Agenda
|
|
2001-12-01 |
11 |
4 |
41 |
Vrouwen en magie in een jeugdroman. Celia Rees' Heksendochter besproken.
|
|
2001-12-01 |
11 |
4 |
13 |
Tsjip
|
|
2001-12-01 |
11 |
4 |
1 |
Kunst: waarheid of dromen?
|
|
2001-12-01 |
11 |
4 |
19 |
Na schooltijd
|
|
2001-10-01 |
11 |
3 |
39-40 |
Uitglijden en vasthaken in hedendaagse multiculturele jeugdliteratuur
|
|
2001-10-01 |
11 |
3 |
3-7 |
Gevormd door ervaringen. De relatie tussen de leesattitude van tieners en hun betrokkenheid met de bibliotheek.
|
|
2001-10-01 |
11 |
3 |
20-26 |
Meer kleur in de lessen literatuur?
|
|
2001-10-01 |
11 |
3 |
8-12 |
Tsjip
|
|
2001-10-01 |
11 |
3 |
1 |
'Heel gelukkig zijn we hier nog niet geworden, maar het kan erger'. Een gesprek met Bart Moeyaert.
|
|
2001-10-01 |
11 |
3 |
28-32 |
'Omdat ik ongeveer weet in mijn achterhoofd hoe dat leventje was'. Turkse leerlingen denken hardop bij een Turks verhaal.
|
|
2001-10-01 |
11 |
3 |
13-19 |
Redactioneel
|
|
2001-10-01 |
11 |
3 |
2 |
Agenda
|
|
2001-10-01 |
11 |
3 |
41-42 |
Leeswijzer
|
|
2001-10-01 |
11 |
3 |
33-38 |
Mythologie
|
|
2001-10-01 |
11 |
3 |
27 |
Leeswijzer
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
56-58 |
Het beoordelen van literaire vaardigheden
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
33-35 |
Het leesdossier
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
3-6 |
Agenda
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
60 |
Redactioneel
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
2 |
De ideale leerling
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
40 |
Recht doen aan verschillen. Op zoek naar een praktijktheorie voor het leesdossier.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
24-27 |
Redactioneel
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
4 |
Lezen met het vaderland in je achterhoofd. Een onderzoek naar invloed van culturele achtergrond op verwerking van poëzie bij allochtone jongeren.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
45-51 |
Kent u uw minderheden? Hoe te reageren op werken van Marokkaans-Nederlandse auteurs.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
41 |
Dossiervorming als noodzaak. Het leesdossier in de praktijk.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
11-17 |
Het schoolexamen literatuur
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
36-39 |
Het leesdossier als spil van het geïntegreerd literatuuronderwijs
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
28-32 |
Geniet eens van een gedicht. Een literatuurproject op het vmbo.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
52-53 |
Het fictiedossier in het vmbo. Een proeve.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
18-23 |
Tsjip
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
1 |
Na schooltijd
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
59 |
ICT en literatuuronderwijs
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
7-10 |
Werk in uitvoering. Tussenstand Bazar - lezen met plezier op het vmbo.
|
|
2001-07-01 |
11 |
2 |
54-55 |
De eenzaamheid van Latijns-Amerika
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
25-27 |
Multiculturele auteurs: de waan van de dag of een serieuze ontwikkeling.
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
15-18 |
Net als ik. Interculturele jeugdliteratuur - wat kunnen pabo's doen?
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
40-42 |
Na schooltijd
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
50 |
Tsjip
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
1 |
'Ik wist niet dat het Nederlands de moedertaal is van Suriname!' Surinaamse jeugdliteratuur in intercultureel perspectief.
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
37-39 |
Het verhaal achter een verhalenvertelster. Gesprek met Titia Tarenskeen.
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
28-32 |
Wereldliteratuur als intercultureel discours
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
19-24 |
Literatuur als spiegel van de geschiedenis. Een gesprek met twee Koerdische leerlingen.
