Leeswijzer
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
54 |
Tsjip
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
3 |
Leeswijzer
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
52-57 |
Een nieuw elan in het literatuuronderwijs Frans/Duits. Theorie en praktijk.
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
22-26 |
Tsjip
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
1 |
Snel (weg)wijs
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
30-33 |
Aangenaam kennis te maken: Crossing Border tien jaar jong
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
59-60 |
Voesel voor hoofd en hart
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
49-53 |
'Move your ass into your vocation'
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
44-48 |
GLO: the state of the art
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
39-42 |
Onpure literatuur
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
35-38 |
De Tweede-Faseleerling op de grens
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
18-21 |
'Boeken zijn contact'
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
13-17 |
Jeugdliteratuur van acht naar een
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
9-12 |
Marokkaanse meisjes en jeugdliteratuur in Nederland
|
|
2003-07-01 |
13 |
2 |
3-8 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
57-58 |
Omgaan met 'moeilijke' leerlingen. Een gesprek met lerarenopleider Maarten van der Burg.
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
42-45 |
Literatuur van kinderen tot bejaarden. De canon in de jeugdliteratuur.
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
25-28 |
Redactioneel
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
2 |
Dalende meesters en stimulerende moeders. De invloed van school en huis op het lezen op de lange termijn.
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
21-24 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
58-59 |
Een zoektocht naar jeugdliteratuur op het internet
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
46-50 |
Ierse canon
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
41 |
De scholierencanon op internet. Uittrekselsites en hun invloed op leesgedrag.
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
33-35 |
Een leven lang Lijsters? Boekenpakketten en de canon.
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
36-40 |
Leeswijzer
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
51-56 |
Over het leven na de dood
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
13-16 |
Over het belang van de canon. Een pleidooi voor literatuuronderwijs in de 'contact zone'.
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
8-12 |
Canonisering als literair handelen en onderzoeksobject
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
3-7 |
Tsjip
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
1 |
Agenda
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
59 |
De canon is voor luie docenten
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
17-20 |
De adolescentenroman in de Tweede Fase
|
|
2003-04-01 |
13 |
1 |
29-32 |
Verdiepingsopdracht literatuur
|
|
2003-01-01 |
13 |
? |
? |
'Het kan toch niet altijd en eeuwig Harry Potter zijn'. Een gesprek met Jacques Dohmen over smaak.
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
16-18 |
Smaak
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
35 |
Leessmaak in de maak. De smaak van lezen.
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
3-7 |
Agenda
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
43 |
Redactioneel
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
2 |
Smaak
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
34 |
Smaak
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
29 |
Smaak
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
24 |
Een distelvlinder en een vlaag van troost. Twee lange gedichten voor in het studiehuis.
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
30-33 |
Tsjip
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
1 |
Leeswijzer
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
39 |
'Niet kopen, zonde van het geld!' Verschillen in bekroning tussen kinder- en vakjury's.
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
25-28 |
Smaak
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
8 |
Weg met de valkuilen en drempels. Begeleiding van smaakontwikkeling.
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
9-14 |
Smaak
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
19 |
Tim Krabbé over smaakontwikkeling. De verfilming van 'De paardentekenaar' nader bekeken.
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
20-23 |
'Het leven is moeilijk, maar niet zwart/wit'. Een gesprek met Philip Pullman.
|
|
2002-12-01 |
12 |
4 |
36-38 |
CKV in kaarslicht of het Echternachprincipe
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
31 |
Lezen op je eigen niveau. De overgang van jeugd- naar volwassenenliteratuur.
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
36 |
CKV in het vmbo, een tussenstand. Een beschrijving uit de praktijk.
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
3-6 |
Redactioneel
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
2 |
Boijmans en de buren. CKV en vmbo in Rotterdam.
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
7-10 |
'Jeugdromans mag je niet lezen'. Over adolescentenromans voor jongeren in het literatuuronderwijs.
