Taalunie publicatieserver
Tsjip

Publicaties Top 10
Publicaties
<<   924 resultaten, getoond worden 1-100    >>

Titel van het werkstuk Auteur(s) Publicatiedatum Niveau en doelgroep Schoolvak of profiel Pagina's
Leeswijzer
2005-09-01 15 3 44-49
De macht van de markt. De tragiek in het schrijversleven van Geerten Meijsing.
- Joop Dirksen
2005-09-01 15 3 7-9
Onomkeerpunt in de onderwijsgeschiedenis. ICT en de nieuwe leraar.
- Ad Bok
2005-09-01 15 3 31-35
Redactioneel
- Mireille Oostindië
2005-09-01 15 3 2
Bruggen bouwen. Over de macht van kleinkunst.
- Henk Langenhuijsen
2005-09-01 15 3 10-14
Verontwaardiging over gebrek aan respect slaat een brug. Vijftien jaar na de dood van Jan de Zanger.
- Henk Langenhuijsen
2005-09-01 15 3 40-43
Mooi van lelijkheid. In de kunst moet wat elders niet mag.
- Gert Peelen
2005-09-01 15 3 3-6
Agenda
2005-09-01 15 3 51
'Een goed boekenverkoper durft boeken af te raden'. Een boekhandelaar in hart en nieren vertelt.
- Joop Dirksen
2005-09-01 15 3 29-30
Aangenaam kennis te maken
2005-09-01 15 3 50-51
Namen
- Jacques de Vroomen
2005-09-01 15 3 36
Boekverslagen op internet: een voor- of nadeel? De leerling als recensent van uittrekselsites
- C. Driessen
2005-09-01 15 3 37-39
Machtsmisbruiker of moraalridder? De rol van de jeugdbibliothecaris
- C. Mulder
2005-09-01 15 3 25-28
De jeugdliteratuurkritiek als graadmeter
- H. van Lierop-Debrauwer
2005-09-01 15 3 20-24
Overgangsliteratuur voor bovenbouwers? De literaire adolescentenroman
- J. de With
2005-09-01 15 3 15-19
Leeswijzer
2005-06-01 15 2 38-42
Verankering van leerlijnen door het vak drama
- Jan van Gemert
2005-06-01 15 2 32-36
Agenda
2005-06-01 15 2 44
Redactioneel
- Mireille Oostindië
2005-06-01 15 2 2
Over een leerlijn CKV
- Hans van Bemmel
2005-06-01 15 2 30-31
Een pil van een boek
- Jacques de Vroomen
2005-06-01 15 2 37
Aangenaam kennis te maken
2005-06-01 15 2 43-44
Rokkenbevordering
- Bart Moeyaert
2005-06-01 15 2 3-6
Wat drijft scholieren tot cultureel gedrag? De relatie tussen persoonlijkheid en cultuurparticipatie
- C. Stalpers
2005-06-01 15 2 26-30
Dichter bij de dichter. Poëzie door de schooljaren heen.
- W. van der Veur
2005-06-01 15 2 23-25
Recensies over literatuur. Schrijven om te leren
- M. Kieft
- G. Rijlaarsdam
2005-06-01 15 2 18-22
Weg met het leesverslag! Een nieuwe aanpak in de literatuurles
- J. Dirksen
2005-06-01 15 2 15-17
Literatuuronderwijs als leesbevordering
- A.M. Raukema
2005-06-01 15 2 11-14
'Ik lees nooit in mijn vrije tijd.' Lezen in de vrije tijd en verplicht lezen voor school
- D. Schram
2005-06-01 15 2 7-10
Leeswijzer
2005-03-01 15 1 34
Aangenaam kennis te maken
2005-03-01 15 1 39
Culturele uitwisseling
- Jacques de Vroomen
2005-03-01 15 1 25
Agenda
2005-03-01 15 1 40
Gedichtenwedstrijd rondom Dodenherdenking
- Aly Damer-van Leussen
2005-03-01 15 1 24
'Het succes van mijn boeken baart mij enige zorg'. In gesprek met Geert Mak.
- Michel van der Maas
2005-03-01 15 1 14-19
Redactioneel
- Anne-Mariken Raukema
2005-03-01 15 1 2
Wanneer eindigt de Tweede Wereldoorlog definitief?
2005-03-01 15 1 20-23
Lezen doet schrijven en schrijven doet lezen
- H. Broekkamp
- M. Kieft
2005-03-01 15 1 29-33
Schoolbezoek als part of the job. Een dagje op pad met Theo Hoogstraten en Simone van der Vlugt
- M. Oostindie
- A.M. Raukema
2005-03-01 15 1 26-28
Leve de literaire vertaling!
- J. Dirksen
- I. Mantelaers
2005-03-01 15 1 10-13
Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor intercultureel literatuuronderwijs?
- M. Hermans
2005-03-01 15 1 3-9
Redactioneel
- Anne-Mariken Raukema
2004-09-01 14 3 2
Aangenaam kennis te maken
2004-09-01 14 3 47-48
'Het is een verarming als jongeren deze klassiekers alleen nog als strip of film kennen'. Eigentijdse hervertellingen van eeuwenoude boeken.
- Anne-Mariken Raukema
2004-09-01 14 3 17-19
Leeswijzer
2004-09-01 14 3 42
Hamlet
- Jacques de Vroomen
2004-09-01 14 3 31
'Onthechting levert nieuwe mogelijkheden op'. Freek de Jonge speelt met fictie en werkelijkheid.
- Henk Langenhuijsen
2004-09-01 14 3 26-30