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
3-6 |
Kader Abdolahs Spijkerschrift in klas en leerkring
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
7-10 |
Redactioneel
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
2 |
Agenda
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
51 |
Algerije als land van herkomst. Schrijvers in de verdrukking.
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
11-14 |
Thuis in drie culturen. Interview met Sonni Pantschevski.
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
43-46 |
'Voelen dat je schrijver bent'. Interview met schrijfster Marion Bloem.
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
33-36 |
Leeswijzer
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
48-49 |
Debating
|
|
2001-04-01 |
11 |
1 |
47 |
Pop, podia en poëzie binnen Bazar
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
30-32 |
Wat is er aan de hand met een krentenbol met kaas, als oma vertelt en bij De Beddengigant?
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
35-38 |
Van 'Ik ben lekker stout' tot 'Je hebt iemand nodig'. Een receptie-esthetisch onderzoek naar poëzievoorkeuren van kinderen.
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
12-17 |
Redactioneel
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
2 |
Po(p)ezie
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
18-21 |
'Violen, mevrouw, net als bij Candle-light!'
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
7-11 |
Het Vijftonen-gevoel. Voorbereidingen voor het Nijmeegse voordrachtfestival.
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
22-25 |
Tsjip
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
1 |
'Woorden rollen uit mijn mond vliegen in de wolken rond'. Ruim tien jaar Stichting Kinderen en Poëzie.
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
3-6 |
Toneel op school. Een gewoonte of een gekkenhuis?
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
26-29 |
Leeswijzer
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
43-44 |
Na schooltijd
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
45-47 |
Werkelijkheid
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
33-34 |
Agenda
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
48 |
Een verhaal 'vertekend'
|
|
2000-12-01 |
10 |
4 |
39-42 |
Redactioneel
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
2 |
Tsjip, jaargang 5 en 6
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
15 |
Kunst binnen handbereik
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
25 |
Na schooltijd
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
53-55 |
Tsjip, jaargang 9 en 10
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
24 |
Leeswijzer
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
52 |
Het culturele klimaat na de Mexicaanse Revolutie. Diego Riviera, Frida Kahlo en Tina Modotti.
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
37-44 |
Teruggefloten door de Tweede Fase
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
11-14 |
Tsjip, jaargang 3 en 4
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
10 |
Is er nog hoop voor de zeventiende eeuw?
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
45-47 |
'Leerlingen kunnen best wel veel…'
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
20-23 |
Tsjip, jaargang 7 en 8
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
19 |
Een inspirerend vak
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
16-18 |
Agenda
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
55 |
Tsjip, jaargang 1 en 2
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
3 |
Brief aan de voorzitter bij zijn afscheid
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
26-30 |
Van Apollo tot 'weemoed'. Klassiek literatuuronderwijs in de literatuur.
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
31-36 |
Tsjip
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
1 |
De eerste jaren van de SPL en Tsjip
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
4-9 |
Wraak en De duivel
|
|
2000-10-01 |
10 |
3 |
48-51 |
De leeskring. Ervaringen bij een speciale vorm van literatuuronderwijs.
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
41-45 |
Tsjip
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
1 |
Agenda
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
63 |
Literair mechaniek
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
57-58 |
Het schoolvak Nederlands onderzocht
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
54 |
Literatuuronderwijs in het vmbo
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
25-28 |
Het leesbevorderingsproject Bazar voor het vmbo
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
21-24 |
'Haal een schrijver in de klas, ook in het vmbo!' Een interview met Wim Daniëls.
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
33-36 |
'Het grote verschil is de manier van schrijven'. Een onderzoekje naar leesvoorkeuren van leerlingen.
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
29-32 |
Na schooltijd
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
62 |
Hendriks
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
40 |
'De kleine blonde dood' in het fictiedossier. Film in een vmbo-klas.
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
37-39 |
Daar zit ik nu op te wachten. Fictie binnen het vmbo.
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
9-13 |
Leeswijzer
|
|
2000-07-01 |
10 |
2 |
59-61 |