Leeswijzer
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
44-49 |
De macht van de markt. De tragiek in het schrijversleven van Geerten Meijsing.
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
7-9 |
Onomkeerpunt in de onderwijsgeschiedenis. ICT en de nieuwe leraar.
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
31-35 |
Redactioneel
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
2 |
Bruggen bouwen. Over de macht van kleinkunst.
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
10-14 |
Verontwaardiging over gebrek aan respect slaat een brug. Vijftien jaar na de dood van Jan de Zanger.
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
40-43 |
Mooi van lelijkheid. In de kunst moet wat elders niet mag.
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
3-6 |
Agenda
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
51 |
'Een goed boekenverkoper durft boeken af te raden'. Een boekhandelaar in hart en nieren vertelt.
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
29-30 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
50-51 |
Namen
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
36 |
Boekverslagen op internet: een voor- of nadeel? De leerling als recensent van uittrekselsites
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
37-39 |
Machtsmisbruiker of moraalridder? De rol van de jeugdbibliothecaris
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
25-28 |
De jeugdliteratuurkritiek als graadmeter
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
20-24 |
Overgangsliteratuur voor bovenbouwers? De literaire adolescentenroman
|
|
2005-09-01 |
15 |
3 |
15-19 |
Leeswijzer
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
38-42 |
Verankering van leerlijnen door het vak drama
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
32-36 |
Agenda
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
44 |
Redactioneel
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
2 |
Over een leerlijn CKV
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
30-31 |
Een pil van een boek
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
37 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
43-44 |
Rokkenbevordering
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
3-6 |
Wat drijft scholieren tot cultureel gedrag? De relatie tussen persoonlijkheid en cultuurparticipatie
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
26-30 |
Dichter bij de dichter. Poëzie door de schooljaren heen.
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
23-25 |
Recensies over literatuur. Schrijven om te leren
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
18-22 |
Weg met het leesverslag! Een nieuwe aanpak in de literatuurles
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
15-17 |
Literatuuronderwijs als leesbevordering
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
11-14 |
'Ik lees nooit in mijn vrije tijd.' Lezen in de vrije tijd en verplicht lezen voor school
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
7-10 |
Leeswijzer
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
34 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
39 |
Culturele uitwisseling
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
25 |
Agenda
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
40 |
Gedichtenwedstrijd rondom Dodenherdenking
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
24 |
'Het succes van mijn boeken baart mij enige zorg'. In gesprek met Geert Mak.
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
14-19 |
Redactioneel
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
2 |
Wanneer eindigt de Tweede Wereldoorlog definitief?
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
20-23 |
Lezen doet schrijven en schrijven doet lezen
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
29-33 |
Schoolbezoek als part of the job. Een dagje op pad met Theo Hoogstraten en Simone van der Vlugt
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
26-28 |
Leve de literaire vertaling!
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
10-13 |
Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor intercultureel literatuuronderwijs?
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
3-9 |
Redactioneel
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
2 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
47-48 |
'Het is een verarming als jongeren deze klassiekers alleen nog als strip of film kennen'. Eigentijdse hervertellingen van eeuwenoude boeken.
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
17-19 |
Leeswijzer
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
42 |
Hamlet
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
31 |
'Onthechting levert nieuwe mogelijkheden op'. Freek de Jonge speelt met fictie en werkelijkheid.
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
26-30 |
Lezen in het vmbo, illusie of optie?
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
40-41 |
Het interessante
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
38-39 |
Literatuur, hoe nu verder?
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
32-36 |
CKV vanuit traditie en levensvisie. De vrije school en kunstzinnige vorming
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
20-24 |
Christelijk is niet hetzelfde als christelijk. Literatuuronderwijs op christelijke scholen
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
14-18 |
Geloven en geloven is twee. Over Het boek van alle dingen van Guus Kuijer
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
10-13 |
Erotiek als stoorzender
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
6-9 |
Bijbelencultuur.nl, de bijbel in de Nederlandse cultuur
|
|
2004-09-01 |
14 |
3 |
3 - 5 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
47-48 |
Internet en kunst. Een artistieke en interactieve onderzoeksdidactiek voor CKV.
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
28 |
Redactioneel
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
2 |
Toegepaste kunst
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
37 |
Leeswijzer
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
42 |
Digitaal kunstbeleven
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
35-36 |
Agenda
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
48 |
De vivisectie van de puberale ziel, puberen in Oostenrijkse romans
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
38-41 |
Internet levert poëzieles op maat
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
32-34 |
Diploma vmbo-kunst
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
24-27 |
Striptekenaars bewerken 'Haar'; kunstzinnige ontwikkeling via strips in de klas
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
21-23 |
Onder de indruk van het boek
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
16-19 |
Een scenarist en de mooie verhalen van een schrijver, Marieke van der Pol over 'De tweeling'
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
10-15 |
Het hoofd van Arie Roos in, losse opmerkingen over het thema 'roman en film'
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
6-9 |
Literatuuronderwijs en emotionele intelligentie
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
3-5 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
46-47 |
Agenda
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
48 |
Redactioneel
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
2 |
Leeswijzer
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
39 |
Feiten bij fictie
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
29 |
Het taboe doorbroken? Holebiseksualiteit in de adolescentenroman
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
30-35 |
De holocaust: een verhaal voor de jeugd
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
25-28 |
Thomas Rosenboom en de historische roman
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
21-24 |
Literatuurgeschiedenis op internet
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
11-15 |
Van schaakbord tot jungle; literatuur bevraagt de werkelijkheid
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
6-10 |
Gedocumenteerd schrijven in de prullenbak; CEVO neemt vmbo-examen Nederlands op de schop
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
36-38 |
Waar doen we het eigenlijk voor? Over het nut van literatuur(geschiedenis)onderwijs
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
3-5 |
De cultuurindustrie en het hoog-laag-probleem
|
|
2003-10-01 |
13 |
3 |
3-8 |
Hoog en laag
|
|
2003-10-01 |
13 |
3 |
29 |
Redactioneel
|
|
2003-10-01 |
13 |
3 |
2 |
Maria Zechea versus de vader van Toine
|
|
2003-10-01 |
13 |
3 |
48-51 |
Leren door ervaren of ervaren door leren?
|
|
2003-10-01 |
13 |
3 |
45-47 |
Literatuurmethodes voor de Tweede Fase: een stand van zaken
|
|
2003-10-01 |
13 |
3 |
39-44 |
De krenten in de pap
|
|
2003-10-01 |
13 |
3 |
34-38 |
Literatuur, televisie en onderwijs
|
|
2003-10-01 |
13 |
3 |
25-28 |
Wat de waarheid is, weet niemand
|
|
2003-10-01 |
13 |
3 |
21-24 |
'Ik ben zelf een vmbo-leerling, dat scheelt'
|
|
2003-10-01 |
13 |
3 |
18-20 |
Emotionele betrokkenheid bij jeugdliteraire teksten
|
|
2003-10-01 |
13 |
3 |
13-17 |
Agenda
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
60 |
Redactioneel
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
2 |
Er zijn geen grenzen. Toch?
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
27-30 |
Edelsmid en pianostemmer krijgen concurrentie. Artistieke talenten krijgen kansen in het mbo.
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
31-34 |
Grenzeloze literatuur
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
43 |
Over motto's en andere 'insluipers' in literaire teksten
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
9-12 |
Agenda
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
60 |