Afscheid van het Platform Kunsteducatie. Jan Kassiesprijs voor Technische School Jonkerbosch.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
43-45 |
Stichting Literaire Vorming (Vlaanderen) is er! De pendant van SPL Nederland is opgericht.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
48 |
Twijfels bij het leesdossier (en enige andere zaken)
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
36-40 |
Gapende kloven. Informatie en Communicatie Technologie en het literatuuronderwijs moderne vreemde talen.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
17-21 |
Arabische vertellingen, sprookjes van duizend-en-één nacht. Hoogtepunt van exotische literatuur.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
13-15 |
Een palet van premières. Nieuwe leergangen voor CKV1.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
24 |
Redactioneel
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
2 |
Tsjip
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
1 |
Bijna bruikbare handleiding voor poëzie lezen. Ernst van Alphen e.a. schreven 'Op poëtische wijze'.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
29-31 |
'Die ongerijmdste gewrogte kreëer'. Natuur en milieu in Nederlandse en Zuidafrikaanse poëzie.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
33-35 |
Duitstalig en toch geen Duits. De groteske vertellingen van Urs Widmer.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
26-31 |
De molen, de ezel of de kat?
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
32 |
Een rode draad in de hooiberg. Herinneringen en overwegingen naar aanleiding van het overlijden van Alan C. Purves.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
40-43 |
Doornroosje van meisje tot vrouw. Over de psychologie van het sprookje.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
19-23 |
Het limonadegevoel van een kind. 'De Verhalen' van Vonne van der Meer in klas of leeskring.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
36-38 |
Een duik in 'Het Bureau' van J.J. Voskuil. Mooie zinnen, mooie passages.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
45-49 |
De makke van het literatuuronderwijs. Een gesprek met Alan C. Purves (1932-1996).
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
33-39 |
'Een ontdekkingsreis naar het vreemde'. Verslag van experiment SLO-netwerkscholen is prima handleiding voor CKV1.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
21-23 |
Het leren en lezen van Lena. Literatuuronderwijs in het teken van reflectie.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
46-52 |
'Moeder, waarom geven wij literatuurgeschiedenis?' Literatuurgeschiedenis in de tweede fase.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
23-27 |
Na schooltijd
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
58-60 |
Sprookjes in woord en beeld. Een historisch en modern overzicht.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
3-9 |
Goed onderzoek naar problemen met leesdossier. Het leesdossier bij literatuur.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
41-42 |
Over volmaakte schoonheid en volmaakt geluk. Nootebooms navertelling van 'De sneeuwkoningin'.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
34-37 |
Losse blaadjes in een glazen doos. Poëzie-ateliers in het voortgezet onderwijs.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
21-26 |
Leeswijzer
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
58 |
De draad van Ariadne. Over het lezen van hyperfictie.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
13-16 |
Ekologie
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
35 |
Na schooltijd
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
58-60 |
Tsjip
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
1 |
Neem het voortouw, wacht niet af! De rol van de literatuurdocent in Culturele en Kunstzinnige Vorming
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
3-7 |
Redactioneel
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
2 |
Kenschetsing van het begin van romans 2
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
86-97 |
Mooie boeken van Cynthia Voigt en andere jeugdliteratuur
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
98-102 |
Over Onan, zoutpilaren en de weduwe van Sarefat
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
35-39 |
Tsjip
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
1 |
Kenschetsing van het begin van romans 3
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
65-71 |
Externe betrekkingen
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
106-112 |
Tsjip
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
1 |
Onder de gedaante van olie en doek. Eigentijdse verbeeldingen van God.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
16-25 |
Ingekomen boeken
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
103-105 |
Culturele en Kunstzinnige Vorming is meer dan kunsteducatie alleen. Het unieke inter-disciplinaire karakter van de KIVO-projekten.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
22-27 |
De Schrift herschreven: een inleiding
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
26-31 |
Een compleet programma CKV. In gesprek met Ine Pels.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
35-41 |
Op weg naar zelfstandig lezen van literatuur
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
95-100 |
'Dit is de tijd die blijft'. Literatuur en beeldende kunst: het beeldgedicht.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
76-85 |
Gekust door de Muzen: de liefde gewekt? Ervaringen met de praktijk van kunsteducatie.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
10-18 |
De kunsteducatieve praktijk van een fusieschool
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
42-46 |
Dagboek van een leesbeest van bijna twee
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
16-17 |
De SPL op andere conferenties
