Agenda
  | 
 | 
2005-09-01 | 
15 | 
3 | 
51 | 
Agenda
  | 
 | 
2004-01-01 | 
14 | 
1 | 
48 | 
Agenda
  | 
 | 
2004-06-01 | 
14 | 
2 | 
48 | 
Agenda
  | 
 | 
2003-07-01 | 
13 | 
2 | 
60 | 
Agenda
  | 
 | 
2003-07-01 | 
13 | 
2 | 
60 | 
Agenda
  | 
 | 
2003-04-01 | 
13 | 
1 | 
59 | 
Agenda
  | 
 | 
2002-12-01 | 
12 | 
4 | 
43 | 
Agenda
  | 
 | 
2002-07-01 | 
12 | 
2 | 
39 | 
Agenda
  | 
 | 
2002-04-01 | 
12 | 
1 | 
47 | 
Agenda
  | 
 | 
2002-10-01 | 
12 | 
3 | 
50-51 | 
Agenda
  | 
 | 
2001-04-01 | 
11 | 
1 | 
51 | 
Agenda
  | 
 | 
2001-07-01 | 
11 | 
2 | 
60 | 
Agenda
  | 
 | 
2001-12-01 | 
11 | 
4 | 
41 | 
Agenda
  | 
 | 
2001-10-01 | 
11 | 
3 | 
41-42 | 
Agenda
  | 
 | 
2000-04-01 | 
10 | 
1 | 
59-60 | 
Agenda
  | 
 | 
2000-07-01 | 
10 | 
2 | 
63 | 
Agenda
  | 
 | 
2000-10-01 | 
10 | 
3 | 
55 | 
Agenda
  | 
 | 
2000-12-01 | 
10 | 
4 | 
48 | 
Agenda
  | 
 | 
1999-01-01 | 
09 | 
2 | 
64 | 
Agenda
  | 
 | 
1999-01-01 | 
09 | 
3 | 
60 | 
Agenda
  | 
 | 
1997-01-01 | 
07 | 
1 | 
59 | 
Agenda
  | 
 | 
1997-01-01 | 
07 | 
2 | 
60 | 
Algerije als land van herkomst. Schrijvers in de verdrukking.
  | 
 | 
2001-04-01 | 
11 | 
1 | 
11-14 | 
Alice in Wonderland in klas of leeskring. Psychoanalyse in de praktijk.
  | 
 | 
1996-01-01 | 
06 | 
? | 
50-62 | 
Alle begin is boeiend
  | 
 | 
1998-01-01 | 
08 | 
4 | 
7-10 | 
Allemaal anders denkenden. Literatuuronderwijs op maat.
  | 
 | 
1997-01-01 | 
07 | 
3 | 
48-53 | 
Als een spin in het web. Bibliotheek en school in de Tweede Fase.
  | 
 | 
1995-01-01 | 
05 | 
? | 
57-61 | 
Als klein kind tussen twee culturen. Franstalige literatuur van de tweede generatie in Frankrijk wonende Algerijnen.
  | 
 | 
1994-01-01 | 
04 | 
? | 
52-58 | 
Antigones antwoord aan Kreon
  | 
 | 
2000-04-01 | 
10 | 
1 | 
37-44 | 
Anton
  | 
 | 
1995-01-01 | 
05 | 
? | 
54 | 
Arabische vertellingen, sprookjes van duizend-en-één nacht. Hoogtepunt van exotische literatuur.
  | 
 | 
1997-01-01 | 
07 | 
1 | 
13-15 | 
Asterix en de herschrijving van ons mythisch verleden
  | 
 | 
2000-04-01 | 
10 | 
1 | 
31-36 | 
Baak, Bronkhorst en Bibliobus. In gesprek met Mieke en Harrie van bus 7.
  | 
 | 
1994-01-01 | 
04 | 
? | 
22-26 | 
Basisvorming, Frans en literatuur: gaat dat samen?
