'als de Liefde mij inspireert'
|
|
1993-01-01 |
24 |
3 |
114-115 |
'Als je geluk hebt is het een leuke spreekbeurt.' Op zoek naar zinvol spreek- en luisteronderwijs.
|
|
1996-01-01 |
27 |
6 |
298-303 |
'Als je twee keer kijkt zie je meer.' Kunst op de basisschool.
|
|
1999-01-01 |
30 |
3 |
179-186 |
'Creatief taalonderwijs' is uit
|
|
1973-01-01 |
04 |
4 |
99-102 |
'De projecten van Nederlands' - Een contradictio in terminis?
|
|
1985-01-01 |
16 |
6 |
36-47 |
'De school bepaalt je leven!!' Kinderen onderzoeken hun schoolgeschiedenis
|
|
1983-01-01 |
14 |
3-5 |
106-115 |
'Dromen die vertellen wat jezelf al droomt'
|
|
1973-01-01 |
04 |
4 |
125-127 |
'En zie: de dode vogel kwam tot leven.' Over een taalleerder die meester werd. Interview met Kader Abdolah.
|
|
1998-01-01 |
29 |
4 |
166-170 |
'Gedachtenruil' met P, G en W
|
|
1971-01-01 |
02 |
1 |
48-49 |
'Gericht' schrijfonderwijs
|
|
1992-01-01 |
23 |
1 |
25 |
'Het komt wel in orde, juf!'
|
|
1989-01-01 |
20 |
6 |
247-251 |
'Het schoolvak Nederlands'
|
|
1995-01-01 |
26 |
4 |
206-207 |
'Het schoolvak Nederlands' 1991
|
|
1991-01-01 |
22 |
7-8 |
289-293 |
'Het was een warme zomernacht, toen ik wou gaan fietsen' - Vrije teksten van Molukse havo-leerlingen
|
|
1981-01-01 |
12 |
2 |
10-21 |
'Het woordenboek in je achterhoofd' - een taalbeschouwelijke lessenserie over Nederlandse woorden en woordvorming
|
|
1982-01-01 |
13 |
5 |
46-54 |
'Het zijn maar grapjes … Het zal na een tijdje wel weer minder worden' - Naar een anti-racistisch beleid op school
|
|
1985-01-01 |
16 |
2 |
86-93 |
'Ik hoor je & ik luister' - Theo Vesseur 1921-1991
|
|
1992-01-01 |
23 |
1 |
1 |
'Ik weet niet eens of dat goed is voor mij' - Buitenlandse meisjes en het Nederlandse onderwijs
|
|
1984-01-01 |
15 |
1-2 |
89-94 |
'Ja kijk, mag ik dit zeggen…'
|
|
1979-01-01 |
10 |
1 |
32-33 |
'Lezen en schrijven verandert werkelijk het bestaan van de mens' - Belle van Zuylen
|
|
1987-01-01 |
18 |
2 |
54-70 |
'Luisteren en blijven luisteren' - Een gesprek met Gordon Wells
|
|
1983-01-01 |
14 |
6 |
8-13 |
'Meester, mijn schrift zit thuis!' Spreken en luisteren in een IVBO-klas.
|
|
1994-01-01 |
25 |
1 |
10-12 |
'Mona Lisa heeft geen wenkbrauwen'. Opdrachten bij 'Stilleven' van Ted van Lieshout.
|
|
1999-01-01 |
30 |
3 |
108-115 |
'N niewe sgool, 'n niewe spelling?
|
|
1985-01-01 |
16 |
1 |
3-5 |
'Na deze lessen begrijp ik dat het gezin een mooi iets is' (Pieter) - Een poging tot samenwerking van Nederlands en Maatschappijleer
|
|
1984-01-01 |
15 |
4 |
30-38 |
'Nederlands is een basaal vak'. Interview met Clan Visser 't Hooft.
|
|
1996-01-01 |
27 |
6 |
260-264 |
'Onderwijsvernieuwing vanuit de basis', kan dat zomaar
|
|
1973-01-01 |
04 |
2 |
3-11 |
'Op niveau literair' geen belevenis
|
|
1995-01-01 |
26 |
2 |
73-78 |
'Opstelbeoordelingstechnieken'
|
|
1969-01-01 |
01 |
1 |
120-121 |
'Proberen de buurt goed te begrijpen, en hun daar ook mee te helpen' - Nederlands op de IVKO-mavo
|
|
1975-01-01 |
06 |
1 |
19-23 |
'Samen tasten naar de vleugels van het morgenrood' - Leren lezen in stamgroepen van een jenaplanschool
|
|
1983-01-01 |
14 |
1 |
2-10 |
'Schoolliteratuur' - Een voorbeeld van thematisch werken met literatuur op een lerarenopleiding
|
|
1985-01-01 |
16 |
1 |
33-38 |
'Taaldidactiek aan de basis': een sympathiek boek, maar wij gebruiken het nauwelijks
|
|
1976-01-01 |
07 |
2 |
60-78 |
'Trientje Tjitjak', een tweetalig kinderboek
|
|
1998-01-01 |
29 |
4 |
181-182 |
'Uitgaan van hun leefwereld' - maar als niemand naar hun ervaringen vroeg?
|
|
1973-01-01 |
04 |
4 |
93-98 |
'Vroeger was je iemand' komt terug
|
|
1997-01-01 |
28 |
3 |
89-90 |
'Wacht, ik wil deze opdracht nog even afmaken.' Gaan waar de woorden gaan in het letterkundig museum.
|
|
1999-01-01 |
30 |
3 |
130-137 |
'Werken', een projekt
|
|
1976-01-01 |
07 |
5 |
275-289 |
'Zijn er nog problemen?' Docentvragen in het literatuuronderwijs.
