Vindplaatsen
Registreer
Inloggen
Taalunie publicatieserver
Vonk
Publicaties
Top 10
Publicaties
<<
2379 resultaten, getoond worden 101-200
>>
Titel van het werkstuk
Auteur(s)
Publicatiedatum
Niveau en doelgroep
Schoolvak of profiel
Pagina's
Ingeboekt. Taal vitaal: Nederlands voor beginners.
-
Ann De Schryver
-
Goedele Krekels
-
Jes Leysen
-
Frédérique Ruymen
2000-09-01
30
1
112-118
Interkl@s. Nederlands als Tweede Taal.
-
Wouter Brandt
2000-09-01
30
1
109-111
Tussendoor
2000-09-01
30
1
108
Authentiek
-
Jo van den Hauwe
2000-09-01
30
1
107-108
Tussendoor
2000-09-01
30
1
106
Adressen auteurs spiekerskorner
2000-09-01
30
1
106
Spiekerskorner. Met de fiets naar China.
-
Jes Leysen
2000-09-01
30
1
102-106
Spiekerskorner. Een baksteen in de maag.
-
Jes Leysen
2000-09-01
30
1
95-101
Spiekerskorner. En wat eet jij?
-
Sandy Reinenbergh
-
Veerle Frateur
2000-09-01
30
1
93-95
Spiekerskorner. Het menselijk lichaam.
-
Ann De Schryver
-
Jes Leysen
2000-09-01
30
1
89-92
Spiekerskorner. Raar maar waar.
-
Veerle Frateur
2000-09-01
30
1
85-88
Spiekerskorner. De moord op Caroline De Bakker.
-
Jes Leysen
2000-09-01
30
1
80-84
Spiekerskorner. Ontsnapt.
-
Nele Van Mieghem
2000-09-01
30
1
77-79
Spiekerskorner. De eerste ronde.
-
Ann de Schryver
2000-09-01
30
1
74-75
Spiekerskorner. Aandachtspunten bij de lesvoorstellen.
-
VON-werkgroep NT2
2000-09-01
30
1
71-73
Een handleiding voor taakgericht werken?
-
An Lanssens
2000-09-01
30
1
63-70
Tussendoor
2000-09-01
30
1
62
Taakgericht toetsen? Taalvaardigheid meten via zinvolle taken.
-
Veerle Depauw
-
Philippe Vangeneugden
2000-09-01
30
1
51-61
Tussendoor
2000-09-01
30
1
50
De computer: een struikelblok voor laaggeschoolden?
-
Magda Vanmontfort
-
An Lanssens
2000-09-01
30
1
43-49
Tussendoor
2000-09-01
30
1
42
Een virtueel bezoek aan het Open Leercentrum Gent
-
Erika Blondé
2000-09-01
30
1
35-42
Hoe autonoom kun je een tweede taal leren?
-
Jo van den Hauwe
2000-09-01
30
1
28-34
Tussendoor
2000-09-01
30
1
27
Tussendoor
2000-09-01
30
1
27
Steeds communicatiever, steeds individueler: uitersten die elkaar raken? Veranderingen in het taalonderwijs.
-
Ann de Schryver
2000-09-01
30
1
9-26
Tussendoor
2000-09-01
30
1
8
Genese
-
Jes Leysen
2000-09-01
30
1
5-7
Tussendoor
2000-09-01
30
1
4
Vooraf
-
Rita Rymenans
2000-09-01
30
1
1-3
Tussendoor
1999-09-01
29
1
106
Ingeblikt
1999-09-01
29
1
102-105
En nu uit de impasse!
-
Wouter Brandt
1999-09-01
29
1
100-101
Tussendoor
1999-09-01
29
1
99
Ingeboekt. Een theoretische verkenning van leren leren.
-
Wouter Brandt
1999-09-01
29
1
98
Ingeboekt. Jongeren aanspreken op hun leer-kracht.
-
Wouter Brandt
1999-09-01
29
1
96-97
Ingeboekt. Vakken vullen in het studiehuis.
-
Wouter Brandt
1999-09-01
29
1
95-96
Ingeboekt. Lesgeven in het Studiehuis.
-
Wouter Brandt
1999-09-01
29
1
93-94
Ingeboekt. Het Studiehuis: overzicht van de algemene principes
-
Wouter Brandt
1999-09-01
29
1
91-92
Tussendoor
1999-09-01
29
1
90
Tussendoor
1999-09-01
29
1
89
Het T-kopje
-
Wilfried De Hert
1999-09-01
29
1
85-89
Tussendoor
1999-09-01
29
1
84
Leren noteren
-
Tom Sleeuwaert
1999-09-01
29
1
75-83
Tussendoor
1999-09-01
29
1
74
Remediëring van leesproblemen: niet alleen een zaak voor taalleerkrachten
-
Willy Sleurs
1999-09-01
29
1
59-74
Leren leren en zelfstandig werken. Een reactie vanuit de biologiedidactiek.
