'als de Liefde mij inspireert'
  | 
 | 
1993-01-01 | 
24 | 
3 | 
114-115 | 
'Als je geluk hebt is het een leuke spreekbeurt.' Op zoek naar zinvol spreek- en luisteronderwijs.
  | 
 | 
1996-01-01 | 
27 | 
6 | 
298-303 | 
'Als je twee keer kijkt zie je meer.' Kunst op de basisschool.
  | 
 | 
1999-01-01 | 
30 | 
3 | 
179-186 | 
'Creatief taalonderwijs' is uit
  | 
 | 
1973-01-01 | 
04 | 
4 | 
99-102 | 
'De projecten van Nederlands' - Een contradictio in terminis?
  | 
 | 
1985-01-01 | 
16 | 
6 | 
36-47 | 
'De school bepaalt je leven!!' Kinderen onderzoeken hun schoolgeschiedenis
  | 
 | 
1983-01-01 | 
14 | 
3-5 | 
106-115 | 
'Dromen die vertellen wat jezelf al droomt'
  | 
 | 
1973-01-01 | 
04 | 
4 | 
125-127 | 
'En zie: de dode vogel kwam tot leven.' Over een taalleerder die meester werd. Interview met Kader Abdolah.
  | 
 | 
1998-01-01 | 
29 | 
4 | 
166-170 | 
'Gedachtenruil' met P, G en W
  | 
 | 
1971-01-01 | 
02 | 
1 | 
48-49 | 
'Gericht' schrijfonderwijs
  | 
 | 
1992-01-01 | 
23 | 
1 | 
25 | 
'Het komt wel in orde, juf!'
  | 
 | 
1989-01-01 | 
20 | 
6 | 
247-251 | 
'Het schoolvak Nederlands'
  | 
 | 
1995-01-01 | 
26 | 
4 | 
206-207 | 
'Het schoolvak Nederlands' 1991
  | 
 | 
1991-01-01 | 
22 | 
7-8 | 
289-293 | 
'Het was een warme zomernacht, toen ik wou gaan fietsen' - Vrije teksten van Molukse havo-leerlingen
  | 
 | 
1981-01-01 | 
12 | 
2 | 
10-21 | 
'Het woordenboek in je achterhoofd' - een taalbeschouwelijke lessenserie over Nederlandse woorden en woordvorming
  | 
 | 
1982-01-01 | 
13 | 
5 | 
46-54 | 
'Het zijn maar grapjes … Het zal na een tijdje wel weer minder worden' - Naar een anti-racistisch beleid op school
  | 
 | 
1985-01-01 | 
16 | 
2 | 
86-93 | 
'Ik hoor je & ik luister' - Theo Vesseur 1921-1991
  | 
 | 
1992-01-01 | 
23 | 
1 | 
1 | 
'Ik weet niet eens of dat goed is voor mij' - Buitenlandse meisjes en het Nederlandse onderwijs
  | 
 | 
1984-01-01 | 
15 | 
1-2 | 
89-94 | 
'Ja kijk, mag ik dit zeggen…'
  | 
 | 
1979-01-01 | 
10 | 
1 | 
32-33 | 
'Lezen en schrijven verandert werkelijk het bestaan van de mens' - Belle van Zuylen
  | 
 | 
1987-01-01 | 
18 | 
2 | 
54-70 | 
'Luisteren en blijven luisteren' - Een gesprek met Gordon Wells
  | 
 | 
1983-01-01 | 
14 | 
6 | 
8-13 | 
'Meester, mijn schrift zit thuis!' Spreken en luisteren in een IVBO-klas.
  | 
 | 
1994-01-01 | 
25 | 
1 | 
10-12 | 
'Mona Lisa heeft geen wenkbrauwen'. Opdrachten bij 'Stilleven' van Ted van Lieshout.
  | 
 | 
1999-01-01 | 
30 | 
3 | 
108-115 | 
'N niewe sgool, 'n niewe spelling?
  | 
 | 
1985-01-01 | 
16 | 
1 | 
3-5 | 
'Na deze lessen begrijp ik dat het gezin een mooi iets is' (Pieter) - Een poging tot samenwerking van Nederlands en Maatschappijleer
  | 
 | 
1984-01-01 | 
15 | 
4 | 
30-38 | 
'Nederlands is een basaal vak'. Interview met Clan Visser 't Hooft.
  | 
 | 
1996-01-01 | 
27 | 
6 | 
260-264 | 
'Onderwijsvernieuwing vanuit de basis', kan dat zomaar
  | 
 | 
1973-01-01 | 
04 | 
2 | 
3-11 | 
'Op niveau literair' geen belevenis
  | 
 | 
1995-01-01 | 
26 | 
2 | 
73-78 | 
'Opstelbeoordelingstechnieken'
  | 
 | 
1969-01-01 | 
01 | 
1 | 
120-121 | 
'Proberen de buurt goed te begrijpen, en hun daar ook mee te helpen' - Nederlands op de IVKO-mavo
  | 
 | 
1975-01-01 | 
06 | 
1 | 
19-23 | 
'Samen tasten naar de vleugels van het morgenrood' - Leren lezen in stamgroepen van een jenaplanschool
  | 
 | 
1983-01-01 | 
14 | 
1 | 
2-10 | 
'Schoolliteratuur' - Een voorbeeld van thematisch werken met literatuur op een lerarenopleiding
  | 
 | 
1985-01-01 | 
16 | 
1 | 
33-38 | 
'Taaldidactiek aan de basis': een sympathiek boek, maar wij gebruiken het nauwelijks
  | 
 | 
1976-01-01 | 
07 | 
2 | 
60-78 | 
'Trientje Tjitjak', een tweetalig kinderboek
  | 
 | 
1998-01-01 | 
29 | 
4 | 
181-182 | 
'Uitgaan van hun leefwereld' - maar als niemand naar hun ervaringen vroeg?
