Contouren van een didactiek van de mondelinge vaardigheden
|
|
1998-05-01 |
27 |
5 |
3-22 |
Tussendoor
|
|
1998-05-01 |
27 |
5 |
2 |
Vooraf
|
|
1998-05-01 |
27 |
5 |
1-2 |
Tussendoor
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
85 |
Ingeblikt
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
82-85 |
Tussendoor
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
81 |
Tussendoor
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
80 |
De onttovering van het verleden. Consciences 'Leeuw van Vlaanderen', maar zonder klauwen…
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
66-79 |
Tussendoor
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
65 |
De Engelse landschapsdroom. Vakoverschrijdend literatuuronderwijs en milieu-educatie.
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
59-64 |
Houd altijd Ithaka in gedachten. Over de grenzen van de Odyssee.
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
47-58 |
Pleidooi voor een leerlinggericht curriculum voor literair lezen
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
39-46 |
De toekomst van het literatuur- (en kunst)onderwijs in Nederland
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
26-38 |
Literaire competentie: de mazen van het net
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
16-25 |
'Culturele studies' in het taalonderwijs. Cultuur en taal in een netwerk.
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
4-15 |
Vooraf
|
|
1998-03-01 |
27 |
4 |
1-3 |
Tussendoor
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
52 |
Ingeblikt
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
48-51 |
Tussendoor
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
47 |
Ingeboekt. Leerproblemen in het middelbaar onderwijs.
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
45-46 |
Tussendoor
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
44 |
Tussendoor
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
44 |
Nascholing. Talen geen prioriteit.
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
42-43 |
Tussendoor
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
41 |
Het geven van duidelijke instructies bij taken. Waar moet ik gaan zitten? Wat moet ik doen?
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
33-41 |
Tussendoor
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
32 |
De moderne massamedia in de klas
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
18-31 |
In memorian. Prof. Dr. Johan Heene. 1.2.1940 - 8.11.1997.
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
16-17 |
Toneel is een illusie
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
11-15 |
Een vijf schieten
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
3-10 |
Vooraf
|
|
1998-01-01 |
27 |
3 |
1-2 |
Ingeblikt
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
64-65 |
Ingeboekt. Hartenboeken.
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
62-63 |
Ingeboekt. Taalboek Nederlands.
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
60-61 |
Ingeboekt. Wat vraag je me nu?
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
57-59 |
Ingeboekt. Taal in de klas.
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
54-56 |
Tussendoor
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
53 |
Geen dode letter… Een inhoudelijke invulling van de non-discriminatie-overeenkomst.
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
51-53 |
Spiekerskorner
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
46-50 |
Muziek in de lessen Nederlands?
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
36-45 |
Tussendoor
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
35 |
Het wonder van de taal. Taalbeschouwing in de lagere school.
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
18-34 |
Tussendoor
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
17 |
Heeft een goede lezer ook maar een half woord nodig? Van leesonderzoek naar leesonderwijs.
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
3-17 |
Vooraf
|
|
1997-11-01 |
27 |
2 |
1-2 |
Tussendoor
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
86 |
Ingeblikt
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
83-86 |
Tussendoor
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
82 |
Ingeboekt. Schrijfvaardigheid Nederlands.
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
80-81 |
Tussendoor
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
79 |
De Doorlichting Doorgelicht
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
76-78 |
Tussendoor
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
75 |
Tussendoor
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
72 |
Maar hoe doe je dat nou??? Een voorbeeld (of twee) van geïntegreerde lessen Nederlands voor de eerste en tweede graad so.
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
63-72 |
Tussendoor
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
62 |
Geïntegreerd werken: een eerste stap!
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
51-61 |
Tussendoor
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
49 |
Interactief luisteren in de lagere school
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
31-49 |
Tussendoor
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
30 |
Werkplan voor schrijfvaardigheid: een aanzet
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
14-30 |
Tussendoor
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
13 |
Basisvaardigheden, deelvaardigheden en totaalvaardigheden. Of de metacognitieve benadering van het onderwijs Nederlandse taal.
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
3-12 |
Vooraf
|
|
1997-09-01 |
27 |
1 |
1-2 |
Jaarregister 26e jaargang (1996/1997)
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
75-81 |
In memoriam. Chris Cuyves.
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
74 |
Ingeblikt
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
71-73 |
Ingeboekt. Leesbevordering.
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
69-70 |
Ingeboekt. Grammatica goed geregeld.
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
60-68 |
Tussendoor
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
59 |
De ultieme waarheid over leerkrachtvaardigheden…
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
56-59 |
Communicatief onderwijs Nederlands. Een eeuwigdurende betrachting.
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
51-55 |
Tussendoor
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
50 |
Over de drempel van poëzieboeken
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
39-49 |
Tussendoor
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
38 |
Met vereende (leer)krachten. Decentrale opvang van anderstalige nieuwkomers in het secundair onderwijs.
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
22-37 |
Woorden leren in het onderwijs. Hoofdpunten en handreikingen.
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
3-21 |
Vooraf
|
|
1997-05-01 |
26 |
5 |
1-2 |
Ingeblikt
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
68-69 |
Drama-organisaties op de planken
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
62-67 |
Een schoolpublieksdienst in het Koninklijk Jeugdtheater
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
59-61 |
Theater voor scholen. Of hoe het veld naar de zaaier kijkt.
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
55-58 |
Op toneelbezoek met leerlingen van het secundair onderwijs. Een voorbeeld van aanpak - met kritische bedenkingen.
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
51-54 |
Bijlage: Inleiding 1984
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
50 |
Tussendoor
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
49 |
Van boek naar doek. Een filmproject met twee klassen uit het zesde jaar ASO.
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
45-49 |
De videocamera als motor voor dramatische expressie
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
42-44 |
Tussendoor
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
41 |
Het vak Expressie in het eerste leerjaar B. Een mogelijke benadering.
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
39-41 |
Theater, een feest
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
35-38 |
Een min, wat is dat voor een beest? Lesmappen bij schoolvoorstellingen voor de lagere school.
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
22-34 |
Wat spelen we vandaag? Sneeuwwitje of Bert en Ernie? Een startersplan om in de kleuterklas zelf met theater bezig te zijn.
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
15-20 |
Drama in het onderwijs
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
3-14 |
Vooraf
|
|
1997-03-01 |
26 |
4 |
1-2 |
Tussendoor
|
|
1997-01-01 |
26 |
3 |
72 |
Ingeblikt
|
|
1997-01-01 |
26 |
3 |
70-71 |
Tussendoor
|
|
1997-01-01 |
26 |
3 |
67 |
Nederlands aan anderstaligen en Nederlands moedertaal: een verantwoord onderscheid?
|
|
1997-01-01 |
26 |
3 |
59-65 |
Tussendoor
|
|
1997-01-01 |
26 |
3 |
58 |
Boeken binnen zonder bellen. Kinderen leren om boekendrempels te overwinnen.
|
|
1997-01-01 |
26 |
3 |
46-57 |
Tussendoor
|
|
1997-01-01 |
26 |
3 |
45 |