Literatuur in de basisvorming volgens Bonset & Verbeek
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
6-13 |
'Ook een gedicht is maar een mens'. In gesprek met T. van Deel.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
6-15 |
Ervaringen met 'Tekstervaring' bij Catullus
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
41-48 |
Bij het omslag
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
4-5 |
Over een schatbewaarder. W.L.M.E. van Leeuwen nader beschouwd.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
71-73 |
Gents symposium 'Klassieken in de klas'
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
53-55 |
De harmonie bij Hella Haasse. Een collage voor de leeskring en klas.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
30-40 |
Van literair, maatschappelijk en persoonlijk belang. Vragen bij het lezen van literatuur voor de Lijst.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
45-50 |
Aan de redactie
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
87 |
Bij het omslag
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
4-5 |
Tsjip
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
1 |
Tournier, Flaubert, Sade. Herhaling: zin en zinloosheid.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
54-60 |
Michael Ondaatje in de klas
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
56-59 |
Over het resultaat van een uurtje stilzitten (en andere eindtermen voor literatuuronderwijs)
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
39-42 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
77 |
Over de komende jaargang
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
? |
"Hoe doof is een kwartel? / Wat? // Zei je wat?" Poëzie in het Lexicon 2.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
15-23 |
Boekbesprekingen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
54-57 |
"Ik wil later een oude, wijze dame zijn". In gesprek met Paul de Graaff.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
16-22 |
Bij het omslag
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
21-22 |
De vertaalkring als leeskring
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
27-32 |
'Je kunt niet van bovenaf bepalen wat er uit onderwijs moet komen'. In gesprek met moedertaaldidacticus Piet-Hein van de Ven.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
25-37 |
Over het volgende nummer
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
70 |
Externe betrekkingen.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
65-69 |
'Niemand wordt van lezen uitgesloten, tenzij hij zichzelf uitsluit'. De leeskringleider als literaire vormer.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
39-46 |
Latitudinale samenwerking: Hoe breed moet je haar maken?
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
65 |
Een misverstand omtrent tekstervaringsmethoden. Een overweging naar aanleiding van Het CVEN-rapport.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
43-49 |
'Diver' in de klas via leesdossier.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
61-63 |
'Er is meer dan er staat geschreven'. In gesprek met (literatuur)docent Frank Vos.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
50-55 |
Teksten als tekens van leven. In memoriam Theo Vesseur.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
4-8 |
De aanbieding van Het CVEN-rapport
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
6-9 |
Bij de klassieken op receptie: maar wat moet ik aantrekken?
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
56-60 |
'Eerst grijs dan wit dan blauw' van Margriet de Moor in de klas
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
15-29 |
Conferentie. Een zoen van Europa
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
4-5 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
52-53 |
Vertalingen van dode talen: Eens was de oude taal nieuw. Twee nieuwe jassen voor Homerus.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
33-45 |
Externe betrekkingen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
63-73 |
Redactioneel
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
3 |
Over het volgende nummer
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
71 |
De rol van het leesdossier in het literatuuronderwijs
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
32-42 |
Tsjip
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
1 |
Boekbesprekingen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
56-60 |
"Vestdijk lezen, levenslang". Een gesprek met Els Schrover over de Vestdijk-leeskringen.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
23-26 |
Redactioneel
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
3 |
Koolhaas' roman 'Vanwege een tere huid' in de klas
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
46-58 |
De Middeleeuwen nog niet voorbij?
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
33-38 |
Over een onderzoek naar het literatuuronderwijs Nederlands in de bovenbouw
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
47-51 |
Gordimers 'July's People' in de klas
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
40-45 |
Lezen in leeskringen in Limburg. Een bijna vergeten onderzoekje.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
5-11 |
Diver in de klas 1992-1993. Good Heavens!
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
58-60 |
Van het bestuur en de werkgroepen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
64-66 |
Bij het omslag
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
4-5 |
Eindelijk eens wat te beleven. Een persoonlijke reactie op de CVEN-voorstellen voor het onderdeel letterkunde.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
10-18 |
De Lijst: Verstarring of Beweging? Reacties van docenten op de wijzigingen in het literatuuronderwijs Nederlands (1)
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
19-24 |
Mededelingen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
74 |
Bij het omslag
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
72-73 |
Externe betrekkingen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
67-70 |
Uit de 'Essais'
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
12-14 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
61-64 |
Lees-be-vor-de-ren-de in-stel-lin-gen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
61-62 |
Leeskringen in Nederland
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
12-15 |
Redactioneel
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
3-4 |
Ingekomen boeken
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
73-74 |
Over het volgende nummer
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
74 |
Externe betrekkingen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
66-69 |
Tsjip
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
1 |
Afrikaner schrijvers en schrijfsters als prille lezers
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
38-39 |
Een les in waarnemen. Over 'Eerst grijs, dan wit, dan blauw' van Margriet de Moor.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
30-33 |
Het 'middelmatige' van Montaigne
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
6-11 |
Tsjip
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
1 |
Jong geleerd is oud gedaan. Jeugdliteratuur in lessen Engels.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
61-64 |
Over het leesdossier en de procedures. Reacties van docenten op de wijzigingen in het literatuuronderwijs Nederlands (2)
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
23-31 |
Ach, er is meer dan je denkt.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
9-12 |
Juffrouw Kachel, een overgeschoten kapo. Bij het omslag.
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
52-55 |
Ingekomen boeken
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
70-71 |
De herinneringen van een leraar Nederlands
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
59-60 |
Literatuur lezen is nou eenmaal moeilijk. Amerikaans onderzoek naar de rol van de docent (2)
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
46-51 |
Tsjip
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
1 |
Nieuwe eindexameneisen voor het literatuuronderwijs in de moderne vreemde talen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
13-20 |
Over de komende jaargang
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
4 |
Redactioneel
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
3 |
Kalle, 12 jaar. Portret van een lezer uit Zweden.
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
3-26 |
Ingekomen boeken
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
56 |
Even boven het evenwicht. In memoriam Armand van Assche.
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
9-20 |
'Literatuuronderwijs is echt geen vrijblijvende zaak'. In gesprek met literatuurdocent Dick Volmer.
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
62-66 |
Het literatuurboek in de klas
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
31-34 |
Bij het omslag
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
4-5 |
'Ze gaan op een gegeven moment gewoon poëzie vreten'. Een interview met Joop Mols
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
7-14 |
Een doorbraak voor het literatuuronderwijs?
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
4-6 |
Boekbesprekingen
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
51-55 |
Uit de werkgroepen
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
48-50 |
De leraar moet zich overbodig maken. In gesprek met Simon Ophof en Jan Heerze.
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
39-49 |
De aanloop naar de stichting
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
21-23 |
De keuzes van een literatuurboekauteur
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
35-40 |
Een bruggehoofd tussen wetenschap en literatuurdidactiek
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
55-61 |
Bij het omslag
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
7-8 |
Uit bestuur en werkgroepen
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
70-73 |
Boekbesprekingen
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
78-83 |
Geslaagde workshops op de eerste stichtingsdag
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
36-40 |
Externe betrekkingen
|
|
1991-01-01 |
01 |
? |
66-70 |