-
Vic Damen
1999-09-01
29
1
58
Tussendoor
1999-09-01
29
1
57
Leren, dat doe je gewoon! Leren leren in wereldoriëntatie-onderwijs in de basisschool.
-
Koen Van Gorp
1999-09-01
29
1
49-56
Leren leren in de β-stroom van de eerste graad… onze visie
-
Gerda Witters
1999-09-01
29
1
48
Tussendoor
1999-09-01
29
1
47
Zelfverantwoordelijk leren en leerstijlgeoriënteerde studiebegeleiding
-
Peter Van Petegem
-
Sven De Maeyer
1999-09-01
29
1
29-46
Van een leerlijn 'leren leren' op school naar een aanzet tot zelfsturend-zelfstandig leren in het vak Nederlands
-
Gerd Cornelissen
1999-09-01
29
1
15-27
Leren leren. Een invulling vanuit de wetenschappen.
-
Sonja De Craemer
1999-09-01
29
1
14
Tussendoor
1999-09-01
29
1
13
Leren leren en het vak Nederlands: koele minnaars?
-
Luc Vercammen
1999-09-01
29
1
3-12
Vooraf
-
Rita Rymenans
1999-09-01
29
1
1-2
Ingeblikt
1998-09-01
28
1
83-87
Tussendoor
1998-09-01
28
1
82
Tussendoor
1998-09-01
28
1
82
Tussendoor
1998-09-01
28
1
81
Spiekerskorner. Mijn school op het 'web'.
-
Lieven Van Parys
1998-09-01
28
1
77-81
Tussendoor
1998-09-01
28
1
76
Alle grenzen open
-
Jan T'Sas
1998-09-01
28
1
60-75
Tussendoor
1998-09-01
28
1
59
Spiekerskorner. Poëzome: een Internet-poëzieproject.
-
Marc Hoefkens
1998-09-01
28
1
53-58
Tussendoor
1998-09-01
28
1
52
Van poëzie naar context, van context naar poëzie. Virtuele seminaries voor het literatuuronderwijs.
-
Edward Vanhoutte
1998-09-01
28
1
43-51
Tussendoor
1998-09-01
28
1
42
Tussendoor
1998-09-01
28
1
41
Spiekerskorner. Triangeltips.
-
Patrick Keysabyl
1998-09-01
28
1
37-41
Tussendoor
1998-09-01
28
1
36
Tussendoor
1998-09-01
28
1
36
De computer en taakgericht taalonderwijs: een avontuur
-
Mieke Devlieger
1998-09-01
28
1
20-35
Tussendoor
1998-09-01
28
1
19
Spiekerskorner. Het I.M.-project. Leerlingen discussiëren via e-mail over een literair werk.
-
Michel Couzijn
-
Lizan Zonneveld
1998-09-01
28
1
11-18
Tussendoor
1998-09-01
28
1
10
Voornemens voor het Millennium. En het schooljaar.
-
Ronald Soetaert
1998-09-01
28
1
3-9
Gezocht
1998-09-01
28
1
2
Vooraf
-
Rita Rymenans
1998-09-01
28
1
1-2
Tussendoor
1997-09-01
27
1
86
Ingeblikt
1997-09-01
27
1
83-86
Tussendoor
1997-09-01
27
1
82
Ingeboekt. Schrijfvaardigheid Nederlands.
-
Luc Vercammen
1997-09-01
27
1
80-81
Tussendoor
1997-09-01
27
1
79
De Doorlichting Doorgelicht
-
Wilfried De Hert
1997-09-01
27
1
76-78
Tussendoor
1997-09-01
27
1
75
Tussendoor
1997-09-01
27
1
72
Maar hoe doe je dat nou??? Een voorbeeld (of twee) van geïntegreerde lessen Nederlands voor de eerste en tweede graad so.
-
Luc Wyns
1997-09-01
27
1
63-72
Tussendoor
1997-09-01
27
1
62
Geïntegreerd werken: een eerste stap!
-
Wilfried De Hert
1997-09-01
27
1
51-61
Tussendoor
1997-09-01
27
1
49
Interactief luisteren in de lagere school
-
Jan Coninx
1997-09-01
27
1
31-49
Tussendoor
1997-09-01
27
1
30
Werkplan voor schrijfvaardigheid: een aanzet
-
Marc Stevens
1997-09-01
27
1
14-30
Tussendoor
1997-09-01
27
1
13
Basisvaardigheden, deelvaardigheden en totaalvaardigheden. Of de metacognitieve benadering van het onderwijs Nederlandse taal.
-
Stan Gobien
1997-09-01
27
1
3-12
Vooraf
-
Rita Rymenans
1997-09-01
27
1
1-2
Dringende oproep
-
Chris Cuyves
1996-09-01
26
1
105-106
Tussendoor
1996-09-01
26
1
104
<<
2379 resultaten, getoond worden 101-200
>>