De enthousiasmerende fascinatie voor het erotische in Vermeer. Schneiders goudmijn voor schrijvende kijkers.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
9-15 |
Tsjip
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
1 |
Multatuli en "Oost-Indië"
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
21-25 |
Externe betrekkingen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
97-100 |
Natte dromen uit de oudheid. Seksualiteit in Artemidoros' Oneirokritika.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
16-21 |
G.L. Durlachter, een auteur die verstaan wil worden
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
59-65 |
De opvatting van Bleich en Holland voor het vaderland vertaald. Bespreking van de dissertatie van Joop Dirksen.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
59-67 |
Begrip voor het onbegrijpelijke. Afkeurenswaardig gedrag in oorlog- en vredestijd als onderwerp van de literatuurles.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
69-72 |
'Jongens, zijn jullie aan het oefenen?' 'Nee, het is oorlog' (Armando). Over een leesgeschiedenis van de Tweede Wereldoorlog.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
5-14 |
Herinneringen aan de eerste erotische leeservaring
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
10-15 |
De literaire verwerking van het Derde Rijk in de DDR
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
26-39 |
Het nut van het lelijke
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
73 |
Over beleving en werkelijkheid: het verloren paradijs
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
26-30 |
Externe betrekkingen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
94-97 |
Literaire vorming in de centra. Een overzicht van het buitenschoolse cursusaanbod literaire vorming in centra voor kunstzinnige vorming, 1994-1995.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
68-76 |
Tsjip
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
1 |
Een persoonlijke wereldgeschiedenis. 'Ik denk zoveel aan jullie' van Hedda Kalshoven-Brester.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
21-25 |
Vakliteratuur uit de Verenigde Staten. Review van didactische literatuur 2.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
93-95 |
Een kwessie van keuse
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
39-44 |
Redactioneel
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
3-4 |
Het verloren paradijs in de spiegel. Enige bronnen nader bekeken.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
31-34 |
Indië of het verdriet van Moeder Dao
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
40 |
Daar ben jij toch langzamerhand te oud voor. Over jeugdboeken voor de tweede fase.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
79-84 |
Dresdens huiver voor de esthetiek van het verhaal over vervolging en vernietiging
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
62-68 |
Een behoedzaam en integer aarzelen. Het einde van drie projecten voor leesbevordering.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
83-85 |
De ondeugende liedjes van de Verenigde Oostindische Compagnie. Bloemlezen uit een bloemlezing.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
33-38 |
Tony, de dekhengst (of drie proeven van de Franse liefde)
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
50-53 |
Redactioneel
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
3 |
Connie Palmens roman De Vriendschap in klas of leeskring
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
45-56 |
Tsjip
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
1 |
Het Zuidamerikaanse verhaal in de les
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
59-66 |
Het ontwikkelen van een vak in een groep. Ervaringen bij de bestudering van teksten.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
15-17 |
De ontroering vertaald. Een affectieve benadering van poëzie-onderwijs naar aanleiding van een gedicht van W.H. Auden.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
87-92 |
Mijn schilt ende betrouwen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
40-41 |
Het vraagstuk van het personage. III Met wie heeft de lezer te doen?
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
77-87 |
Redactioneel
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
3-4 |
Kenschetsing van het begin van romans
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
72-82 |
Anton
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
54 |
Schrijfonderwijs in de Verenigde Staten. Review van didactische literatuur 1.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
90-92 |
Het koloniale verleden van Frankrijk?
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
53-58 |
Serenade, een geamputeerde roman
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
89 |
Externe betrekkingen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
96 |
Redactioneel
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
3-4 |
Bij het omslag. Tjalie Robinsons taal- en tekenkunst.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
5-6 |
Het begin van 'het eigenlijke verhaal'. II Wanneer?
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
78-86 |
Nooit meer naar het verloren paradijs. In gesprek met P.C. Hooftprijswinnaar A. Alberts.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
7-20 |
Twee teksten over Shoah.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
18-20 |
Tour of Duty. In tv-drama sneuvelt alleen aankomend talent.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
77-78 |
'Foei, wat is dat onzedelijk!' 'Onzedelijke boeken' tegen het licht gehouden.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
64-71 |
Lezen tegen de keer. Homo- en lesbische erotiek in de literatuurles.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
22-30 |
Als een spin in het web. Bibliotheek en school in de Tweede Fase.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
57-61 |
Wat betekent de Tweede Fase voor literatuur bij Nederlands?
