Een wijsgerige analyse van muziekonderwijs. Keynotes in Music Education van Constantijn Koopman.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
25-28 |
Na schooltijd
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
60 |
Redactioneel
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
2 |
De Muzen in het Morgenlicht - of de samenhang der kunstvakken.
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
3-10 |
Wierook en tranen in China. Lulu Wang's Het Lelietheater in klas of leeskring.
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
49-53 |
Temidden van een boos en overspelig geslacht. Een introductie tot 'begeleide confrontatie' van leerlingen met literatuur.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
3-9 |
Nils Holgersson achterna. Een veranderd landschap, een ander perspectief.
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
33-39 |
Een literaire plaats op de landkaart. Reisverhalen in het aardrijkskunde-onderwijs.
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
45-48 |
Tsjip
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
1 |
Na schooltijd
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
60 |
Na schooltijd
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
57 |
Leeswijzer
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
53-57 |
Leeswijzer
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
52-56 |
Houdt het? Is 't levensvatbaar? Is 't wezenlijk? Een nieuw christelijk tijdschrift: meer dan gereformeerde nestgeur?
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
14-16 |
Tsjip
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
1 |
Alle begin is boeiend
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
7-10 |
Geertje
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
40 |
"Wat is nou een 'goede film'?" Over smaak en smaakontwikkeling in het filmhuis.
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
32-34 |
"Ik moet ergens een vonk uit kunnen putten" - een oordeel over Culturele en Kunstzinnige Vorming 1.
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
15-18 |
Na schooltijd
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
60 |
De kunstcoördinator CKV 1 kent vele gezichten…
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
35-39 |
Geïntegreerd LiteratuurOnderwijs schooljaar 1998-1999: een tussenstand.
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
41-43 |
'Kunst: dat is iets waar je met je ouders naar toe gaat'
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
3-6 |
Een methode voor literatuuronderwijs in Suriname (en Nederland?). Fa yu e tron leisibakru.
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
50-52 |
Kunst als voetbal
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
35 |
Wachten op 'Noordzee'? Over neerlandistiek en (literatuur)onderwijs.
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
44-51 |
Wandelen, fietsen en poëzie lezen in het Land van Ravenstein
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
29-32 |
Van Isengrimus tot Wapenbroeders: een ware speurtocht.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
49-51 |
De zoektocht naar een nieuwe balans. Zuid-Afrikaanse literatuur in vogelvlucht.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
21-24 |
Met de Oriënt-express naar Den Haag centraal. Het station als literair motief.
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
3-8 |
De payadas van de gauchos. Het landschap in de Spaans-Amerikaanse literatuur (1823-1930).
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
40-44 |
Ducht toch het gevaar der slechte lectuur! Een Herderlijk Schrijven uit het Jaar Onzes Heeren 1910.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
10-13 |
Tsjip
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
1 |
O blomme, gij stinkt verdomme. Anti-natuurgevoelens in de literatuur.
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
13-18 |
Culturele en Kunstzinnige vorming: probleem of uitdaging? Tijdschrift 'Theater & Educatie' wil stimuleren en enthousiasmeren.
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
29-34 |
Panorma Nederland in ogenschouw. Een literaire reis door het landschap.
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
19-24 |
Hé Ha ee dubbel-el aa Es punt Ha dubbel-aa dubbel-es ee! Een yell voor Hella Haasse, een vrouw van tachtig jaren jong.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
17-20 |
Van Gezelle tot Grunberg. Een inleiding in identiteitsgericht literatuuronderwijs.
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
17-23 |
Marita Mathijsen en haar dichters van de negentiende eeuw. Een overdrachtskundig kunststuk.
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
47-49 |
Robinson Crusoe in drievoud. Over het discours van het landschap.
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
9-12 |
Met onze excuses… een nagekomen bibliografie
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
59 |
Leeswijzer
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
56-59 |
Niet de culturele activiteiten maar de kennis staat centraal. Een eerste verkenning van zes methoden voor CKV1.
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
24-28 |
Het jeugdliteraire waarde-oordeel
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
24-31 |
Na schooltijd
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
58-59 |
Tsjip
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
1 |
Na schooltijd
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
58-60 |
Een manier van kijken, een manier van leven. Nescio's Natuurdagboek als bijbel van het Nederlandse landschap.
|
|
1998-01-01 |
08 |
2 |
25-28 |
De redelijkheid van smaak
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
11-16 |
Literatuuronderwijs in de tweede fase. Met prit en schaar, p.c. en elkaar een bruikbaar repertoir.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
43-48 |
Voorkeurslijsten voor de receptie van kunst
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
19-23 |
Redactioneel
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
2 |
De aardse Afrikaanstalige letterkunde
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
40-43 |
Culturele en Kunstzinnige Vorming - ervaringen binnen een museum.
|
|
1998-01-01 |
08 |
4 |
11-14 |
Is er nog ruimte voor literatuur in de taalles?
