Van bestuur en werkgroepen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
73 |
Een opzoekles voor gebruik in de bibliotheek. Een handleiding voor leerlingen (en hun leraren).
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
32-38 |
Een voor het literatuuronderwijs fatale ontwikkeling. De nota Profiel van de Tweede fase.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
4-8 |
'De Tweeling' van Tessa de Loo in klas of leeskring
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
16-24 |
In gesprek met Michael Ende
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
59-65 |
Wat niet-lezers willen lezen. In memoriam Evert Hartman.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
43-45 |
Actuele oudheid: vertalingen op een rij
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
132-134 |
Met Sam, Lisa en Raph op weg door het leven. Möring's 'Het grote verlangen' in klas of leeskring.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
37-42 |
Ingezonden. Leo Lentz en het leerplan fictie.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
128 |
Over een platypus, een koala en alitjinya 'down under'. Verhalen van en over de Aboriginals in Australië.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
19-27 |
Laten zien dat de wereld groter is dan je denkt!
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
17-21 |
Redactioneel
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
3-4 |
Sirene: lonken of verlokken naar goede literatuur? In gesprek met Enny Snoeren.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
11-16 |
Een daad van eenvoudige rechtvaardigheid uit eigenbelang. Over intercultureel literatuuronderwijs in het v.o. (1)
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
86-92 |
Een handboek voor in de handtas
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
70-72 |
Literatuur van de straat
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
36 |
Gedachten over gedichten 2
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
28-35 |
Externe betrekkingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
135-140 |
Schermen met geletterdheid
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
7-15 |
Klassieke muzen op de Parnassus van de bovenbouw
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
117-118 |
Leo in het land der dwergen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
119-127 |
Aandacht voor het begin van de roman
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
25-41 |
Slechte tijden voor het literatuuronderwijs. Het leerplan fictie stelt teleur.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
4-13 |
Lezen als Boris…
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
42-43 |
Van Bestuur en Werkgroepen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
54-55 |
Externe betrekkingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
80-83 |
Niets is wat het lijkt, niets blijft wat het is. Ovidius' Metamorphosen opnieuw onder het mes.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
64-70 |
Bij het omslag
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
9-10 |
'Goed bijhouden en niet te druk over maken, want het valt best wel mee.' Werken met een leesdossier bij Frans.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
46-53 |
Boekbesprekingen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
56-58 |
Redactioneel
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
3 |
Lezen in Hellevoetsluis en erover praten
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
84-85 |
Paddy Clarke ha ha ha. Bookerprijswinnaar Roddy Doyle in de klas.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
49-51 |
Homerus, Hartman en de Held. Het verhaal van de cycloop in de lessen Nederlands en moderne vreemde talen.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
71-79 |
Van bestuur en werkgroepen
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
129-131 |
KIVO-project 'Met angst en beven', een leesbevorderingsproject voor vbo/mavo.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
106-110 |
Tsjip
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
1 |
Ex Flandria Lux
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
66-69 |
Over het volgende nummer
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
84 |
Honderd pagina's is nooit genoeg. Een bundel voorleesteksten voor de onderbouw.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
14-18 |
Tussen droom en daad. Een vakoverstijgende organisatie van het literatuuronderwijs in de bovenbouw havo/vwo.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
44-58 |
Redactioneel
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
3 |
'Je mag Indiër zijn of Italiaan, maar geen Aboriginal'. Moderna Aboriginal literatuur voor de jeugd.