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
10-14 |
De Tweede Fase voor literatuur bij de moderne vreemde talen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
5-9 |
Liedjes uit de tijd van de Compagnie
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
50-52 |
The show is over. In gesprek met Frits Roelofs.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
24-27 |
Shoah, meesterwerk van het eeuwige heden
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
15-17 |
Wat moeten we aan met zulke belegen 'bevrijdingspoëzie'?
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
73-76 |
Het eerste studiehuis van Nederland
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
18-23 |
Externe betrekkingen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
93-96 |
Minder of juist méér perspectief voor de kunsten in de educatie? Verslag van de Goede Praktijk-conferentie 't Spant Erom.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
31-38 |
Ingekomen boeken
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
86-87 |
'Schat, je gaat het helemaal maken!' Jeugdliteratuur op de Amerikaanse leest.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
55-58 |
Lezen in Moesson en Indische Letteren. Belangrijke bronnen voor de vakman.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
67-72 |
Vakliteratuur uit de Verenigde Staten. Review van didactische literatuur 3.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
92-93 |
De generatie (bepaald niet) NIX. Oftewel de geschiedenis herhaalt zich, herhaalt zich, herhaalt zich…
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
74-77 |
Private Lives en The Cement Garden
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
45-49 |
Spelling
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
62-63 |
Culturele en kunstzinnige vorming, ja maar…
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
28-30 |
Overweldigd door een oeverloos verdriet. Primo Levi's heimwee naar het verlorene.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
56-61 |
'Indische duinen' van Adriaan van Dis in klas en leeskring.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
41-49 |
Sex in de tekst: pornografie of erotische kunst? Een begripsbepaling.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
4-9 |
Ingezonden. Onzorgvuldigheden van Hawinkels.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
96 |
Tsjip
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
1 |
Factie en fictie van een verloren paradijs. 'Bezonken rood' en 'Het Oostindisch kampsyndroom'.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
35-39 |
Jonge grage lezers over wat ze lazen. Anne (12) en Wim (15) en hun voorzichtige oordelen.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
88-91 |
Tsjip
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
1 |
Externe betrekkingen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
88-92 |
Wij moeten niet, daarom doen wij!
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
85-88 |
Twee Verhalen-met-sex-erin in de klas
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
39-44 |
'Een zielig verhaal, maar gelukkig is die tijd voorbij'. Een affectieve-identificerende benadering van teksten over WOII.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
42-48 |
Externe betrekkingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
80-83 |
Baak, Bronkhorst en Bibliobus. In gesprek met Mieke en Harrie van bus 7.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
22-26 |
Boekbesprekingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
93-96 |
Een boek voor wie van jeugdliteratuur moet weten. De moeilijke positie van een beoordelaar.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
111-116 |
Odysseus en de Sirenen in Zeeland
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
80-83 |
Een samenwerkingsmodel voor school en bibliotheek
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
27-31 |
Tsjip
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
1 |
'We willen ze een referentiekader geven'. Algemene Literatuur op het Lindenholt College.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
59-63 |
Als klein kind tussen twee culturen. Franstalige literatuur van de tweede generatie in Frankrijk wonende Algerijnen.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
52-58 |
Bij het omslag
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
5-6 |
Gedachten over gedichten
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
40-48 |
Intertaal
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
39 |
Boekbesprekingen. Roddy Doyles flitsende debuut
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
74-79 |
Externe betrekkingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
59-64 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
73 |
Een opzoekles voor gebruik in de bibliotheek. Een handleiding voor leerlingen (en hun leraren).
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
32-38 |
Een voor het literatuuronderwijs fatale ontwikkeling. De nota Profiel van de Tweede fase.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
4-8 |
'De Tweeling' van Tessa de Loo in klas of leeskring
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
16-24 |
In gesprek met Michael Ende
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
59-65 |
Wat niet-lezers willen lezen. In memoriam Evert Hartman.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
43-45 |