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
14-22 | 
Begrip voor het onbegrijpelijke. Afkeurenswaardig gedrag in oorlog- en vredestijd als onderwerp van de literatuurles.
  | 
 | 
1995-01-01 | 
05 | 
? | 
69-72 | 
Biegels 'Anderland' in de klas
  | 
 | 
1991-01-01 | 
01 | 
? | 
15-27 | 
Bij de klassieken op receptie: maar wat moet ik aantrekken?
  | 
 | 
1992-01-01 | 
02 | 
? | 
56-60 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1994-01-01 | 
04 | 
? | 
5-6 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1994-01-01 | 
04 | 
? | 
9-10 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
4-5 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
4-5 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
4-5 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
4-5 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1992-01-01 | 
02 | 
? | 
21-22 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1992-01-01 | 
02 | 
? | 
4-5 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1992-01-01 | 
02 | 
? | 
72-73 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1991-01-01 | 
01 | 
? | 
4-5 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1991-01-01 | 
01 | 
? | 
7-8 | 
Bij het omslag
  | 
 | 
1991-01-01 | 
01 | 
? | 
84 | 
Bij het omslag. Tjalie Robinsons taal- en tekenkunst.
  | 
 | 
1995-01-01 | 
05 | 
? | 
5-6 | 
Bij het omslag: Britse folksongs
  | 
 | 
1996-01-01 | 
06 | 
? | 
6-8 | 
Bijbelencultuur.nl, de bijbel in de Nederlandse cultuur
  | 
 | 
2004-09-01 | 
14 | 
3 | 
3 - 5 | 
Bijna bruikbare handleiding voor poëzie lezen. Ernst van Alphen e.a. schreven 'Op poëtische wijze'.
  | 
 | 
1997-01-01 | 
07 | 
2 | 
29-31 | 
Binnengekomen boeken
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
82 | 
Binnengekomen boeken
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
81 | 
Blikken op bloot, God en dood. Het werk van Willem Jan Otten in klas of leeskring.
  | 
 | 
2002-07-01 | 
12 | 
2 | 
18-23 | 
Bodie
  | 
 | 
1999-01-01 | 
09 | 
2 | 
25 | 
Boekbespreking van 'In een adem uit… Het geheim van het lezen.'
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
76 | 
Boekbesprekingen
  | 
 | 
1994-01-01 | 
04 | 
? | 
93-96 | 
Boekbesprekingen
  | 
 | 
1994-01-01 | 
04 | 
? | 
56-58 | 
Boekbesprekingen
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
70-72 | 
Boekbesprekingen
  | 
 | 
1992-01-01 | 
02 | 
? | 
54-57 | 
Boekbesprekingen
  | 
 | 
1992-01-01 | 
02 | 
? | 
56-60 | 
Boekbesprekingen
  | 
 | 
1991-01-01 | 
01 | 
? | 
51-55 | 
Boekbesprekingen
  | 
 | 
1991-01-01 | 
01 | 
? | 
78-83 | 
Boekbesprekingen. Roddy Doyles flitsende debuut
  | 
 | 
1994-01-01 | 
04 | 
? | 
74-79 | 
Boekverslagen op internet: een voor- of nadeel? De leerling als recensent van uittrekselsites
  | 
 | 
2005-09-01 | 
15 | 
3 | 
37-39 | 
Boijmans en de buren. CKV en vmbo in Rotterdam.
  | 
 | 
2002-10-01 | 
12 | 
3 | 
7-10 | 
BOVAG-garantie of miskoop van de week? Enige kanttekeningen bij 'Literatuur & Persoonlijke Ontwikkeling'.
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
60-70 | 
Brief aan de voorzitter bij zijn afscheid
  | 
 | 
2000-10-01 | 
10 | 
3 | 
26-30 | 
Bruggen bouwen. Over de macht van kleinkunst.
  | 
 | 
2005-09-01 | 
15 | 
3 | 
10-14 | 
Canonisering als literair handelen en onderzoeksobject
  | 
 | 
2003-04-01 | 
13 | 
1 | 
3-7 | 
Christelijk is niet hetzelfde als christelijk. Literatuuronderwijs op christelijke scholen
  | 
 | 
2004-09-01 | 
14 | 
3 | 
14-18 | 
CKV
  | 
 | 
1996-01-01 | 
06 | 
? | 
54-55 | 
CKV in het vmbo, een tussenstand. Een beschrijving uit de praktijk.