|
|
1997-01-01 |
28 |
5 |
226-237 |
1 Probleemverkenningen
|
|
1983-01-01 |
14 |
3-5 |
10 |
2 Begeleiding van de leerling
|
|
1983-01-01 |
14 |
3-5 |
41 |
25 jaar VON. Een springlevende aanvrager van Leerplanontwikkeling voor Moedertaalonderwijs
|
|
1995-01-01 |
26 |
2 |
83-88 |
3 Veiligheid binnen de groep
|
|
1983-01-01 |
14 |
3-5 |
79 |
4 Eén leerlijn van 4 tot 16 jaar
|
|
1983-01-01 |
14 |
3-5 |
116 |
5 Doorlopende vakinhouden voor mto
|
|
1983-01-01 |
14 |
3-5 |
133 |
6 Extra hindernissen bij de overstap
|
|
1983-01-01 |
14 |
3-5 |
168 |
7 BOVO-projecten binnen bestaande structuren
|
|
1983-01-01 |
14 |
3-5 |
209 |
75 aanbevelingen over het onderwijs aan minderheden
|
|
1982-01-01 |
13 |
3 |
48-50 |
8 Beleid
|
|
1983-01-01 |
14 |
3-5 |
236 |
80 % goed = ingeburgerd?
|
|
1999-01-01 |
30 |
1 |
34-37 |
Aan de praat … Goede gesprekken in de basisschoolklas.
|
|
2000-01-01 |
31 |
5-6 |
322-339 |
Aankondiging
|
|
2002-01-01 |
33 |
3 |
97 |
Aankondiging
|
|
2000-01-01 |
31 |
3 |
116 |
Aankondiging
|
|
1999-01-01 |
30 |
4 |
254-255 |
Aankondiging
|
|
1997-01-01 |
28 |
6 |
387 |
Aankondiging
|
|
1997-01-01 |
28 |
1 |
29 |
Aankondiging
|
|
1996-01-01 |
27 |
6 |
388-389 |
Aankondiging
|
|
1996-01-01 |
27 |
3 |
175-176 |
Aankondiging
|
|
1995-01-01 |
26 |
6 |
299 |
Aankondiging
|
|
1995-01-01 |
26 |
3 |
136-137 |
Aankondiging
|
|
1994-01-01 |
25 |
3 |
124-128 |
Aankondiging
|
|
1992-01-01 |
23 |
2 |
77 |
Aankondiging
|
|
1991-01-01 |
22 |
4 |
152 |
Aankondiging
|
|
1991-01-01 |
22 |
3 |
120 |
Aankondiging
|
|
1989-01-01 |
20 |
6 |
280-281 |
Aankondigingen
|
|
2004-01-01 |
35 |
4 |
151-152 |
Aankondigingen
|
|
2004-01-01 |
35 |
2 |
99-100 |
Aankondigingen
|
|
2004-01-01 |
35 |
2 |
70-71 |
Aankondigingen
|
|
2004-01-01 |
35 |
1 |
34-36 |
Aankondigingen
|
|
2003-01-01 |
34 |
4 |
144-145 |
Aankondigingen
|
|
2003-01-01 |
34 |
3 |
100-101 |
Aankondigingen
|
|
2003-01-01 |
34 |
2 |
71 |
Aankondigingen
|
|
2003-01-01 |
34 |
1 |
42-45 |
Aankondigingen
|
|
2002-01-01 |
33 |
4 |
124 |
Aankondigingen
|
|
2002-01-01 |
33 |
2 |
81 |
Aankondigingen
|
|
2002-01-01 |
33 |
1 |
39 |
Aankondigingen
|
|
2001-01-01 |
32 |
2 |
64 |
Aankondigingen
|
|
2001-01-01 |
32 |
1 |
25-26 |
Aankondigingen
|
|
2000-01-01 |
31 |
5-6 |
344-347 |
Aankondigingen
|
|
2000-01-01 |
31 |
2 |
81-83 |
Aankondigingen
|
|
1999-01-01 |
30 |
6 |
348-349 |
Aankondigingen
|
|
1999-01-01 |
30 |
5 |
301 |
Aankondigingen
|
|
1999-01-01 |
30 |
3 |
208 |
Aankondigingen
|
|
1999-01-01 |
30 |
2 |
83 |
Aankondigingen
|
|
1998-01-01 |
29 |
6 |
277-278 |
Aankondigingen
|
|
1998-01-01 |
29 |
5 |
230-231 |
Aankondigingen
|
|
1998-01-01 |
29 |
4 |
183-184 |
Aankondigingen
|
|
1998-01-01 |
29 |
3 |
131-132 |
Aankondigingen
|
|
1997-01-01 |
28 |
5 |
269-270 |
Aankondigingen
|
|
1997-01-01 |
28 |
3 |
144 |
Aankondigingen
|
|
1997-01-01 |
28 |
2 |
82-83 |
Aankondigingen
|
|
1996-01-01 |
27 |
5 |
254-255 |
Aankondigingen
|
|
1996-01-01 |
27 |
4 |
213-214 |
Aankondigingen
|
|
1996-01-01 |
27 |
2 |
126 |
Aankondigingen
|
|
1995-01-01 |
26 |
5 |
258-259 |
Aankondigingen
|
|
1995-01-01 |
26 |
4 |
203-204 |
Aankondigingen
|
|
1995-01-01 |
26 |
2 |
82 |
Aankondigingen
|
|
1995-01-01 |
26 |
1 |
29-30 |
Aankondigingen
|
|
1994-01-01 |
25 |
6 |
344-345 |
Aankondigingen
|
|
1994-01-01 |
25 |
5 |
199-203 |