Actuele oudheid: vertalingen op een rij
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
132-134 |
Met Sam, Lisa en Raph op weg door het leven. Möring's 'Het grote verlangen' in klas of leeskring.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
37-42 |
Ingezonden. Leo Lentz en het leerplan fictie.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
128 |
Over een platypus, een koala en alitjinya 'down under'. Verhalen van en over de Aboriginals in Australië.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
19-27 |
Laten zien dat de wereld groter is dan je denkt!
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
17-21 |
Redactioneel
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
3-4 |
Sirene: lonken of verlokken naar goede literatuur? In gesprek met Enny Snoeren.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
11-16 |
Een daad van eenvoudige rechtvaardigheid uit eigenbelang. Over intercultureel literatuuronderwijs in het v.o. (1)
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
86-92 |
Een handboek voor in de handtas
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
70-72 |
Literatuur van de straat
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
36 |
Gedachten over gedichten 2
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
28-35 |
Externe betrekkingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
135-140 |
Schermen met geletterdheid
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
7-15 |
Klassieke muzen op de Parnassus van de bovenbouw
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
117-118 |
Leo in het land der dwergen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
119-127 |
Aandacht voor het begin van de roman
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
25-41 |
Slechte tijden voor het literatuuronderwijs. Het leerplan fictie stelt teleur.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
4-13 |
Lezen als Boris…
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
42-43 |
Van Bestuur en Werkgroepen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
54-55 |
Externe betrekkingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
80-83 |
Niets is wat het lijkt, niets blijft wat het is. Ovidius' Metamorphosen opnieuw onder het mes.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
64-70 |
Bij het omslag
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
9-10 |
'Goed bijhouden en niet te druk over maken, want het valt best wel mee.' Werken met een leesdossier bij Frans.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
46-53 |
Boekbesprekingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
56-58 |
Redactioneel
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
3 |
Lezen in Hellevoetsluis en erover praten
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
84-85 |
Paddy Clarke ha ha ha. Bookerprijswinnaar Roddy Doyle in de klas.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
49-51 |
Homerus, Hartman en de Held. Het verhaal van de cycloop in de lessen Nederlands en moderne vreemde talen.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
71-79 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
129-131 |
KIVO-project 'Met angst en beven', een leesbevorderingsproject voor vbo/mavo.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
106-110 |
Tsjip
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
1 |
Ex Flandria Lux
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
66-69 |
Over het volgende nummer
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
84 |
Honderd pagina's is nooit genoeg. Een bundel voorleesteksten voor de onderbouw.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
14-18 |
Tussen droom en daad. Een vakoverstijgende organisatie van het literatuuronderwijs in de bovenbouw havo/vwo.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
44-58 |
Redactioneel
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
3 |
'Je mag Indiër zijn of Italiaan, maar geen Aboriginal'. Moderna Aboriginal literatuur voor de jeugd.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
97-105 |
Tsjip
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
1 |
Poëziecriticus Guus Middag: "Lees en herlees". Het ambacht van de dichter helder uitgelegd.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
27-32 |
Externe betrekkingen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
77-80 |
Who's afraid of literature in de basisvorming? Luxe broodje of broodnodige kost?
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
23-26 |
Van leesplezier naar literaire competentie
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
80-82 |
Poëzie als duisternis
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
29 |
Abonnementen, donaties
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
89 |
Conferentie 1994
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
77 |
Redactioneel
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
3 |
Tsjip
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
1 |
De Dauwtrapper en 24 andere dichtbundels. Poëzie in het Lexicon 1.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
16-26 |
Fictie in de basisvorming, een leerplan
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
7-66 |
Bij het omslag
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
4-5 |
Dichtklapper voor de poëzie in basisvorming. Bruikbaar werk van Jan Boland & Wil van der Veur
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
35-40 |
In Hellevoetsluis leest men poëzie in bundels
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
33-34 |
Het gelijk van de bobo's
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
60-63 |
In gesprek met Robert Proterough
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
28-31 |
Externe betrekkingen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
85-86 |
'Het schoolvak Nederlands': een embarras du choix.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
57-60 |
Een raamleerplan voor cursussen literair schrijven. Is schrijven dan te leren? En moet dat ook nog via een schools centralistisch plan?
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
73-76 |
The Poetry Symposium at Durham. Deel 2: Basisvorming op zijn Brits.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
46-55 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
61-66 |
Boekbesprekingen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
70-72 |
Over het volgende nummer
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
82 |
Een SPL-vlonder over een brede kloof
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
51-56 |
'Wij horen hier even goed thuis als zij!' Franstalige literatuur van de tweede generatie in Frankrijk wonende Algerijnen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
6-14 |
The Poetry Symposium at Durham. Deel 1: De Gastheren.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
6-13 |
Binnengekomen boeken
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
82 |
Redactioneel
|
|
1993-01-01 |
03 |
3 |
3 |
Literatuurdidactische omzwervingen in Vlaanderen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
32-38 |
BOVAG-garantie of miskoop van de week? Enige kanttekeningen bij 'Literatuur & Persoonlijke Ontwikkeling'.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
60-70 |
Boekbespreking van 'In een adem uit… Het geheim van het lezen.'
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
76 |
Redactioneel
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
4 |
Binnengekomen boeken
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
81 |
Is jeugdliteratuur volwaardige literatuur?
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
40-44 |
Over het komende nummer
|
|
1993-01-01 |
03 |
1 |
90 |
Ingekomen boeken
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
88-89 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
74-76 |
Het gelijk van de Belgen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
43-52 |
Het literatuuronderwijs volgens Robert Proterough
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
23-27 |
Rare jongens, die Romeinen!
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
61-69 |
"Littérature" is vrouwelijk
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
77 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
83 |
Tsjip
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
1 |
Errata
|
|
1993-01-01 |
03 |
3 |
78 |
Bij het omslag
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
4-5 |
Geloof
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
53 |
Cor Aarnoutse: "Show it, laat ze zien wat er gebeurt als je leest!"
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
15-22 |
Nog meer over de Middeleeuwen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
56-59 |
Redactioneel
|
|
1993-01-01 |
03 |
2 |
3 |
The Forms of Poetry: een beeldig boek. Poëzie in de literatuurles Engels.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
49-52 |
Literatuur voor kennis en inzicht. Enkele notities over literatuuronderwijs en basisvorming in Scandinavië.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
27-38 |
De Papieren Schoolmeester. Basisvorming, docent en methode.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
39-45 |
Basisvorming, Frans en literatuur: gaat dat samen?
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
14-22 |
Geraakt worden door een wereld die jou niet raken kan. Lezen en kunstzinnige vorming; een alfabet
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
64-70 |
Nelleke Noordvliets 'Het oog van de engel' in klas of leeskring
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
71-76 |
Over het volgende nummer
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
83 |
Een feestelijk gevoel
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
5-6 |
Tsjip
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
1 |
Redactioneel
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
3 |
Onder het stof vandaan: poésie! Over het lezen van Franse poëzie(bundels) in de literatuurles.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
24-28 |
Externe betrekkingen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
78-81 |
Externe betrekkingen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
67-75 |