  | 
 | 
2002-10-01 | 
12 | 
3 | 
3-6 | 
CKV in kaarslicht of het Echternachprincipe
  | 
 | 
2002-10-01 | 
12 | 
3 | 
31 | 
CKV vanuit traditie en levensvisie. De vrije school en kunstzinnige vorming
  | 
 | 
2004-09-01 | 
14 | 
3 | 
20-24 | 
Conferentie 1994
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
77 | 
Conferentie. Een zoen van Europa
  | 
 | 
1992-01-01 | 
02 | 
? | 
4-5 | 
Confrontatie met de duivel - Een CKV 1-project
  | 
 | 
1999-01-01 | 
09 | 
2 | 
12-14 | 
Connie Palmens roman De Vriendschap in klas of leeskring
  | 
 | 
1995-01-01 | 
05 | 
? | 
45-56 | 
Connie, Marie, Kit, Ara, Sartre, Foucault, God en ik. Een profielwerkstuk.
  | 
 | 
2002-10-01 | 
12 | 
3 | 
15-17 | 
Cor Aarnoutse: "Show it, laat ze zien wat er gebeurt als je leest!"
  | 
 | 
1993-01-01 | 
03 | 
? | 
15-22 | 
Creatief schrijven met Oulipo
  | 
 | 
1991-01-01 | 
01 | 
? | 
20-30 | 
Cross-over! De rol van de uitgeverij in leesbevordering bij adolescenten.
  | 
 | 
2001-12-01 | 
11 | 
4 | 
31-36 | 
Culturele activiteiten uitgangspunt bij Palet. Multidisciplinaire methode CKV1 laat keuzes aan gebruiker.
  | 
 | 
1998-01-01 | 
08 | 
1 | 
40-42 | 
Culturele en Kunstzinnige Vorming - ervaringen binnen een museum.
  | 
 | 
1998-01-01 | 
08 | 
4 | 
11-14 | 
Culturele en Kunstzinnige Vorming 1 'in de steigers'
  | 
 | 
1998-01-01 | 
08 | 
2 | 
54 | 
Culturele en Kunstzinnige Vorming is meer dan kunsteducatie alleen. Het unieke inter-disciplinaire karakter van de KIVO-projekten.
  | 
 | 
1996-01-01 | 
06 | 
? | 
22-27 | 
Culturele en kunstzinnige vorming, ja maar…
  | 
 | 
1995-01-01 | 
05 | 
? | 
28-30 | 
Culturele en Kunstzinnige vorming: probleem of uitdaging? Tijdschrift 'Theater & Educatie' wil stimuleren en enthousiasmeren.
  | 
 | 
1998-01-01 | 
08 | 
4 | 
29-34 | 
Culturele uitwisseling
  | 
 | 
2005-03-01 | 
15 | 
1 | 
25 | 
Daar ben jij toch langzamerhand te oud voor. Over jeugdboeken voor de tweede fase.
  | 
 | 
1995-01-01 | 
05 | 
? | 
79-84 | 
Daar zit ik nu op te wachten. Fictie binnen het vmbo.
  | 
 | 
2000-07-01 | 
10 | 
2 | 
9-13 | 
Dagboek van een KCV-docent
  | 
 | 
2000-04-01 | 
10 | 
1 | 
10-16 | 
Dagboek van een leesbeest van bijna twee
  | 
 | 
1996-01-01 | 
06 | 
? | 
16-17 | 
Dalende meesters en stimulerende moeders. De invloed van school en huis op het lezen op de lange termijn.
  | 
 | 
2003-04-01 | 
13 | 
1 | 
21-24 | 
Dappere worstelaars. Over middelbare scholieren en rouw.
  | 
 | 
2002-07-01 | 
12 | 
2 | 
11-13 | 
Dat komt er nou van… - veertig-plussers over de effecten van hun literatuur- en kunstonderwijs.
  | 
 | 
1999-01-01 | 
09 | 
1 | 
21-26 | 
De 'K' van Kunst, Kennis en Kapitaal - Pierre Bourdieu over geld en kunst
  | 
 | 
1999-01-01 | 
09 | 
3 | 
30-33 |