Van Isengrimus tot Wapenbroeders: een ware speurtocht.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
49-51 |
De zoektocht naar een nieuwe balans. Zuid-Afrikaanse literatuur in vogelvlucht.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
21-24 |
Ducht toch het gevaar der slechte lectuur! Een Herderlijk Schrijven uit het Jaar Onzes Heeren 1910.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
10-13 |
Hé Ha ee dubbel-el aa Es punt Ha dubbel-aa dubbel-es ee! Een yell voor Hella Haasse, een vrouw van tachtig jaren jong.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
17-20 |
Literatuuronderwijs in de tweede fase. Met prit en schaar, p.c. en elkaar een bruikbaar repertoir.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
43-48 |
Redactioneel
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
2 |
Is muziek een receptievak? Over de aard van muziek in CKV1.
|
|
1998-01-01 |
08 |
1 |
29-34 |
"Alles kan in de wereld van het kind". Sprookjes in het pedagogisch concept van de Vrije School.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
28-30 |
Leeswijzer
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
51-55 |
Redactioneel
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
2 |
Sprookjesfiguren uit de jaren negentig. Losse gedachten bij zeer uiteenlopende boeken.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
10-12 |
Literatuur in bits en bytes: een modern sprookje… Over Reinhard Kaisers 'Literarische Spaziergänge im Internet'.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
16-18 |
Agenda
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
59 |
'Ik was een fonteintje'. Een laatste gesprek met Annie M.G. Schmidt.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
41-45 |
Tsjip
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
1 |
Na schooltijd. Voorlichting over beeldende vorming, muziek en CKV1 en een cri de coeur over de dossiers.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
56-58 |
'Dit is een verhaal over liefde'. De integratie van literatuur en drama in de klas.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
31-33 |
Roodkapje
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
50 |
'En ze leefden nog lang en gelukkig'. Sprookjes en de sociale werkelijkheid.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
38-40 |
Moeder de gans. Over sprookjes in het algemeen en over Charles Perrault in het bijzonder.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
24-27 |
Arabische vertellingen, sprookjes van duizend-en-één nacht. Hoogtepunt van exotische literatuur.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
13-15 |
Doornroosje van meisje tot vrouw. Over de psychologie van het sprookje.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
19-23 |
Een duik in 'Het Bureau' van J.J. Voskuil. Mooie zinnen, mooie passages.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
45-49 |
Sprookjes in woord en beeld. Een historisch en modern overzicht.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
3-9 |
Over volmaakte schoonheid en volmaakt geluk. Nootebooms navertelling van 'De sneeuwkoningin'.
|
|
1997-01-01 |
07 |
1 |
34-37 |
Over het komende nummer
|
|
1993-01-01 |
03 |
1 |
90 |
Lezen doet schrijven en schrijven doet lezen
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
29-33 |
Schoolbezoek als part of the job. Een dagje op pad met Theo Hoogstraten en Simone van der Vlugt
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
26-28 |
Leve de literaire vertaling!
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
10-13 |
Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor intercultureel literatuuronderwijs?
|
|
2005-03-01 |
15 |
1 |
3-9 |
Het taboe doorbroken? Holebiseksualiteit in de adolescentenroman
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
30-35 |
De holocaust: een verhaal voor de jeugd
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
25-28 |
Thomas Rosenboom en de historische roman
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
21-24 |
Literatuurgeschiedenis op internet
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
11-15 |
Van schaakbord tot jungle; literatuur bevraagt de werkelijkheid
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
6-10 |
Gedocumenteerd schrijven in de prullenbak; CEVO neemt vmbo-examen Nederlands op de schop
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
36-38 |
Waar doen we het eigenlijk voor? Over het nut van literatuur(geschiedenis)onderwijs
|
|
2004-01-01 |
14 |
1 |
3-5 |
De canon is voor luie docenten
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
17-20 |
De adolescentenroman in de Tweede Fase
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
29-32 |
Leeswijzer
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
38-42 |
Verankering van leerlijnen door het vak drama
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
32-36 |
Agenda
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
44 |
Redactioneel
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
2 |
Over een leerlijn CKV
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
30-31 |
Een pil van een boek
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
37 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
43-44 |
Rokkenbevordering
|
|
2005-06-01 |
15 |
2 |
3-6 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
47-48 |
Internet en kunst. Een artistieke en interactieve onderzoeksdidactiek voor CKV.
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
28 |
Redactioneel
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
2 |
Toegepaste kunst
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
37 |
Leeswijzer
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
42 |
Digitaal kunstbeleven
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
35-36 |
Agenda
|
|
2004-06-01 |
14 |
2 |
48 |
Agenda
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
60 |
Redactioneel
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
2 |
Er zijn geen grenzen. Toch?
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
27-30 |
Edelsmid en pianostemmer krijgen concurrentie. Artistieke talenten krijgen kansen in het mbo.
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
31-34 |
Grenzeloze literatuur
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
43 |
Over motto's en andere 'insluipers' in literaire teksten
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
9-12 |
Agenda
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
60 |
Leeswijzer
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
54 |
Tsjip
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
3 |
Leeswijzer
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
52-57 |
Een nieuw elan in het literatuuronderwijs Frans/Duits. Theorie en praktijk.
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
22-26 |
Tsjip
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
1 |
Blikken op bloot, God en dood. Het werk van Willem Jan Otten in klas of leeskring.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
18-23 |
Leeswijzer
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
34-37 |
'Je moet erover kunnen praten'. Het verhaal als aanleiding voor rouwverwerking.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
8-10 |
Dappere worstelaars. Over middelbare scholieren en rouw.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
11-13 |
Van canon tot consument. Voorkeuren en keuzes van leerlingen als doelstellingen van het literatuuronderwijs.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
25-30 |
Tsjip
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
1 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
38 |
Dode of levende poëzie? Achterberg in het studiehuis.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
3-7 |
'If music be the food of love, play on'
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
24 |
Agenda
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
39 |
'Readers make readers, not-readers make not-readers'. Interview met Aidan Chambers.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
31-33 |
Redactioneel
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
2 |
'Doodgaan zou heel fijn zijn, als je het heel vaak kon doen'. Leven en dood als multidisciplinair thema.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
14-17 |
Leeswijzer
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
56-58 |
Het beoordelen van literaire vaardigheden
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
33-35 |
Het leesdossier
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
3-6 |
Agenda
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
60 |
Redactioneel
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
2 |
De ideale leerling
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
40 |
Recht doen aan verschillen. Op zoek naar een praktijktheorie voor het leesdossier.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
24-27 |
Redactioneel
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
4 |
Lezen met het vaderland in je achterhoofd. Een onderzoek naar invloed van culturele achtergrond op verwerking van poëzie bij allochtone jongeren.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
45-51 |
Kent u uw minderheden? Hoe te reageren op werken van Marokkaans-Nederlandse auteurs.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
41 |
Dossiervorming als noodzaak. Het leesdossier in de praktijk.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
11-17 |
Het schoolexamen literatuur
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
36-39 |
Het leesdossier als spil van het geïntegreerd literatuuronderwijs
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
28-32 |
Geniet eens van een gedicht. Een literatuurproject op het vmbo.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
52-53 |
Het fictiedossier in het vmbo. Een proeve.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
18-23 |
Tsjip
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
1 |
Na schooltijd
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
59 |
ICT en literatuuronderwijs
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
7-10 |
Werk in uitvoering. Tussenstand Bazar - lezen met plezier op het vmbo.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
54-55 |
De leeskring. Ervaringen bij een speciale vorm van literatuuronderwijs.
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
41-45 |
Tsjip
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
1 |