Lezen in het vmbo, illusie of optie?
- M. Veeneman
2004-09-01 14 3 40-41
Het interessante
- A. Provoost
2004-09-01 14 3 38-39
Literatuur, hoe nu verder?
- E. van 't Zelfde
2004-09-01 14 3 32-36
CKV vanuit traditie en levensvisie. De vrije school en kunstzinnige vorming
- R.J. Veldkamp
2004-09-01 14 3 20-24
Christelijk is niet hetzelfde als christelijk. Literatuuronderwijs op christelijke scholen
- M. Lolkema
- A. Prins
2004-09-01 14 3 14-18
Geloven en geloven is twee. Over Het boek van alle dingen van Guus Kuijer
- H. van Lierop-Debrauwer
2004-09-01 14 3 10-13
Erotiek als stoorzender
- J. Dirksen
2004-09-01 14 3 6-9
Bijbelencultuur.nl, de bijbel in de Nederlandse cultuur
- H. Slings
2004-09-01 14 3 3 - 5
Aangenaam kennis te maken
2004-06-01 14 2 47-48
Internet en kunst. Een artistieke en interactieve onderzoeksdidactiek voor CKV.
- Lidwine Janssens
2004-06-01 14 2 28
Redactioneel
- Anne-Mariken Raukema
2004-06-01 14 2 2
Toegepaste kunst
2004-06-01 14 2 37
Leeswijzer
2004-06-01 14 2 42
Digitaal kunstbeleven
- Harry Baggen
2004-06-01 14 2 35-36
Agenda
2004-06-01 14 2 48
De vivisectie van de puberale ziel, puberen in Oostenrijkse romans
- G. Robbens
2004-06-01 14 2 38-41
Internet levert poëzieles op maat
- M. Feenstra
- H. van der Hoek
2004-06-01 14 2 32-34
Diploma vmbo-kunst
- C. Geljon
2004-06-01 14 2 24-27
Striptekenaars bewerken 'Haar'; kunstzinnige ontwikkeling via strips in de klas
- I. Pels
2004-06-01 14 2 21-23
Onder de indruk van het boek
- R. Piters
2004-06-01 14 2 16-19
Een scenarist en de mooie verhalen van een schrijver, Marieke van der Pol over 'De tweeling'
- F. Blaakmeer
2004-06-01 14 2 10-15
Het hoofd van Arie Roos in, losse opmerkingen over het thema 'roman en film'
- F. Blaakmeer
2004-06-01 14 2 6-9
Literatuuronderwijs en emotionele intelligentie
- J. Dirksen
2004-06-01 14 2 3-5
Aangenaam kennis te maken
2004-01-01 14 1 46-47
Agenda
2004-01-01 14 1 48
Redactioneel
- Anne-Mariken Raukema
2004-01-01 14 1 2
Leeswijzer
2004-01-01 14 1 39
Feiten bij fictie
- Jacques de Vroomen
2004-01-01 14 1 29
Het taboe doorbroken? Holebiseksualiteit in de adolescentenroman
- J. Peeters
2004-01-01 14 1 30-35
De holocaust: een verhaal voor de jeugd
- A. De Ridder
2004-01-01 14 1 25-28
Thomas Rosenboom en de historische roman
- J. Dirksen
2004-01-01 14 1 21-24
Literatuurgeschiedenis op internet
- H. Slings
2004-01-01 14 1 11-15
Van schaakbord tot jungle; literatuur bevraagt de werkelijkheid
- J. van Peer
2004-01-01 14 1 6-10
Gedocumenteerd schrijven in de prullenbak; CEVO neemt vmbo-examen Nederlands op de schop
- H. Langenhuijsen
2004-01-01 14 1 36-38
Waar doen we het eigenlijk voor? Over het nut van literatuur(geschiedenis)onderwijs
- J. Dirksen
2004-01-01 14 1 3-5
De cultuurindustrie en het hoog-laag-probleem
- Kiene Brillenburg Wurth
2003-10-01 13 3 3-8
Hoog en laag
- Jacques de Vroomen
2003-10-01 13 3 29
Redactioneel
- Anne-Mariken Raukema
2003-10-01 13 3 2
Maria Zechea versus de vader van Toine
- J. Dirksen
2003-10-01 13 3 48-51
Leren door ervaren of ervaren door leren?
- H. Langenhuijsen
2003-10-01 13 3 45-47
Literatuurmethodes voor de Tweede Fase: een stand van zaken
- M. Nicolaas
2003-10-01 13 3 39-44
De krenten in de pap
- C. Geljon
2003-10-01 13 3 34-38
Literatuur, televisie en onderwijs
- K. Maartense
2003-10-01 13 3 25-28
Wat de waarheid is, weet niemand
- M. van der Wel
2003-10-01 13 3 21-24
'Ik ben zelf een vmbo-leerling, dat scheelt'
- J. Dirksen
2003-10-01 13 3 18-20
Emotionele betrokkenheid bij jeugdliteraire teksten
- I. Guldemond
2003-10-01 13 3 13-17
Agenda
2003-07-01 13 2 60
Redactioneel
- Anne-Mariken Raukema
2003-07-01 13 2 2
Er zijn geen grenzen. Toch?
- Joop Dirksen
2003-07-01 13 2 27-30
Edelsmid en pianostemmer krijgen concurrentie. Artistieke talenten krijgen kansen in het mbo.
- Henk Langenhuijsen
2003-07-01 13 2 31-34
Grenzeloze literatuur
- Jacques de Vroomen
2003-07-01 13 2 43
Over motto's en andere 'insluipers' in literaire teksten
- Joop Dirksen
2003-07-01 13 2 9-12
Agenda
2003-07-01 13 2 60

<<   924 resultaten, getoond worden 1-100    >>