
|
2011-02-01 |
40 |
4 |
93-94 |
Ingeboekt. Daden in woorden: Spreektaal.
|
|
2011-02-01 |
40 |
4 |
91-92 |
Tussendoor
|
|
2011-02-01 |
40 |
4 |
90 |
Achterklaps. Dictee.
|
|
2011-02-01 |
40 |
4 |
60 |
Taalbewust vakonderwijs en CLIL: een gemeenschappelijk uitgangspunt.
|
|
2011-02-01 |
40 |
4 |
43-60 |
Tussendoor
|
|
2011-02-01 |
40 |
4 |
42 |
Vooraf
|
|
2011-02-01 |
40 |
4 |
1-2 |
Ingeblikt
|
|
2011-02-01 |
40 |
3 |
68-70 |
Interklas
|
|
2011-02-01 |
40 |
3 |
65-67 |
Achterklaps. Het hoort niet, maar toch.
|
|
2011-02-01 |
40 |
3 |
48 |
Vooraf
|
|
2011-02-01 |
40 |
3 |
1-2 |
De tekststructureringsmethode Information Mapping® onderzocht in een didactische context
|
|
2011-02-01 |
40 |
4 |
75-88 |
Gelaarsd, gespoord en geletterd voor doorstroming naar het hoger onderwijs
|
|
2011-02-01 |
40 |
4 |
61-74 |
Ontwikkelingsgericht denken over omgaan met meertaligheid in het onderwijs
|
|
2011-02-01 |
40 |
4 |
29-41 |
Naar een volwaardig talenbeleid. Omgaan met meertaligheid in het Vlaams onderwijs
|
|
2011-02-01 |
40 |
4 |
3-27 |
Walter Van Beirendonck en de Griekse vaas. Taalsteun in de lessen geschiedenis: de keuze van een vakgroep
|
|
2011-02-01 |
40 |
3 |
49-64 |
School met G-kracht. Geïntegreerd werken aan geletterdheid in beroepsrichtingen
|
|
2011-02-01 |
40 |
3 |
25-47 |
Hypertekst schrijven en observerend leren als didactiek. Effecten op schrijfvaardigheid en kennisverwerving
|
|
2011-02-01 |
40 |
3 |
3-23 |
Ingeblikt
|
|
2010-12-01 |
40 |
2 |
69-70 |
Interklas
|
|
2010-12-01 |
40 |
2 |
67-68 |
Tussendoor
|
|
2010-12-01 |
40 |
2 |
36 |
'Peers of Romeo & Julia' in de klas.
|
|
2010-12-01 |
40 |
2 |
19-34 |
Tussendoor
|
|
2010-12-01 |
40 |
2 |
18 |
Achterklaps. Kleuter.
|
|
2010-12-01 |
40 |
2 |
17 |
Tussendoor
|
|
2010-12-01 |
40 |
2 |
16 |
Oproep. Hoe sloeg de Vonk bij u over?
|
|
2010-12-01 |
40 |
2 |
2 |
Vooraf
|
|
2010-12-01 |
40 |
2 |
1-2 |
Spiekerskorner. Poëzie hoeft niet serieus te zijn!
|
|
2010-12-01 |
40 |
2 |
37-66 |
Stijl: het kneusje van de verhaalanalyse op school
|
|
2010-12-01 |
40 |
2 |
3-15 |
Ingeblikt
|
|
2010-10-01 |
40 |
1 |
51 |
Interklas
|
|
2010-10-01 |
40 |
1 |
49-50 |
Tussendoor
|
|
2010-10-01 |
40 |
1 |
43 |
Zintuigengedichten. Europese Dag van de Talen.
|
|
2010-10-01 |
40 |
1 |
41-42 |
Tussendoor
|
|
2010-10-01 |
40 |
1 |
24 |
Tussendoor
|
|
2010-10-01 |
40 |
1 |
4 |
Vooraf
|
|
2010-10-01 |
40 |
1 |
1-4 |
Taaltips voor Di Rupo
|
|
2010-10-01 |
40 |
1 |
45-48 |
'‘Poëzie leerde me anders denken en dat is goed, denk ik.' Poëzie schrijven in de NT2-klas
|
|
2010-10-01 |
40 |
1 |
25-42 |
Hoe verder na de mobiele Leesplek? Bouwen aan een krachtige taal-, lees- en leeromgeving in de klas met de taalronde
|
|
2010-10-01 |
40 |
1 |
15-23 |
Luisteren kun je leren
|
|
2010-10-01 |
40 |
1 |
5-13 |
Jaarregister 39e jaargang 2009-2010
|
|
2010-07-01 |
39 |
5 |
75-80 |
Ingeblikt
|
|
2010-07-01 |
39 |
5 |
73-74 |
Tussendoor
|
|
2010-07-01 |
39 |
5 |
72 |
Achterklaps. Vloms.
|
|
2010-07-01 |
39 |
5 |
44 |
Vooraf
|
|
2010-07-01 |
39 |
5 |
1-2 |
Stemproblemen in de klas. Een preventiebeleid voor leraren en leerlingen
|
|
2010-07-01 |
39 |
5 |
45-71 |
De moduleerbaarheid van de taal. Een speelse en leerbare taalbeschouwingsmethode voor jonge leerlingen
|
|
2010-07-01 |
39 |
5 |
19-42 |
Van saai tot fraai
|
|
2010-07-01 |
39 |
5 |
3-18 |
Ingeblikt
|
|
2010-04-01 |
39 |
4 |
70-72 |
Interklas
|
|
2010-04-01 |
39 |
4 |
67-69 |
Vooraf
|
|
2010-04-01 |
39 |
4 |
1-2 |
Wat doen we met het vak Nederlands?
|
|
2010-04-01 |
39 |
4 |
61-66 |
Taalportfolio als begeleidingsinstrument in competentiegericht beroepsonderwijs
|
|
2010-04-01 |
39 |
4 |
51-60 |
Literaire competentiegroei in de derde graad van het secundair onderwijs
|
|
2010-04-01 |
39 |
4 |
39-49 |
Competentieleren in het vak Nederlands: een denkoefening
|
|
2010-04-01 |
39 |
4 |
27-38 |
Competentieontwikkelend evalueren
|
|
2010-04-01 |
39 |
4 |
3-25 |
Ingeblikt
|
|
2010-02-01 |
39 |
3 |
61-62 |
Ingeboekt. Liefde intercultureel: gemengde koppels aan het woord.
|
|
2010-02-01 |
39 |
3 |
59-60 |
Ingeboekt. Het gaat steeds beter!
|
|
2010-02-01 |
39 |
3 |
57-58 |
Interklas
|
|
2010-02-01 |
39 |
3 |
53-56 |