Taalunie publicatieserver
Vonk

Publicaties Top 10
Publicaties
<<    2379 resultaten, getoond worden 101-200    >>

Titel van het werkstuk Auteur(s) Publicatiedatum Niveau en doelgroep Schoolvak of profiel Pagina's
Ingeboekt. Taal vitaal: Nederlands voor beginners.
- Ann De Schryver
- Goedele Krekels
- Jes Leysen
- Frédérique Ruymen
2000-09-01 30 1 112-118
Interkl@s. Nederlands als Tweede Taal.
- Wouter Brandt
2000-09-01 30 1 109-111
Tussendoor
2000-09-01 30 1 108
Authentiek
- Jo van den Hauwe
2000-09-01 30 1 107-108
Tussendoor
2000-09-01 30 1 106
Adressen auteurs spiekerskorner
2000-09-01 30 1 106
Spiekerskorner. Met de fiets naar China.
- Jes Leysen
2000-09-01 30 1 102-106
Spiekerskorner. Een baksteen in de maag.
- Jes Leysen
2000-09-01 30 1 95-101
Spiekerskorner. En wat eet jij?
- Sandy Reinenbergh
- Veerle Frateur
2000-09-01 30 1 93-95
Spiekerskorner. Het menselijk lichaam.
- Ann De Schryver
- Jes Leysen
2000-09-01 30 1 89-92
Spiekerskorner. Raar maar waar.
- Veerle Frateur
2000-09-01 30 1 85-88
Spiekerskorner. De moord op Caroline De Bakker.
- Jes Leysen
2000-09-01 30 1 80-84
Spiekerskorner. Ontsnapt.
- Nele Van Mieghem
2000-09-01 30 1 77-79
Spiekerskorner. De eerste ronde.
- Ann de Schryver
2000-09-01 30 1 74-75
Spiekerskorner. Aandachtspunten bij de lesvoorstellen.
- VON-werkgroep NT2
2000-09-01 30 1 71-73
Een handleiding voor taakgericht werken?
- An Lanssens
2000-09-01 30 1 63-70
Tussendoor
2000-09-01 30 1 62
Taakgericht toetsen? Taalvaardigheid meten via zinvolle taken.
- Veerle Depauw
- Philippe Vangeneugden
2000-09-01 30 1 51-61
Tussendoor
2000-09-01 30 1 50
De computer: een struikelblok voor laaggeschoolden?
- Magda Vanmontfort
- An Lanssens
2000-09-01 30 1 43-49
Tussendoor
2000-09-01 30 1 42
Een virtueel bezoek aan het Open Leercentrum Gent
- Erika Blondé
2000-09-01 30 1 35-42
Hoe autonoom kun je een tweede taal leren?
- Jo van den Hauwe
2000-09-01 30 1 28-34
Tussendoor
2000-09-01 30 1 27
Tussendoor
2000-09-01 30 1 27
Steeds communicatiever, steeds individueler: uitersten die elkaar raken? Veranderingen in het taalonderwijs.
- Ann de Schryver
2000-09-01 30 1 9-26
Tussendoor
2000-09-01 30 1 8
Genese
- Jes Leysen
2000-09-01 30 1 5-7
Tussendoor
2000-09-01 30 1 4
Vooraf
- Rita Rymenans
2000-09-01 30 1 1-3
Tussendoor
1999-09-01 29 1 106
Ingeblikt
1999-09-01 29 1 102-105
En nu uit de impasse!
- Wouter Brandt
1999-09-01 29 1 100-101
Tussendoor
1999-09-01 29 1 99
Ingeboekt. Een theoretische verkenning van leren leren.
- Wouter Brandt
1999-09-01 29 1 98
Ingeboekt. Jongeren aanspreken op hun leer-kracht.
- Wouter Brandt
1999-09-01 29 1 96-97
Ingeboekt. Vakken vullen in het studiehuis.
- Wouter Brandt
1999-09-01 29 1 95-96
Ingeboekt. Lesgeven in het Studiehuis.
- Wouter Brandt
1999-09-01 29 1 93-94
Ingeboekt. Het Studiehuis: overzicht van de algemene principes
- Wouter Brandt
1999-09-01 29 1 91-92
Tussendoor
1999-09-01 29 1 90
Tussendoor
1999-09-01 29 1 89
Het T-kopje
- Wilfried De Hert
1999-09-01 29 1 85-89
Tussendoor
1999-09-01 29 1 84
Leren noteren
- Tom Sleeuwaert
1999-09-01 29 1 75-83
Tussendoor
1999-09-01 29 1 74
Remediëring van leesproblemen: niet alleen een zaak voor taalleerkrachten
- Willy Sleurs
1999-09-01 29 1 59-74
Leren leren en zelfstandig werken. Een reactie vanuit de biologiedidactiek.