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
109-111 |
Een goede aanzet tot intercultureel literatuuronderwijs
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
79-82 |
Over smaak en smaakontwikkeling
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
4-9 |
CKV
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
54-55 |
De psalmen: poëzie die nooit hoeft te vervelen.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
40-45 |
Ook voor de "pretvakken" mag je leren! Kunstmethodes met elkaar vergeleken.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
22-34 |
Om het inoperabel tekort. Een pleidooi voor de poëzie.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
78-85 |
Lezen om te leren
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
62-63 |
In 2000 de eerste examens nieuwe stijl. Een conferentie over het nieuwe literatuuronderwijs.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
40-45 |
Over oude mannen en dingen die voorbijgaan
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
48-49 |
Redactioneel
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
3 |
'De binocle' van Couperus in de klas. Intertextualiteit als uitgangspunt voor vakoverstijging.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
63-75 |
Het ereste boek van Jostein Gaarder en andere jeugdliteratuur
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
83-86 |
God, een verschoten gobelin
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
76-77 |
Waarom geven we eigenlijk literatuurles? Gerard de Vriend: Literatuuronderwijs als voldongen feit.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
64-69 |
Désanne van Brederode's 'Ave verum corpus' in klas of leeskring
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
53-58 |
'Ave Verum Corpus Gegroet waarlijk lichaam' / fragment
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
126-128 |
Literatuuronderwijs rond de (komende!) eeuwwisseling - oftewel het sprookje van het vakoverstijgend literatuuronderwijs.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
5-12 |
Het Veerhuis van Ida Gerhardt gelezen
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
60-62 |
Alice in Wonderland in klas of leeskring. Psychoanalyse in de praktijk.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
50-62 |
Kaf en koren. Jeugdliteratuur en fictie in de basisvorming.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
70-78 |
Mythe als multicultureel medium
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
34-39 |
Externe betrekkingen
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
121-124 |
Vakoverstijging of apartheid in het literatuuronderwijs moderne vreemde talen?
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
13-21 |
Externe betrekkingen
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
87-92 |
Een zeer beproefde roomse didactiek van het bijbelverhaal. De halve eeuw oude methode van frater Bellarminus.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
59-66 |
Het fundament onder kunstonderwijs (en wat is precies die goede praktijk?)
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
86-94 |
Het nieuwe vak aan de horizon. In gesprek met John Hausmans.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
19-21 |
Lekker lezen. Leesgedrag van kinderen op de basisschool en in de voorschoolse fase.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
18-21 |
Het verhaal komt en gaat…
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
32-34 |
Is internationale literatuur wenselijk en nodig?
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
40-47 |
Externe betrekkingen
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
72-79 |
Het project The Color Purple: autonoom, individualiserend en multimediaal literatuuronderwijs.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
46-54 |
De bijbel als literair werk
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
47-52 |
Van boeken om op te sabbelen tot boeken met een verhaal. Project 'Boekenpret' is experimenteerfase ontgroeid.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
47-53 |
Where the heart is. Een vriendelijke methode Engels.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
63-64 |
Bij het omslag: Britse folksongs
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
6-8 |
Vakontwikkelgroep MVT wil literatuuronderwijs dat leerlingen serieus neemt. In gesprek met voorzitter Martin Thijssen.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
22-28 |
Het nieuwste boek van Quintana en andere jeugdliteratuur
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
56-59 |
Redactioneel
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
3 |
Leesbevordering via de wand. In gesprek met Frank Eerhart.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
28-33 |
'De wereld van Sofie' van Jostein Gaarder ís longitudinaliteit
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
56-63 |
Ontdekkingen in een oerwoud van kennis. Moedertaalonderwijs van Piet-Hein van de Ven
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
113-119 |
Tsjip
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
1 |
Van cultuurbeleving tot documentatiecentrum. Het educatief aanbod van het Bijbels Openluchtmuseum en het Catharijneconvent.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
67-75 |
Het goddelijke is te groot om te bevatten. In gesprek met Kees Fens.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
5-10 |
Misères et grandeur van de eerstegraads lerarenopleidingen
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
101-108 |
Redactioneel
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
3-4 |
Ervaring en geloof
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
11-15 |
Redactioneel
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
3-4 |
Zeer Zinnige Zaken in Lunetten. Symposium over Literaire en Kunstzinnige Vorming.
|
|
1996-01-01 |
06 |
? |
29-39 |