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
36-39 |
Leeswijzer
|
|
1998-01-01 |
08 |
3 |
52-57 |
Is muziek een receptievak? Over de aard van muziek in CKV1.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
29-34 |
Het web van Marsua. Via hypertext 'linken' naar Hugo Claus.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
9-12 |
"Alles kan in de wereld van het kind". Sprookjes in het pedagogisch concept van de Vrije School.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
28-30 |
Leeswijzer
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
51-55 |
Redactioneel
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
2 |
'Poëzie is de tong van je hart'. De poëzie van de Turks-Nederlandse schrijver Halil Gür.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
7-10 |
Uren met Ida Gerhardt, haar persoonlijkheid, haar poëzie. Bij de dood van een markant dichter.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
28-32 |
Domweg gelukkig met een kleintje canon. De 30 mooiste gedichten uit de Nederlandse literatuur.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
27-28 |
Na schooltijd. Een literatuurinitiatief uit christelijke hoek.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
60 |
Sprookjesfiguren uit de jaren negentig. Losse gedachten bij zeer uiteenlopende boeken.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
10-12 |
'Betrokkenheid bij eigen en andermans werk, dát is belangrijk'. Culturele en Kunstzinnige Vorming op het Lek en Linge College.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
8-10 |
Literatuur in bits en bytes: een modern sprookje… Over Reinhard Kaisers 'Literarische Spaziergänge im Internet'.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
16-18 |
Agenda
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
59 |
'Ik was een fonteintje'. Een laatste gesprek met Annie M.G. Schmidt.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
41-45 |
Poëzie lezen en schrijven om elkaars gevoelens te verstaan. Poëzie-ateliers in het voortgezet onderwijs deel 2.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
54-57 |
Interactief
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
22 |
Het Engelse landschap in film, schilderkunst en literatuur. De verwezenlijking van de 'Engelse droom'.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
11-14 |
'Of poëzie in de klas leuk wordt, hangt af van de leraar'. Poëzie-onderwijs in Duitsland.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
19-20 |
'The heartbeat in our own body'. Lezen en bloemlezen van Engelse gedichten.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
12-14 |
Tsjip
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
1 |
'Ieder mens heeft een identiteitsthema'. Norman Holland en het leesdossier.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
44-47 |
Excellente poëziebundels. De zeven van de VSB Poëzieprijs 1997.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
15-18 |
Na schooltijd. Voorlichting over beeldende vorming, muziek en CKV1 en een cri de coeur over de dossiers.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
56-58 |
'Dit is een verhaal over liefde'. De integratie van literatuur en drama in de klas.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
31-33 |
De onttovering van het verleden. 'De Leeuw van Vlaanderen' in klas of leeskring.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
32-35 |
Allemaal anders denkenden. Literatuuronderwijs op maat.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
48-53 |
Tsjip
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
1 |
Roodkapje
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
50 |
Romantische liefde in september. Een uitgewerkt thema CKV in de praktijk.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
15-16 |
Nieuwe kansen voor gezamenlijke literatuurlessen. Geïntegreerd literatuuronderwijs in de praktijk.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
39-45 |
Van leesbevordering naar mediabevordering. Over nieuwe geletterdheid en nieuwe media.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
3-8 |
Agenda
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
60 |
'En ze leefden nog lang en gelukkig'. Sprookjes en de sociale werkelijkheid.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
38-40 |
'Agressie en geweld' bij CKV1. Project voor samenwerking tussen literatuur- en andere kunstdocenten.
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
17-20 |
Redactioneel
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
2 |
Leeswijzer
|
|
1997-01-01 |
07 |
4 |
53-57 |
Samen sterk en inventief. Conferentie Geïntegreerd Literatuuronderwijs.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
50-52 |
God giveth and God taketh away
|
|
1997-01-01 |
07 |
? |
? |
Dichter voor velen, voorbeeldig leraar dichtkunst. Ter herinnering aan Herman de Coninck (1945-1997).
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
3-6 |
Na schooltijd
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
59-60 |
Leeswijzer
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
53-57 |
Jan Arends in beeld. Poëzie en film een goede combinatie in de klas.
|
|
1997-01-01 |
07 |
3 |
46-47 |
Werken aan de tweede fase. KPC-Conferentiedag 12 maart 1997 in Rotterdam.
|
|
1997-01-01 |
07 |
2 |
49 |
Moeder de gans. Over sprookjes in het algemeen en over Charles Perrault in het bijzonder.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
24-27 |