- Vic Damen
1999-09-01 29 1 58
Tussendoor
1999-09-01 29 1 57
Leren, dat doe je gewoon! Leren leren in wereldoriëntatie-onderwijs in de basisschool.
- Koen Van Gorp
1999-09-01 29 1 49-56
Leren leren in de β-stroom van de eerste graad… onze visie
- Gerda Witters
1999-09-01 29 1 48
Tussendoor
1999-09-01 29 1 47
Zelfverantwoordelijk leren en leerstijlgeoriënteerde studiebegeleiding
- Peter Van Petegem
- Sven De Maeyer
1999-09-01 29 1 29-46
Van een leerlijn 'leren leren' op school naar een aanzet tot zelfsturend-zelfstandig leren in het vak Nederlands
- Gerd Cornelissen
1999-09-01 29 1 15-27
Leren leren. Een invulling vanuit de wetenschappen.
- Sonja De Craemer
1999-09-01 29 1 14
Tussendoor
1999-09-01 29 1 13
Leren leren en het vak Nederlands: koele minnaars?
- Luc Vercammen
1999-09-01 29 1 3-12
Vooraf
- Rita Rymenans
1999-09-01 29 1 1-2
Ingeblikt
1998-09-01 28 1 83-87
Tussendoor
1998-09-01 28 1 82
Tussendoor
1998-09-01 28 1 82
Tussendoor
1998-09-01 28 1 81
Spiekerskorner. Mijn school op het 'web'.
- Lieven Van Parys
1998-09-01 28 1 77-81
Tussendoor
1998-09-01 28 1 76
Alle grenzen open
- Jan T'Sas
1998-09-01 28 1 60-75
Tussendoor
1998-09-01 28 1 59
Spiekerskorner. Poëzome: een Internet-poëzieproject.
- Marc Hoefkens
1998-09-01 28 1 53-58
Tussendoor
1998-09-01 28 1 52
Van poëzie naar context, van context naar poëzie. Virtuele seminaries voor het literatuuronderwijs.
- Edward Vanhoutte
1998-09-01 28 1 43-51
Tussendoor
1998-09-01 28 1 42
Tussendoor
1998-09-01 28 1 41
Spiekerskorner. Triangeltips.
- Patrick Keysabyl
1998-09-01 28 1 37-41
Tussendoor
1998-09-01 28 1 36
Tussendoor
1998-09-01 28 1 36
De computer en taakgericht taalonderwijs: een avontuur
- Mieke Devlieger
1998-09-01 28 1 20-35
Tussendoor
1998-09-01 28 1 19
Spiekerskorner. Het I.M.-project. Leerlingen discussiëren via e-mail over een literair werk.
- Michel Couzijn
- Lizan Zonneveld
1998-09-01 28 1 11-18
Tussendoor
1998-09-01 28 1 10
Voornemens voor het Millennium. En het schooljaar.
- Ronald Soetaert
1998-09-01 28 1 3-9
Gezocht
1998-09-01 28 1 2
Vooraf
- Rita Rymenans
1998-09-01 28 1 1-2
Tussendoor
1997-09-01 27 1 86
Ingeblikt
1997-09-01 27 1 83-86
Tussendoor
1997-09-01 27 1 82
Ingeboekt. Schrijfvaardigheid Nederlands.
- Luc Vercammen
1997-09-01 27 1 80-81
Tussendoor
1997-09-01 27 1 79
De Doorlichting Doorgelicht
- Wilfried De Hert
1997-09-01 27 1 76-78
Tussendoor
1997-09-01 27 1 75
Tussendoor
1997-09-01 27 1 72
Maar hoe doe je dat nou??? Een voorbeeld (of twee) van geïntegreerde lessen Nederlands voor de eerste en tweede graad so.
- Luc Wyns
1997-09-01 27 1 63-72
Tussendoor
1997-09-01 27 1 62
Geïntegreerd werken: een eerste stap!
- Wilfried De Hert
1997-09-01 27 1 51-61
Tussendoor
1997-09-01 27 1 49
Interactief luisteren in de lagere school
- Jan Coninx
1997-09-01 27 1 31-49
Tussendoor
1997-09-01 27 1 30
Werkplan voor schrijfvaardigheid: een aanzet
- Marc Stevens
1997-09-01 27 1 14-30
Tussendoor
1997-09-01 27 1 13
Basisvaardigheden, deelvaardigheden en totaalvaardigheden. Of de metacognitieve benadering van het onderwijs Nederlandse taal.
- Stan Gobien
1997-09-01 27 1 3-12
Vooraf
- Rita Rymenans
1997-09-01 27 1 1-2
Dringende oproep
- Chris Cuyves
1996-09-01 26 1 105-106
Tussendoor
1996-09-01 26 1 104

<<    2379 resultaten, getoond worden 101-200    >>