Vindplaatsen
Registreer
Inloggen
Taalunie publicatieserver
Vonk
Publicaties
Top 10
Publicaties
<<
2379 resultaten, getoond worden 301-400
>>
Titel van het werkstuk
Auteur(s)
Publicatiedatum
Niveau en doelgroep
Schoolvak of profiel
Pagina's
Nu moeten we wel
-
Jan T'Sas
2006-12-01
36
2
3-7
Tussendoor
2006-10-01
36
1
49
Ingeblikt
-
Veerle Geudens
-
Rita Rymenans
2006-10-01
36
1
47-49
Tussendoor
2006-10-01
36
1
46
Interkl@s
-
Jan T'Sas
2006-10-01
36
1
29-30
Vooraf
-
Rita Rymenans
2006-10-01
36
1
1-2
Tekstervaring en tekstanalyse: aparte werelden of toch een?
-
Rudi Wuyts
2006-10-01
36
1
21-28
To peer or not to peer?
-
Els Lepage
-
Liesbeth Melis
2006-10-01
36
1
39-45
Wie schrijft hier de les voor? Over leerlingenparticipatie en taalvaardigheid
-
Tineke Padmos
2006-10-01
36
1
3-20
Open boekjes: werken met schrijfdossiers
-
Frank Verbeeck
2006-10-01
36
1
31-37
Jaarregister 35e jaargang (2005/2006)
2006-07-01
35
5
55-60
Ingeblikt
-
Rita Rymenans
-
Veerle Geudens
2006-07-01
35
5
51-54
Vooraf
-
Rita Rymenans
2006-07-01
35
5
1-2
Interkl@s. www.margoo.be
-
Ann De Schryver
-
Jes Leysen
2006-07-01
35
5
45-50
Lesideeën rond kinderboeken
-
Marc Stevens
2006-07-01
35
5
27-32
Samen over de meet. De TIST als startschot voor een taalvaardigheidstraject
-
An Lombaerts
-
Nora Bogaert
2006-07-01
35
5
33-44
Op zoek naar een plaats in de hoofse maatschappij. De onbetreden paden van de Roman van Limborch
-
Jef Janssens
2006-07-01
35
5
15-26
Leren, schrijven en schrijfstrategieën
-
Marleen Kieft
-
Gert Rijlaarsdam
2006-07-01
35
5
3-14
Ingeblikt
-
Rita Rymenans
-
Veerle Geudens
2006-04-01
35
4
55-59
Ingeboekt. Riedel en ritme.
-
Helga Van Loo
-
Annemie Decavele
2006-04-01
35
4
51-54
Spiekerskorner. Poëtische smaakmakers.
-
Kristien De Meyer
-
Marieke Van den Berge
2006-04-01
35
4
23-25
Ingeboekt. Taal verwerven op school.
-
Ann Neetens
2006-04-01
35
4
21-22
Ingeboekt. Drama in de lagere school.
-
Pieter Borremans
2006-04-01
35
4
19-22
Vooraf
-
Rita Rymenans
2006-04-01
35
4
1-2
Spelling 2005: implicaties voor het onderwijs?
-
Rita Rymenans
2006-04-01
35
4
32-35
Leerlingen aan de praat krijgen: waarom en hoe? Over het interactiegedrag van onderwijsgevenden
-
Resi Damhuis
-
Akke de Blauw
2006-04-01
35
4
3-17
Horen, zien en leren debatteren: een praktijkvoorbeeld
-
Inge Piena
2006-04-01
35
4
26-31
Schrijven is een toestand
-
Bert Kouwenberg
2006-04-01
35
4
36-50
Ingeblikt
-
Rita Rymenans
-
Veerle Geudens
2006-02-01
35
3
60-63
Ingeboekt. Zo gezegd.
-
Ann De Schryver
-
Jes Leysen
-
Diane Bzdenga
2006-02-01
35
3
55-59
Ingeboekt. Tussen taal en wereld.