  | 
 | 
1973-01-01 | 
04 | 
4 | 
93-98 | 
'Vroeger was je iemand' komt terug
  | 
 | 
1997-01-01 | 
28 | 
3 | 
89-90 | 
'Wacht, ik wil deze opdracht nog even afmaken.' Gaan waar de woorden gaan in het letterkundig museum.
  | 
 | 
1999-01-01 | 
30 | 
3 | 
130-137 | 
'Werken', een projekt
  | 
 | 
1976-01-01 | 
07 | 
5 | 
275-289 | 
'Zijn er nog problemen?' Docentvragen in het literatuuronderwijs.
  | 
 | 
1997-01-01 | 
28 | 
5 | 
226-237 | 
1 Probleemverkenningen
  | 
 | 
1983-01-01 | 
14 | 
3-5 | 
10 | 
2 Begeleiding van de leerling
  | 
 | 
1983-01-01 | 
14 | 
3-5 | 
41 | 
25 jaar VON. Een springlevende aanvrager van Leerplanontwikkeling voor Moedertaalonderwijs
  | 
 | 
1995-01-01 | 
26 | 
2 | 
83-88 | 
3 Veiligheid binnen de groep
  | 
 | 
1983-01-01 | 
14 | 
3-5 | 
79 | 
4 Eén leerlijn van 4 tot 16 jaar
  | 
 | 
1983-01-01 | 
14 | 
3-5 | 
116 | 
5 Doorlopende vakinhouden voor mto
  | 
 | 
1983-01-01 | 
14 | 
3-5 | 
133 | 
6 Extra hindernissen bij de overstap
  | 
 | 
1983-01-01 | 
14 | 
3-5 | 
168 | 
7 BOVO-projecten binnen bestaande structuren
  | 
 | 
1983-01-01 | 
14 | 
3-5 | 
209 | 
75 aanbevelingen over het onderwijs aan minderheden
  | 
 | 
1982-01-01 | 
13 | 
3 | 
48-50 | 
8 Beleid
  | 
 | 
1983-01-01 | 
14 | 
3-5 | 
236 | 
80 % goed = ingeburgerd?
  | 
 | 
1999-01-01 | 
30 | 
1 | 
34-37 | 
Aan de praat … Goede gesprekken in de basisschoolklas.
  | 
 | 
2000-01-01 | 
31 | 
5-6 | 
322-339 | 
Aankondiging
  | 
 | 
2002-01-01 | 
33 | 
3 | 
97 | 
Aankondiging
  | 
 | 
2000-01-01 | 
31 | 
3 | 
116 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1999-01-01 | 
30 | 
4 | 
254-255 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1997-01-01 | 
28 | 
6 | 
387 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1997-01-01 | 
28 | 
1 | 
29 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1996-01-01 | 
27 | 
6 | 
388-389 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1996-01-01 | 
27 | 
3 | 
175-176 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1995-01-01 | 
26 | 
6 | 
299 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1995-01-01 | 
26 | 
3 | 
136-137 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1994-01-01 | 
25 | 
3 | 
124-128 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1992-01-01 | 
23 | 
2 | 
77 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1991-01-01 | 
22 | 
4 | 
152 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1991-01-01 | 
22 | 
3 | 
120 | 
Aankondiging
  | 
 | 
1989-01-01 | 
20 | 
6 | 
280-281 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2004-01-01 | 
35 | 
4 | 
151-152 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2004-01-01 | 
35 | 
2 | 
99-100 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2004-01-01 | 
35 | 
2 | 
70-71 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2004-01-01 | 
35 | 
1 | 
34-36 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2003-01-01 | 
34 | 
4 | 
144-145 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2003-01-01 | 
34 | 
3 | 
100-101 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2003-01-01 | 
34 | 
2 | 
71 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2003-01-01 | 
34 | 
1 | 
42-45 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2002-01-01 | 
33 | 
4 | 
124 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2002-01-01 | 
33 | 
2 | 
81 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2002-01-01 | 
33 | 
1 | 
39 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2001-01-01 | 
32 | 
2 | 
64 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2001-01-01 | 
32 | 
1 | 
25-26 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2000-01-01 | 
31 | 
5-6 | 
344-347 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
2000-01-01 | 
31 | 
2 | 
81-83 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1999-01-01 | 
30 | 
6 | 
348-349 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1999-01-01 | 
30 | 
5 | 
301 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1999-01-01 | 
30 | 
3 | 
208 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1999-01-01 | 
30 | 
2 | 
83 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1998-01-01 | 
29 | 
6 | 
277-278 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1998-01-01 | 
29 | 
5 | 
230-231 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1998-01-01 | 
29 | 
4 | 
183-184 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1998-01-01 | 
29 | 
3 | 
131-132 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1997-01-01 | 
28 | 
5 | 
269-270 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1997-01-01 | 
28 | 
3 | 
144 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1997-01-01 | 
28 | 
2 | 
82-83 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1996-01-01 | 
27 | 
5 | 
254-255 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1996-01-01 | 
27 | 
4 | 
213-214 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1996-01-01 | 
27 | 
2 | 
126 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1995-01-01 | 
26 | 
5 | 
258-259 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1995-01-01 | 
26 | 
4 | 
203-204 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1995-01-01 | 
26 | 
2 | 
82 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1995-01-01 | 
26 | 
1 | 
29-30 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1994-01-01 | 
25 | 
6 | 
344-345 | 
Aankondigingen
  | 
 | 
1994-01-01 | 
25 | 
5 | 
199-203 |