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
97-105 |
Tsjip
|
|
1994-01-01 |
04 |
? |
1 |
Multatuli en "Oost-Indië"
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
21-25 |
Externe betrekkingen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
97-100 |
Natte dromen uit de oudheid. Seksualiteit in Artemidoros' Oneirokritika.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
16-21 |
G.L. Durlachter, een auteur die verstaan wil worden
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
59-65 |
De opvatting van Bleich en Holland voor het vaderland vertaald. Bespreking van de dissertatie van Joop Dirksen.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
59-67 |
Begrip voor het onbegrijpelijke. Afkeurenswaardig gedrag in oorlog- en vredestijd als onderwerp van de literatuurles.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
69-72 |
'Jongens, zijn jullie aan het oefenen?' 'Nee, het is oorlog' (Armando). Over een leesgeschiedenis van de Tweede Wereldoorlog.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
5-14 |
Herinneringen aan de eerste erotische leeservaring
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
10-15 |
De literaire verwerking van het Derde Rijk in de DDR
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
26-39 |
Het nut van het lelijke
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
73 |
Over beleving en werkelijkheid: het verloren paradijs
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
26-30 |
Externe betrekkingen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
94-97 |
Literaire vorming in de centra. Een overzicht van het buitenschoolse cursusaanbod literaire vorming in centra voor kunstzinnige vorming, 1994-1995.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
68-76 |
Tsjip
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
1 |
Een persoonlijke wereldgeschiedenis. 'Ik denk zoveel aan jullie' van Hedda Kalshoven-Brester.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
21-25 |
Vakliteratuur uit de Verenigde Staten. Review van didactische literatuur 2.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
93-95 |
Een kwessie van keuse
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
39-44 |
Redactioneel
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
3-4 |
Het verloren paradijs in de spiegel. Enige bronnen nader bekeken.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
31-34 |
Indië of het verdriet van Moeder Dao
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
40 |
Daar ben jij toch langzamerhand te oud voor. Over jeugdboeken voor de tweede fase.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
79-84 |
Dresdens huiver voor de esthetiek van het verhaal over vervolging en vernietiging
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
62-68 |
Een behoedzaam en integer aarzelen. Het einde van drie projecten voor leesbevordering.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
83-85 |
De ondeugende liedjes van de Verenigde Oostindische Compagnie. Bloemlezen uit een bloemlezing.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
33-38 |
Tony, de dekhengst (of drie proeven van de Franse liefde)
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
50-53 |
Redactioneel
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
3 |
Connie Palmens roman De Vriendschap in klas of leeskring
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
45-56 |
Tsjip
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
1 |
Het Zuidamerikaanse verhaal in de les
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
59-66 |
Het ontwikkelen van een vak in een groep. Ervaringen bij de bestudering van teksten.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
15-17 |
De ontroering vertaald. Een affectieve benadering van poëzie-onderwijs naar aanleiding van een gedicht van W.H. Auden.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
87-92 |
Mijn schilt ende betrouwen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
40-41 |
Het vraagstuk van het personage. III Met wie heeft de lezer te doen?
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
77-87 |
Redactioneel
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
3-4 |
Kenschetsing van het begin van romans
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
72-82 |
Anton
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
54 |
Schrijfonderwijs in de Verenigde Staten. Review van didactische literatuur 1.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
90-92 |
Het koloniale verleden van Frankrijk?
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
53-58 |
Serenade, een geamputeerde roman
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
89 |
Externe betrekkingen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
96 |
Redactioneel
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
3-4 |
Bij het omslag. Tjalie Robinsons taal- en tekenkunst.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
5-6 |
Het begin van 'het eigenlijke verhaal'. II Wanneer?
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
78-86 |
Nooit meer naar het verloren paradijs. In gesprek met P.C. Hooftprijswinnaar A. Alberts.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
7-20 |
Twee teksten over Shoah.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
18-20 |
Tour of Duty. In tv-drama sneuvelt alleen aankomend talent.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
77-78 |
'Foei, wat is dat onzedelijk!' 'Onzedelijke boeken' tegen het licht gehouden.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
64-71 |
Lezen tegen de keer. Homo- en lesbische erotiek in de literatuurles.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
22-30 |
Als een spin in het web. Bibliotheek en school in de Tweede Fase.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
57-61 |
Wat betekent de Tweede Fase voor literatuur bij Nederlands?
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
10-14 |
De Tweede Fase voor literatuur bij de moderne vreemde talen
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
5-9 |
Liedjes uit de tijd van de Compagnie
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
50-52 |
The show is over. In gesprek met Frits Roelofs.
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
24-27 |
Shoah, meesterwerk van het eeuwige heden
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
15-17 |
Wat moeten we aan met zulke belegen 'bevrijdingspoëzie'?
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
73-76 |
Het eerste studiehuis van Nederland
|
|
1995-01-01 |
05 |
? |
18-23 |