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
32-35 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
49-50 |
Wat moeten we met wereldliteratuur? Wereldliteratuur en CKV-1.
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
11-14 |
Leeswijzer
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
44-48 |
Ervaringsgericht onderwijs bij CKV-1. Resultaten uit het CKV-volgonderzoek.
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
18-22 |
Kinderen houden van lezen! Fictieonderwijs onder de loep.
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
41 |
Agenda
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
50-51 |
Connie, Marie, Kit, Ara, Sartre, Foucault, God en ik. Een profielwerkstuk.
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
15-17 |
Theater als film, film als theater. Een lesvoorbeeld.
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
23-30 |
Tsjip
|
|
2002-10-01 |
12 |
3 |
1 |
Blikken op bloot, God en dood. Het werk van Willem Jan Otten in klas of leeskring.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
18-23 |
Leeswijzer
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
34-37 |
'Je moet erover kunnen praten'. Het verhaal als aanleiding voor rouwverwerking.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
8-10 |
Dappere worstelaars. Over middelbare scholieren en rouw.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
11-13 |
Van canon tot consument. Voorkeuren en keuzes van leerlingen als doelstellingen van het literatuuronderwijs.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
25-30 |
Tsjip
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
1 |
Aangenaam kennis te maken
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
38 |
Dode of levende poëzie? Achterberg in het studiehuis.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
3-7 |
'If music be the food of love, play on'
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
24 |
Agenda
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
39 |
'Readers make readers, not-readers make not-readers'. Interview met Aidan Chambers.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
31-33 |
Redactioneel
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
2 |
'Doodgaan zou heel fijn zijn, als je het heel vaak kon doen'. Leven en dood als multidisciplinair thema.
|
|
2002-07-01 |
12 |
2 |
14-17 |
Het baren van boeken. Ted van Lieshout over Tedboeken.
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
9-11 |
Leeswijzer
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
40-45 |
Mannen en vrouwen: liehiefde!?! Het werk van Renate Dorrestein in klas of leeskring.
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
3-8 |
Acteren is net als schrijven: heel goed liegen. MUZtheater laat alledaagsheid ontsporen.
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
17-19 |
De canon voorbij. Nieuwe kansen voor de historische literatuur.
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
24-29 |
Roep om verscherping. Eindtermen voor CKV-1 zijn breed te interpreteren.
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
35 |
Liefde voor (jongeren)cultuur
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
15-16 |
Het vijftiende HSN-congres. Ideeën voor literatuuronderwijs in de Tweede Fase.
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
20-23 |
Tsjip
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
1 |
Na schooltijd
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
46 |
Agenda
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
47 |
Regeren is vooruitzien. Bazar in de Provincie Zeeland.
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
30-34 |
Hoe een leerling te schaken. Een suggestie voor het gebruiken van film als leesbevordering.
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
12-14 |
Redactioneel
|
|
2002-04-01 |
12 |
1 |
2 |
Manau gaat bovengronds. Rap rond de megalieten, funk in Parijs.
|
|
2001-12-01 |
11 |
4 |
3-7 |
Heksen en heksenvervolging. Een profielwerkstuk.
|
|
2001-12-01 |
11 |
4 |
16-18 |
Een wisselvallige God. Het geloof en het begrip.
|
|
2001-12-01 |
11 |
4 |
8-12 |
Literatuuronderwijs tussen wetenschap en de werkelijkheid van alledag. Over Kloven Over-Bruggen.
|
|
2001-12-01 |
11 |
4 |
25-30 |
Cross-over! De rol van de uitgeverij in leesbevordering bij adolescenten.
|
|
2001-12-01 |
11 |
4 |
31-36 |
Migrantenliteratuur op school. SPL-salon over werken met (jeugd)literaire werken van allochtone schrijvers in de klas.
|
|
2001-12-01 |
11 |
4 |
21-24 |
Leeswijzer
|
|
2001-12-01 |
11 |
4 |
37-40 |