-
Jes Leysen
-
Ann De Schryver
2006-02-01
35
3
51-54
Tussendoor
2006-02-01
35
3
34
Interkl@s
-
Jan T'Sas
2006-02-01
35
3
31-34
Vooraf
-
Rita Rymenans
2006-02-01
35
3
1-2
Waarvoor leren we leerlingen lezen in 2006?
-
Ides Callebaut
2006-02-01
35
3
47-50
Horizontaal en verticaal, een interactieve taalzaakvakles heeft het allemaal
-
Tjalling Brouwer
2006-02-01
35
3
35-46
Beter (leren) spellen na 2005?
-
Frans Daems
2006-02-01
35
3
17-30
Leren verhalen interpreteren door vragen stellen
-
Tanja Janssen
-
Martine Braaksma
-
Michel Couzijn
2006-02-01
35
3
3-16
Vooraf
-
Rita Rymenans
2005-12-01
35
2
1-2
Taalgericht vakonderwijs: waarom en hoe?
-
Rita Rymenans
2005-12-01
35
2
81-85
Taalbeleid in 2005 – Uitleiding
-
Frans Daems
2005-12-01
35
2
75-79
'Ik volg Russisch bij Tatiana Gapinska.' Native speakers in het Vlaamse talenonderwijs
-
Veerle Frateur
2005-12-01
35
2
69-74
'Ze kunnen geen Nederlands, mijnheer…' Van onthaalschool voor nieuwkomers naar vervolgschool: een taalbeleid vanuit diversiteit
-
Ria Flament
2005-12-01
35
2
59-68
Spiekerskorner. Leesstrategieën in zaakvakken.
-
Ann Vandemaele
2005-12-01
35
2
41-58
Wetenschappelijke geletterdheid. Een uitnodiging tot samenwerking tussen de taal- en de vakleerkracht
-
Tineke Padmos
2005-12-01
35
2
27-40
Taalbeleid in de praktijk
-
Luc Wyns
2005-12-01
35
2
15-26
Samenwerkend leren en samenlerend werken. Leerkrachten professionaliseren elkaar op het vlak van taalbeleid
-
Kris Van den Branden
2005-12-01
35
2
3-14
Ingeblikt
-
Rita Rymenans
-
Veerle Geudens
2005-10-01
35
1
65-71
Interkl@s
-
Jan T'Sas
2005-10-01
35
1
63-64
Vooraf
-
Rita Rymenans
2005-10-01
35
1
1-2
De Wereldklas
2005-10-01
35
1
59-62
Taalbeleid in de 1B-klas
-
Veerle Boyens
-
Luc Wyns
2005-10-01
35
1
47-57
Elke leraar is leraar Nederlands… De rol van taal bij onderwijs en leren
-
Rita Rymenans
-
Koen Van Gorp
-
Harry Paus
2005-10-01
35
1
17-24
Observatie en evaluatie van taalvaardigheid bij jonge kinderen
-
Kristien Coussement
2005-10-01
35
1
25-41
Wie is er bang van meertaligheid?
-
Koen Van Gorp
2005-10-01
35
1
43-45
De Babylonische spraakverwarring voorbij. Een visie op een integraal (taal)beleid
-
Luc Wyns
2005-10-01
35
1
3-16
Jaarregister 34e jaargang (2004/2005)
2005-07-01
34
5
66-70
Ingeblikt
-
Rita Rymenans
-
Veerle Geudens
2005-07-01
34
5
59-65
Tussendoor
2005-07-01
34
5
58
Ingeboekt. Taal, een zaak van alle vakken.
