Ingekomen boeken
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
70-71 |
De herinneringen van een leraar Nederlands
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
59-60 |
Literatuur lezen is nou eenmaal moeilijk. Amerikaans onderzoek naar de rol van de docent (2)
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
46-51 |
Tsjip
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
1 |
Nieuwe eindexameneisen voor het literatuuronderwijs in de moderne vreemde talen
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
13-20 |
Over de komende jaargang
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
4 |
Redactioneel
|
|
1992-01-01 |
02 |
? |
3 |
Poëziecriticus Guus Middag: "Lees en herlees". Het ambacht van de dichter helder uitgelegd.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
27-32 |
Externe betrekkingen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
77-80 |
Who's afraid of literature in de basisvorming? Luxe broodje of broodnodige kost?
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
23-26 |
Van leesplezier naar literaire competentie
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
80-82 |
Poëzie als duisternis
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
29 |
Abonnementen, donaties
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
89 |
Conferentie 1994
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
77 |
Redactioneel
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
3 |
Tsjip
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
1 |
De Dauwtrapper en 24 andere dichtbundels. Poëzie in het Lexicon 1.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
16-26 |
Fictie in de basisvorming, een leerplan
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
7-66 |
Bij het omslag
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
4-5 |
Dichtklapper voor de poëzie in basisvorming. Bruikbaar werk van Jan Boland & Wil van der Veur
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
35-40 |
In Hellevoetsluis leest men poëzie in bundels
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
33-34 |
Het gelijk van de bobo's
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
60-63 |
In gesprek met Robert Proterough
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
28-31 |
Externe betrekkingen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
85-86 |
'Het schoolvak Nederlands': een embarras du choix.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
57-60 |
Een raamleerplan voor cursussen literair schrijven. Is schrijven dan te leren? En moet dat ook nog via een schools centralistisch plan?
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
73-76 |
The Poetry Symposium at Durham. Deel 2: Basisvorming op zijn Brits.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
46-55 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
61-66 |
Boekbesprekingen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
70-72 |
Over het volgende nummer
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
82 |
Een SPL-vlonder over een brede kloof
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
51-56 |
'Wij horen hier even goed thuis als zij!' Franstalige literatuur van de tweede generatie in Frankrijk wonende Algerijnen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
6-14 |
The Poetry Symposium at Durham. Deel 1: De Gastheren.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
6-13 |
Binnengekomen boeken
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
82 |
Redactioneel
|
|
1993-01-01 |
03 |
3 |
3 |
Literatuurdidactische omzwervingen in Vlaanderen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
32-38 |
BOVAG-garantie of miskoop van de week? Enige kanttekeningen bij 'Literatuur & Persoonlijke Ontwikkeling'.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
60-70 |
Boekbespreking van 'In een adem uit… Het geheim van het lezen.'
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
76 |
Redactioneel
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
4 |
Binnengekomen boeken
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
81 |
Is jeugdliteratuur volwaardige literatuur?
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
40-44 |
Over het komende nummer
|
|
1993-01-01 |
03 |
1 |
90 |
Ingekomen boeken
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
88-89 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
74-76 |
Het gelijk van de Belgen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
43-52 |
Het literatuuronderwijs volgens Robert Proterough
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
23-27 |
Rare jongens, die Romeinen!
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
61-69 |
"Littérature" is vrouwelijk
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
77 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
83 |
Tsjip
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
1 |
Errata
|
|
1993-01-01 |
03 |
3 |
78 |
Bij het omslag
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
4-5 |
Geloof
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
53 |
Cor Aarnoutse: "Show it, laat ze zien wat er gebeurt als je leest!"
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
15-22 |
Nog meer over de Middeleeuwen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
56-59 |
Redactioneel
|
|
1993-01-01 |
03 |
2 |
3 |
The Forms of Poetry: een beeldig boek. Poëzie in de literatuurles Engels.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
49-52 |
Literatuur voor kennis en inzicht. Enkele notities over literatuuronderwijs en basisvorming in Scandinavië.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
27-38 |
De Papieren Schoolmeester. Basisvorming, docent en methode.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
39-45 |
Basisvorming, Frans en literatuur: gaat dat samen?
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
14-22 |
Geraakt worden door een wereld die jou niet raken kan. Lezen en kunstzinnige vorming; een alfabet
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
64-70 |
Nelleke Noordvliets 'Het oog van de engel' in klas of leeskring
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
71-76 |
Over het volgende nummer
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
83 |
Een feestelijk gevoel
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
5-6 |
Tsjip
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
1 |
Redactioneel
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
3 |
Onder het stof vandaan: poésie! Over het lezen van Franse poëzie(bundels) in de literatuurles.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
24-28 |
Externe betrekkingen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
78-81 |
Externe betrekkingen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
67-75 |
Literatuur in de basisvorming volgens Bonset & Verbeek
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
6-13 |
'Ook een gedicht is maar een mens'. In gesprek met T. van Deel.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
6-15 |
Ervaringen met 'Tekstervaring' bij Catullus
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
41-48 |
Bij het omslag
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
4-5 |
Over een schatbewaarder. W.L.M.E. van Leeuwen nader beschouwd.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
71-73 |
Gents symposium 'Klassieken in de klas'
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
53-55 |
De harmonie bij Hella Haasse. Een collage voor de leeskring en klas.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
30-40 |
Van literair, maatschappelijk en persoonlijk belang. Vragen bij het lezen van literatuur voor de Lijst.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
45-50 |
Aan de redactie
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
87 |
Bij het omslag
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
4-5 |
Tsjip
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
1 |
Tournier, Flaubert, Sade. Herhaling: zin en zinloosheid.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
54-60 |
Michael Ondaatje in de klas
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
56-59 |
Over het resultaat van een uurtje stilzitten (en andere eindtermen voor literatuuronderwijs)
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
39-42 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
77 |
Over de komende jaargang
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
? |
"Hoe doof is een kwartel? / Wat? // Zei je wat?" Poëzie in het Lexicon 2.
|
|
1993-01-01 |
03 |
? |
15-23 |
Externe betrekkingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
80-83 |
Baak, Bronkhorst en Bibliobus. In gesprek met Mieke en Harrie van bus 7.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
22-26 |
Boekbesprekingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
93-96 |
Een boek voor wie van jeugdliteratuur moet weten. De moeilijke positie van een beoordelaar.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
111-116 |
Odysseus en de Sirenen in Zeeland
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
80-83 |
Een samenwerkingsmodel voor school en bibliotheek
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
27-31 |
Tsjip
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
1 |
'We willen ze een referentiekader geven'. Algemene Literatuur op het Lindenholt College.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
59-63 |
Als klein kind tussen twee culturen. Franstalige literatuur van de tweede generatie in Frankrijk wonende Algerijnen.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
52-58 |
Bij het omslag
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
5-6 |
Gedachten over gedichten
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
40-48 |
Intertaal
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
39 |
Boekbesprekingen. Roddy Doyles flitsende debuut
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
74-79 |
Externe betrekkingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
59-64 |