-
Bob De Pooter
2005-07-01
34
5
57-58
Tussendoor
2005-07-01
34
5
45
Interkl@s
-
Jan T'Sas
2005-07-01
34
5
42-45
Tussendoor
2005-07-01
34
5
29
Achterklap/s
-
Renilde Janssens
2005-07-01
34
5
29
Vooraf
-
Rita Rymenans
2005-07-01
34
5
1-2
Contractwerk Nederlands in BVL
-
Friedel Herbosch
-
Luc Wyns
2005-07-01
34
5
46-56
'Blijkbaar kun je mensen heel erg motiveren' - Over mysteries bij Nederlands
-
Hanneke Houkes
-
Piet-Hein van de Ven
2005-07-01
34
5
30-41
Hoe leren beginners informatieve teksten schrijven? Op zoek naar een scenario voor didactische ondersteuning in de klas
-
Lieve Vanmaele
2005-07-01
34
5
3-28
Ingeblikt
-
Rita Rymenans
-
Veerle Geudens
2005-04-01
34
4
54-58
Ingeboekt. Anders nog iets?
-
Ann De Schryver
-
Jes Leysen
2005-04-01
34
4
51-53
Interkl@s
-
Jan T'Sas
2005-04-01
34
4
37-38
Tussendoor
2005-04-01
34
4
36
De afkalving van het Nederlands taalgebied
-
Rabin Gangadin
2005-04-01
34
4
18-22
Vooraf
-
Rita Rymenans
2005-04-01
34
4
1-2
Over woorden, posters en taalbeleid
-
Hilde Leon
2005-04-01
34
4
39-50
De bokkensprongen van de taal: over woordenschat in het Nederlands
-
José Vandekerckhove
2005-04-01
34
4
23-36
Intercultureel onderwijs en coöperatief leren. Waar paden elkaar kruisen en samen verder lopen
-
Erik D'haveloose
2005-04-01
34
4
3-17
Ingeblikt
-
Rita Rymenans
-
Veerle Geudens
2005-02-01
34
3
48-52
Interkl@s
-
Jan T'Sas
2005-02-01
34
3
41-42
Tussendoor
2005-02-01
34
3
33
Heel stil
-
Gio De Weerd
2005-02-01
34
3
32
Leve(n)de Letteren! Leerlingen in het Letterenhuis.
-
Tom Venstermans
2005-02-01
34
3
15
Tussendoor
2005-02-01
34
3
15
Vooraf
-
Rita Rymenans
2005-02-01
34
3
1-2
Ingeboekt. Niet vanzelfsprekend.
-
Jes Leysen
-
Ann De Schryver
2005-02-01
34
3
43-47
Catamaranproject
-
Anita Hofman
-
Trees van der Hoogt
-
Ina Vording
2005-02-01
34
3
34-40
De school als schrijfpaleis! Hoe leerlingen liever en beter leren schrijven?
-
Martien Geerts
2005-02-01
34
3
19-31
Razende treinen: in de ban van een project
-
Philip Jones
2005-02-01
34
3
3-14
Ingeblikt
-
Rita Rymenans
-
Veerle Geudens
2004-12-01
34
2
47-51
Kalender
2004-12-01
34
2
46
Interkl@s
-
Jan T'Sas
2004-12-01
34
2
44-46
Zoektocht naar een bevredigend evaluatiemodel voor de opleiding tot leerkracht Project Algemene Vakken
-
Ronny Smet
2004-12-01
34
2
34-36
Vooraf
-
Rita Rymenans
2004-12-01
34
2
1-2
Schrijfdossier of schrijfportfolio
-
Geppie Bootsma
2004-12-01
34
2
37-43
Voorbereide mondelinge presentaties in de lerarenopleiding. Een kijkwijzer voor de opleiders
-
Lieve Verheyden
2004-12-01
34
2
21-33
Taal anders evalueren in de klas
-
Sara Gysen
2004-12-01
34
2
3-20
Tussendoor
2004-10-01
34
1
64
Ingeblikt
-
Rita Rymenans
-
Veerle Geudens
2004-10-01
34
1
56-64
Tussendoor
2004-10-01
34
1
55
Interkl@s
-
Jan T'Sas
2004-10-01
34
1
53-55
<<
2379 resultaten, getoond worden 301-400
>>